6 196 läst ·
22 svar
6k läst
22 svar
Bästa combokit med cirkelsåg och slagskruvdragare
Efter i vistelsen i stugan (ingen 230v) så är jag kär i HKCn, jag tror kapexen kommer att gå mindre hemavid nu....
Grunkan är ju en kap- och gersågsersättare vid stommsnickerier.
Grunkan är ju en kap- och gersågsersättare vid stommsnickerier.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 285 inlägg
Är också mycket nöjd med den. Dock hade den gärna fått ha lite mer offset på motorn så den hade kunnat kapa lite tjockare.bulleribock skrev:
Min skena går inte heller alltid tillbaka och då riskerar man att sätta ner klingan utan skydd.
Hur stor skillnad som helst mellan milwaukee och aeg. Milwaukeen väger ett kilo metall mer per verktyg, oerhört robustare.Dan_Johansson skrev:
Jodå, var det inte det jag skrev?
Kanske kunde varit tydligare i fallet Ryobi, men det är ju uppenbart att de inte delar platform med de andra två.. Jag vet inte vad jag tycker om TTI egentligen, men som hobbyanvändare kan man ju alltid hoppas att man får "samma" som Milwaukee för mindre pengar.... Mer troligt är väl att Milwaukee-köparen får samma som AEG för mer pengar ..
I vilket fall som helst så är ju segmentet under "prosumer" en j*a djungel... Makita är väl fortfarande familjeägda, om det är viktigt TS ..
Allvetare
· Västra götaland
· 10 936 inlägg
Jag tror inte det är så enkelt som att generalisera så .. Leta upp två TTI-skruvdragare där släktskapet är uppenbart och jämför vikten, så lär det nog inte skilja ett kilo ...Cheesen skrev:
Är den inte omständig att använda? Med en vanlig kap/ger är det bara att gå fram o kapa? Å andra sidan tar jag aldrig fram den för att den är så j.... tung...E epw skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 10 285 inlägg
Inte det minsta! Som vilken cirkel som helst. Mycket enklare att kapa långa plank 90gr än med kap/ger då du riktar in sågen i stället för en 5m lång planka mot sågen.N niblom skrev:
Det är precis som Robert säger. Denna är betydligt lättare att juistera in sågen rätt jämfört med en längre/tyngre regel tex. Det enda problemet med en sådan maskin är ju precis som någon nämner tidigare i tråden att kap/ger sågen används betydligt mindre med en hkc. Om detta nu är ett problem eller kallas för utveckling?!N niblom skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden