P
useless useless skrev:
Man kan väl lägga den på släpet och skjuta in den genom bakluckan på bilen... (y)
Kul att svänga sen... :thinking:

Finn ett fel.:cool:

”Med god tro o stora skor kan alla gå på vatten.”

• Gilla
M.Kristensen
  • Laddar…
K knipo skrev:
Finn ett fel.:cool:
Usel musik? Lasten var det ju inget fel på. Flaggan på spetsen bak.

Ok, två fel då.
Musiken.
Men den utskjutande delen av lasten är inte utmärkt.

Jo, det är en flagga där bak. Undrar hur långt norrut dom körde på E4'an? Undrar om stången var rak när dom kom fram?

Är det?
Såg jag inte.
Den är i alla fall inte tydligt utmärkt, vilket den skall vara.
Jag tyckte det var en rolig video, även om det säkert är korrekt.

Ett sett man kan göra är att bygga en ställning som man förankrar på släpet, ställningen bygger man så hös så att balken kommer över biltaket när balken ligger på ställningen. Det gäller även att se till då att inte tyngdpunkten blir för hög.

@Arne999 OT, men tack för tipset om Montano i Bohus. Brukar köpa metall på HJM, men detta är närmare och billigare.

Jag har transporterat en 14,5m lång segelbåtsmast genom att spänna fast den på en tvåhjulig mastkärra och sen monterat en kulkoppling på en träregel som stacks in i masten och spändes fast.
En röd triangel längst bak så räknas ekipaget som ett "efterfordon" och kan bogseras bakom bilen i 30km/h
Kollade tom med polisen, och de hade inget att invända.
Samma lösning borde gå att tillämpa på en balk. Frågan är bara vad för slags hjul och hur att fästa dem...

kreativa lösningar :) Känns nog som en hemleverans inte är så dum ändå.

Jag har kört 12m flaggstång på bil med släp. En fästpunkt på tackräcke långt fram. Fix men roterbar. Och en fästpunkt långt bak på släpet rörlig i längsled och rotation. Det blir inga extrema utstick åt något håll.

• Gilla
harry73
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.