Verktyg & Maskiner
norrbottenssnickaren: Köpt en ACdc tig från expondo... Och än så länge fungerar den väldigt bra. Väldigt Korta kablar som nämnt. I övrigt så gillar jag expondo som företag. Har kanonpriser och det lilla jag använt supporten var den väldigt bra
Bengan__: [citat] @ Vissa sig att en kabel från handsken till kompressorn va dåligt så monterad ny kabel och handske och den går som en klocka nu
Huzzbutt: Du ska väl nog enligt produkt utvecklarna använda sänksågen för klyvning. Cirkelsåg med motorbroms är väldigt trevligt vid kapning och då ämnena ofta är smalare än klingan är klyvkniven sällan i ämnet.
Hallerudsbo: pressar aldrig i hjullager till v70 nya modellen och citroeng berlingo med 6 ton. Knappt 20 ton räcker till det, De har kompakt hjullager.
youknas: Halloween! Väcker liv i denna tråden lite då jag behöver hjälp. Ha en kompressor kopplad på 3fas. Undrar om och isåfall hur jag kan bete mig för att koppla om detta till vanlig 2stift\ 220 kontakt?.. Bifogad bild:er. Mvh [bild] [bild]
Daniel_N: [citat] Tack för tipset! Jag donar dock inte med detta själv men jag skickar det vidare till automagikern!
vedklyv: Min erfarenhet av sprayburkar är att Du Ponts färger och burkar är bäst. Bra ventiler som är lätta att rengöra om man slarvat med urblåsning, Jämna i färgtonen om man måste byta burk under spelets gång. Men framför allt, skaka, skaka, skaka, skaka innan man börjar. .
Chentin: Tänkte inte på att det är copyright på alla bilder... Här är en bild på sågen i vad jag kallar för "transportmode" http://cosmovia.org/wp-content/uploads/2018/10/bosch-gcm-8-sjl-n-3-4-professional-nunu-216mm-1600w-sliding-mitre-saw-review-forum.jpg Här hittade jag en bild från forumet - som visar sågen med stöden utfällda på sidorna. Det är måttet från ytterkant på ena stödet
jackn: Måhända överkurs men det skulle nog ge ett bra resultat. Kolla denna video om hur du kan bygga en vakuumformare [MEDIA=youtube]9ynFpxokWlM[/MEDIA]
FredrikR: [citat] Och hur ser det ut om du lutar upp klingan lodrätt o sänker ner?
roli: Har du någon vikt samt mått på arm och fästplåt så går det ju alltid att räkna vad påkänningen blir.
vectrex: Jag har en av dem (elller rättare sagt så har jag lånat en sådan vid flera tillfällen av en bekant). Jag har trippat någon inbyggd termisk säkring ett flertal gånger när jag försökt blanda för mycket på en gång. 3st 25kg säckar betong går bra, men 4 säckar gränsar till för mycket, går ibland men ibland inte. Rätt säker på att det är 700W motor på den jag lånat, dock
Isakare: [citat] Du hade rätt (y) Blev inget byte på firmabilen, utan jag slog på NBB xenonen på min BMW för en resa uppåt landet nästa vecka, resultatet blev mer än godkänt, det lyser både långt o brett.
Krillew: Detta var en gammal tråd men jag tänkte inflika lite. Jag skulle också hårdlöda lite och köpte från verktygsboden en liten svets. det funkar ganska så bra, jag tror den är av lite bättre kvalitet än Julas, där är nämligen ventilrattarna i plast jag har hört att dom brukar lossna. Den jag köpte där är dom i metall.
Needas: Det har inte hänt så mycket med bordet sista tiden men idag har jag kortat ner det, stabiliserat och monterat en aluflex-skena. Vinklarna är från ikea och är egentligen till sängben. [bild] [bild] [bild]
mexitegel: Hm. Det blir eventuellt lite byteshandel inom familjen så det lutar starkt åt att jag kan ta över en av pappas sågar istället. En Jonsered CS2150 eller CS2145 står till buds. De är relativt nyservade dessutom och jag vet vem som haft dem.
prototypen: Ta en bild av motorns märkplåt och en bild hur det ser ut i motorns kopplingslåda och en bild av locket till brytaren. Det är lite för mycket gissa i tråden. Protte
MathiasS: Varje ben tål 125 kg och jag kan ju skruva dit 10st om man vill......
Zakalwe: Jag har använt en s.k. Spoolgun på min Migatronic (med Argon) och det funkar relativt bra men det är inget man "finlirar" med...passar mest för att svetsa tjockare aluplåt.
Björn Melander: Få se om jag baxar ned en tving eller två till gitarrbyggardagen:p
prototypen: Min lösning är att svarva upp hålet till typ 20 mm pressa i en bussning och sedan finsvarva hålet till 14 mm. Protte
Bowser: [citat] På dem få jag skruvat har jag bara sett de på toyota, men jag har inte gjort på många som sagt.
jac: Här är en svensk kille som gör ett handtag och fäster det med samma metod, dock utan förklaring. Men det var en klart trevligare video. [MEDIA=youtube]k1ppdr2B5uw[/MEDIA]
Amarace: Konstig storlek på det flaket, är det verkligen 160cm? Inte att det är bredden på själva släpet? Iaf, släp verkar ju säljas oavsett, så 3000-5000kr får du säkert, jag skulle inte betala för det iomed att längden gör det oanvändbart, men det är ju jag :)
garvin: Har testat en sån där budget maskin. Ända bra på den var att den var med lyse.