1 883 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Bosch GCM 8 SJL, lite billig kanske?
Jag köpte en GCM 8 SJL, men är måttligt imponerad.
Hur känns lagringen till gejdrarna på era sågar, är den mjuk och följsam? När jag skjuter klingan fram och tillbaka känns det som kullagren "hugger" lite, precis som om glidstängerna vore fulla med smuts eller ojämnheter.
Ljudnivån är jag heller inte speciellt imponerad av, den vrålar ju minst lika mycket som min gamla PCM 8 S gjorde, dvs allt utom imponerande. Är era lika öronbedövande? Jag hade ju väntat mig att åtminstone kunna köra sågen i tomme utan hörselskydd
Hur känns lagringen till gejdrarna på era sågar, är den mjuk och följsam? När jag skjuter klingan fram och tillbaka känns det som kullagren "hugger" lite, precis som om glidstängerna vore fulla med smuts eller ojämnheter.
Ljudnivån är jag heller inte speciellt imponerad av, den vrålar ju minst lika mycket som min gamla PCM 8 S gjorde, dvs allt utom imponerande. Är era lika öronbedövande? Jag hade ju väntat mig att åtminstone kunna köra sågen i tomme utan hörselskydd
Produkter som diskuteras: "hörselskydd"
Plastskylt hörselskydd Systemtext
Skylt i plast, 210 x 297 mm
101 kr inkl moms
Läs mer
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 704 inlägg
Jag har kommit på mig själv med att glömma lossa låset på gejdrarna, då glider den dåligt.
Min låter också väldigt mycket.
Min låter också väldigt mycket.
Var iväg o klämmade på en likadan såg i butik igår. Exakt samma fenomen som på min. Antagligen har jag för höga krav på de här billiga maskinerna. Bosch faller väl för frestelsen att sänka kvalitén till förmån för lägre pris och ökade volymer, precis som många av konkurrenterna gjort.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden