Hej,

vet inte om rubriken var rätt - men jag har några äldre linknektar i järn, och där jag på en saknar det mothållet som man flyttar för att anpassa efter hur brett det man ska limma är. Går sådana att köpa som reservdel nånstans. Har kollat runt lite å de företag som säljer typ sådana här pdukter men inte hittat nåt. Nån som har ett tips?

Lägger in en bild på en komplett - och det är den "undre" på bilden jag saknar.

Äldre järn linknekt med reglerbart mothåll och skruvhandtag monterat på en ljus vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det där är en mycket bra modell på knekt. Jag skulle ha tillverkat ryttaren själv, tror inte du kan få tag i reservdelar (tillverkas de ens längre?).

• Gilla
theboppers
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Det där är en mycket bra modell på knekt. Jag skulle ha tillverkat ryttaren själv, tror inte du kan få tag i reservdelar (tillverkas de ens längre?).
Hallå,

Det kanske får bli att tillverkarna nåt själv. För det skulle ta emot att kasta den på återvinningen.

Jag tror att det blir svårt att hitta den som reservdel. Dock tror jag inte att den är så svår att tillverka själv. Modellen säljs mig veterligen inte längre. Den är väldigt kraftig och går att spänna mycket hårt men det är av akademiskt intresse för mer moderna konstruktioner går också att spänna tills de viker sig utan att mothållet lossnar (dock får de möjligtvis mer stryk än modellen du har). Nackdelen med denna modell är att mothållet är känsligt för att man vänder knekten upp och ner etc. Oftast går det dock att arbeta runt det och jag hade reparerat den om det vore min.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.