Marreluring
Marreluring: Tack så mycket folket! När jag flyttar från stan får det bli en riktig kompressor men tänkte om man kunde köpt något billigt att ersätta trycklufts-burkarna med nu, då blir det lite för saftigt med 2300:- tyvärr! :( Jag får väl avvakta!
28 svar · 13,9k läst
V
volvo51: Biltemas bitssats security kanske.
2 svar · 1,2k läst
·
useless
useless: [citat] Enligt databladet innehåller Kemetyls T-röd i huvudsak: [bild] Sen är det ju inte ovanligt att det är en viss mängd metanol, vilket en del har fått erfara. https://www.st.nu/artikel/sundsvall/biltema-stams-efter-rodspritdod
11 svar · 3,5k läst
·
Jckssn
Jckssn: Kapex 120reb har en annan design, mer likt nya kapex 60 med utfällbara sidostöd. Vinkelmätaren sitter placerad på ett annat ställe också. Det var väl sakerna jag såg bara av att jämföra bilderna.
6 svar · 3,8k läst
E
extcon: [citat] Att ta upp hål för att ta sig förbi kottlingar kommer man inte undan men verktyget i videon hjälper till oavsett om det finns sådana eller inte tror jag så frågan om det finns/går att köpa i Sverige annars köper jag med mig från USA när jag ska dit i juli..
3 svar · 1,2k läst
M
MatCan: Jag är typ likadan :-) Spånsug med cyklon. Dammsugare med cyklon. Utsug på allt.
14 svar · 3,7k läst
·
Rickard.
Rickard.: Boschen, och det kommer från en som förutom en liten excenterslip inte äger något annat av bosch och vill knappt ha den egentligen. Bosch tillverkar dom trevligaste kaparna i min mening, har en på jobbet och är det mer en bara några snitt så följer den med hem istället för min dewalt som ligger och skäms i någon vrå.
4 svar · 2,3k läst
Immobil
Immobil: Nu är det äntligen dags igen för vårens stora event hos SweDendro i Växjö. Fredag 26 och Lördag 27 april kl 10.00 - 15.00 https://www.blocket.se/vi/Stort_event_for_tragnagare_84179917.htm?ca=22&w=1 ;)
0 svar · 1,0k läst
D
Daniel 109: Jag har kört 12m flaggstång på bil med släp. En fästpunkt på tackräcke långt fram. Fix men roterbar. Och en fästpunkt långt bak på släpet rörlig i längsled och rotation. Det blir inga extrema utstick åt något håll.
25 svar · 12,2k läst
ikmattias
ikmattias: :) bra fråga. Det var Besseys Uniklamp-tvingar, en typ av parallelltvingar (på bilderna har jag tagit bort plasthylsorna som sitter över). De hade bara en plastplugg i änden som man kan ta bort och dra loss skruvdelen. Det var plasthylsorna som hela tiden fastnade i limmet, vilket gjorde att jag drog mig för att använda dom. De funkar som dom ska nu igen.
12 svar · 3,5k läst
·
Lexington
Lexington: Helt ny chuck hemkommen (y) Stor eloge till Bosch! Bara hoppas att den håller bättre :)
26 svar · 3,0k läst
·
N
NickFaldo: Tack för svaren. Jag verkar till synes ha fått ordning på det nu. Felet verkar ha varit att bladet låg fel på hjulet. Youtube filmen var till hjälp. Tack allihopa för era svar
22 svar · 4,0k läst
·
M
megamatch: Hej, Någon som har erfarenhet av Gröna Bosch cirkelsåg som ingår i deras Power4ALL system? Har en grön bosch skruvdragare 18V som har kanske 8 år på nacken nu, inte den starkaste men ligger fint i handen och passat mina hobbyrenoveringar fint. Fungerar batterier från denna fortfarande i deras ett-batteri-för-alla-maskiner-system? Har hört att de ändrade någonting så äldre batterier
0 svar · 991 läst
J
johmi: Jag tror att vi ska vara lite försiktiga att klassa allt från Duab och Pela som skräp. Det är viktigt att komma ihåg att beroende på vad man har för krav och vilket som är det tänka ändamålet för maskinen kan dessa märken mycket väl duga. Dessutom säljer båda företagen bakom dessa märken andra varor av erkänt bra märken än deras egenimport-produkter. Slutligen måste man
4 svar · 10,0k läst
E
erik8308: Nu har jag köpt en panther och en w28. Har inte provat panthern än, men w28 ger bra snitt och inte tillstymmelsen till brännmärken i askskivorna. Ska lämna in min w48 på slipning innan jag använder den igen.
