Ni övertalade mig :)
Så nu är frakt beställd och alla papper (kvitto etc) fixade, ska jag bara packa, skicka in och hoppas på det bästa (y)

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Ni övertalade mig :)
Så nu är frakt beställd och alla papper (kvitto etc) fixade, ska jag bara packa, skicka in och hoppas på det bästa (y)
Jag blir förvånad om du inte får en ny chuck, om den bara fallit isär. (y):)

• Gilla
Lexington
  • Laddar…
Vi hoppas :rofl:

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
De brukar skicka ett reparationsförslag om det inte är något som täcks av garantin. Man kan välja att få det skrotat utan kostnad då så skicka bara chucken.

Exakt, skickar bara chucken, inköpt 19/11-18 så om det inte täcks av garantin får man börja söka nytt märke ;)
Dom lär ju se att den knappt är använd också får man hoppas.

November 2018?
Då är det ett reklamationsärende, det är stor skillnad mot garanti!
Garanti är ett frivilligt skydd säljaren ger, det kan gälla kortare eller längre tid är reklamationsrätten som är 3 år. Garantin får dock inte inskränka på reklamationsrätten.
Man har ett bra skydd som konsument, under förutsättning att du köpt som privatperson.
De kan inte skicka en räkning på det, de får inte ta betalt för undersökningen.
https://www.konsumentverket.se/for-...-for-foretagare/fel-pa-varan-som-kunden-kopt/
Jag köpte bildelar från autodoc och fick ett reklamationsärende, de kunde alla konster för att göra det krångligt. Man skulle fylla i ett jättemärkligt dokument där man skulle intyga vad för utbildning man hade för att skruva med bilar. Var det en siffra fel någonstans (och det var många siffror man skulle fylla i som man inte fattade vad de betydde) så skickade de bara tillbaka det. Då läste jag på om reklamationsrätt och skickade ett lite halvsurt mail om mina rättigheter, sedan fick jag en ny del. (-:
Jag skulle tro att bosch är mildare och värnar mer om sitt namn....

• Gilla
Lexington
  • Laddar…
Ja vi får väl se.
Postar imorgon och återkommer med hur det gått när allt är hemma igen!

Jag lämnade in en gsr 18 ec som var nyinköpt. Chucken vobblade som en visp. Bosch fixade det. Den hade jag köpt över nätet från Tyskland och lämnade in hos Optimera. Inga problem.

Fick mail i fredags om att min försändelse inkommit och att reparation skulle påbörjas.
Idag fick jag ett nytt mail om att den var på väg hem igen.

Får vi se om jag får en ny chuck, om dom reparerat min gamla eller helt enkelt bara tryckt tillbaka plasten.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Fick hem en faktura idag, på noll kr, och verkar som om jag fick en helt ny chuck (y)
Den ligger på utlämningsstället så har inte hunnit hämta än!

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Fick hem en faktura idag, på noll kr, och verkar som om jag fick en helt ny chuck (y)
Den ligger på utlämningsstället så har inte hunnit hämta än!
Bra, som det ska vara! (y)

• Gilla
Lexington
  • Laddar…
Helt ny chuck hemkommen (y)
Stor eloge till Bosch!

Bara hoppas att den håller bättre :)

• Gilla
bulleribock och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.