Köpte under förra året en GSR 12v-15 FC (den med utbytbara chuckar).

I förra veckan skulle jag borra något och spänner fast borret i chucken, helt plötsligt har jag hela den inringade delen (se bild) i handen.
Inga problem att trycka tillbaka och att låsa fast borret, dock snurrar plastdelen i handen efter ett visst moment, kan inte heller se att något gått sönder.
Men min fråga är såklart om det är rätt eller om jag bör reklamera chucken?

Bosch GSR 12v-15 FC borrskruvdragare med utbytbar chuck avtagen, problem med chucken beskrivet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kan ta en bild när plastdelen är av ikväll också.

Låter som det är dags för en reklamation.

• Gilla
Lexington
  • Laddar…
Såhär ser det ut isärplockat.
Isärplockad borrchuck med synlig spindel och lösa komponenter, oviss montering.
Skapa konto

Isärplockade delar av en produkt med synlig fjäder inne i en svart plastkomponent.
Skapa konto

Isärplockad del av ett verktyg som visar metallaxeln, gummipackning och svart plastkomponent, mot en mönstrad yttergrund.
Skapa konto

Ser inte något som gått sönder o ser inte direkt hur delarna ska fästa mot varandra!
Hör man av sig till Bosch eller återförsäljare i detta läge?

ullberg
Jag vill minnas att Bosch tar det via ÅF, dock valfri ÅF så du behöver inte gå dit du köpt den (så var det i alla fall för en herrans massa år sedan när jag jobbade på en ÅF)

EDIT: däremot är det väl inte fel med ett samtal till Bosch om det nu är så att det går att ”återmontera” själv...

/U

• Gilla
Lexington
  • Laddar…
Kontaktar åf, så får vi se!

Åf hänvisade bara vidare till Bosch, så har slängt iväg ett mail till dom också.

Och nu fick jag svar från Bosch att alla garantiärenden ska gå via åf.

Lättare sagt än gjort detta :crysmile:

Bosch svarade att det inte är ett garanterat garantiärende, så vet inte om jag vågar skicka något som kostar 350kr nytt :thinking:

Lexington Lexington skrev:
Bosch svarade att det inte är ett garanterat garantiärende, så vet inte om jag vågar skicka något som kostar 350kr nytt :thinking:
Lite dåligt av dom, skicka in är mitt råd, med en tydlig beskrivning hur det gått till.
Min gissning är att dom tog höjd för att chucken förstörts mha. verktyg tex..

Det är väl inget garatiåtagande, det är väl en reklamation.
Är det mindre än ett år sedan den köptes är det absolut en reklamation då ligger bevisbördan på dem att bevisa att felet skulle kunna vara ditt Ska den skickas in ska de stå för frakten!

K kristofo skrev:
Det är väl inget garatiåtagande, det är väl en reklamation.
Är det mindre än ett år sedan den köptes är det absolut en reklamation då ligger bevisbördan på dem att bevisa att felet skulle kunna vara ditt Ska den skickas in ska de stå för frakten!
Tidigare var det bara att lämna in den hos en Bosch åf. och dom löste fraktbiten. (y)

Utsättaren Utsättaren skrev:
Det kostar inget att få inskickat, Bosch står för frakten.

[länk]
Allt är inköpt i november förra året.

Precis, Bosch står för frakt, både fram och tillbaka.
Det jag är rädd för är att dom lagar något och fakturerar mig för det, alltså att det blir dyrare än att köpa en ny för 350 kr.

En annan fråga.
Räcker orderbekräftelse och faktura som "kvitto", om jag skickar in bör jag ju även skicka med detta, eller jag kan få något annat kvitto från åf?

Lexington Lexington skrev:
En annan fråga.
Räcker orderbekräftelse och faktura som "kvitto", om jag skickar in bör jag ju även skicka med detta, eller jag kan få något annat kvitto från åf?
Jag vill minnas jag bifogade en kopia på orderbekräftelsen när jag skickade in det batteri som slutat fungera.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.