16 svar · 3,4k läst
·
A
Atom: Kan det gå om klingan ersätts med en diamantklinga för sten?
0 svar · 919 läst
M
M_kat: Önskar vi kunde det, men putsen är för tung och hänger ner taket. Så vi måste bli av med tyngd.
9 svar · 1,1k läst
nikasp
nikasp: Någon som sitter på bra tips på något helst kring 15 men max 18? Önskemål: Jag vill helst ha en ställning som är 9 meter lång så jag kan jobba vid takfoten på torpet som är på ca 3,30 m höjd. 6 meter kan räcka för att komma ner i pris. Och finns det någon där man kan sätta plattformen på ca 3 meter eller 2,50. Verkar som att det är plattform på 2, 4 eller 6 meter som gäller
118 svar · 47,2k läst
·
MathiasS
MathiasS: Har haft en Hercules 50liter 2 HP från bauhaus länge nu. 10-15 år tror jag, verkar hålla bra även om jag nu kanske skulle göra annorlunda.... till spikpistoler etc skulle jag vilja ha en mycket mindre kompressor som är lätt att släpa runt. I garaget skulle jag vilja ha en med större flöde (vet inte om det är större tank eller starkare motor som behövs, kanske båda).
7 svar · 6,2k läst
P
Pysslarn: Spelar väldigt liten roll om vi kallar det gas- eller andningsmask, skägg gör att masken tätar dåligt mot huden helt enkelt. Är det partiklar vi vill skydda oss mot vid olika sorters slipning så överlever man väl lite betongdamm om masken är otät men handlar det om lösningsmedel blir det jobbigt. Kanske med konsekvenser... Kommer ihåg att just den dagen vi skulle göra gasmaskprovet
18 svar · 8,2k läst
·
Ö
özach: Som Bauhaus säljer ! betekning tk hs 315 c-2,0 wnb 2000w pust :sweat: är det nån av er som har nån åsikt om den ? Med vänlig hälsning Örjan
0 svar · 663 läst
NyaTorpane
NyaTorpane: [citat]
7 svar · 4,4k läst
N
NoOne2k: Fungerar det inte är en slagskruvdragare att rekommendera. Det använde jag till att dra betongskruv i plattan för att förankra väggarna.
8 svar · 4,3k läst
·
A
andersda: Asaklitt [bild]
18 svar · 9,5k läst
·
D
droopy: Jag bumpar och kapar tråden lite. Jag är i behov av vattenfri tryckluft för lackering och blästring (sanden klumpar sig om det finns vatten i luften) Kompressorn jag har kan ge 10Bar och lite över 550l i luftflöde. Det problem jag har är att hitta vattenavskiljare som inte begränsar vare sig tryck eller flöde. Tittar jag på en biltema avskiljare så klarar den 10Bar men enbart 150l i
4 svar · 2,0k läst
P
Pysslarn: Ring Toolab och kolla, vill minnas att det fanns en i butiken när jag var där senast. //Ronnie
9 svar · 2,4k läst
·
FredrikR
FredrikR: Bosch org. klingor har fungerat bra här.
6 svar · 804 läst
·
T
Thomas': Tack!
2 svar · 2,6k läst
T
2 svar · 2,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.