Jag köpte en GCM 8 SJL, men är måttligt imponerad.

Hur känns lagringen till gejdrarna på era sågar, är den mjuk och följsam? När jag skjuter klingan fram och tillbaka känns det som kullagren "hugger" lite, precis som om glidstängerna vore fulla med smuts eller ojämnheter.

Ljudnivån är jag heller inte speciellt imponerad av, den vrålar ju minst lika mycket som min gamla PCM 8 S gjorde, dvs allt utom imponerande. Är era lika öronbedövande? Jag hade ju väntat mig att åtminstone kunna köra sågen i tomme utan hörselskydd :D

Jag har kommit på mig själv med att glömma lossa låset på gejdrarna, då glider den dåligt.

Min låter också väldigt mycket.

Haha, ja det var min första upplevelse out-of-the-box, den skruven var lite försiktigt åtdragen.
Glider din mjukt och fint, om du håller väldigt lätt i handtaget och drar/skjuter sakta?

Min är högljudd men glider bra, inga problem där. :)

Var iväg o klämmade på en likadan såg i butik igår. Exakt samma fenomen som på min. Antagligen har jag för höga krav på de här billiga maskinerna. Bosch faller väl för frestelsen att sänka kvalitén till förmån för lägre pris och ökade volymer, precis som många av konkurrenterna gjort.

enda anmärkningen jag har är att lasern inte linjerar med klingan, men några tusen snitt senare har man lärt sig offseten... ljudlig är den.

Lasern går väl att justera? Det går i varje fall på de äldre modellerna.

Men det är kanske dumt att justera den nu när offseten sitter i ryggmärgen? Då kan rätt bli fel... ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.