Hej,

Någon som har erfarenhet av Gröna Bosch cirkelsåg som ingår i deras Power4ALL system?

Har en grön bosch skruvdragare 18V som har kanske 8 år på nacken nu, inte den starkaste men ligger fint i handen och passat mina hobbyrenoveringar fint. Fungerar batterier från denna fortfarande i deras ett-batteri-för-alla-maskiner-system? Har hört att de ändrade någonting så äldre batterier inte passade med nya maskiner eller något liknande.

Vill ha en liten, smidig cirkelsåg för att såga lite OSB och 16mm plywood, kapa några panelbrädor på ställningen samt kanske kapa lite takläkt och råspont. Bortsett från skivorna så ska det inte klyvas något, eventuellt att man finkapar råsponten efter man lagt den. Har ett klyvbord för reglar och sådant, men det blir så bökigt med skivorna där. Vore skönt att slippa kabeln när man är på taket.

Min gamla cirkelsåg gav upp strax innan vintern. Har kollat litet på nätet men hittar inga som har sånt där metallblad i bak som liksom håller isär skivorna (vet ej namn). Finns dessa att köpa som tillbehör?
Tror den har räddat mig några gånger från att sågen rest sig :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.