Dragon85
Dragon85: [citat] Ursäkta att jag inte svarat förän nu. Måste ha missat att jag fått ett till svar på denna tråd. Jula slipen fungerar helt ok faktiskt. Anhållen är dock lite undermåliga och behövdes en hel del finjusteringar för att vara tillräckligt bra för mitt behov. Skulle vilja justera ännu mera och bygga ut dem lite mera så att de fungerar ännu bättre men har inte riktigt orkat ta
5 svar · 4,2k läst
Dragon85
Dragon85: Lite sent svarmen såg denna tråd precis då jag själv letade efter det som kallas phenolic resin plywood (fenolhartsplywood). Verkar vara som att just formplywood är just detta men av en lägre kvalite ofta gjort på furu och inte björk. Finns även formplywood som är av bättre kvalite som är gjort på just björk eller även poppel etc men är då lite dyrare. Även Lantbruksplywood ett
5 svar · 3,7k läst
G
Glenno83: Hej! Har en batteridriven cirkelsåg som nu stendött vad gäller motorn. Den lyser fortfarande och batteriet fungerar (har två batterier och den funkar inte med någon). Är motorn färdig eller är det något jag kan göra? Inte kört den hårdare än man ska. Är 5 år gammal. Glenn
0 svar · 921 läst
nino
nino: Fick en bekant att ordna det istället för att jag ska köra sönder nåt
26 svar · 4,5k läst
·
Cheesen
Cheesen: Kul att du gillar den... Hoppas det funkar på taket.
12 svar · 6,6k läst
·
2
221341p: Rent fysiskt kan man nog montera 50 mm brett skär på en 40 mm kutter. Rätt eller fel hoppas jag ett proffs kan uttala sig om. Är det ett alternativ att gera profilmötena, och därmed bara behöva en uppsättning stål? Blir ju viss risk för glipa vintertid.
18 svar · 9,7k läst
·
Frustrator
Frustrator: Ingen aning, men en Hitachi P20SF Hyvel 620W ligger väl runt 1500kr ny?
1 svar · 708 läst
nanowire
nanowire: Det är en så vacker maskin och du har gjort ett helt fantastiskt renobättring! Vore jättekul att se, och höra, en liten film av när du provfräser :)
150 svar · 22,8k läst
·
Cheesen
Cheesen: Har själv satt råspont både på väggar och i innertak i verkstadsgaraget. Ångrar det inte. Men vi har ju försökt få till en rustik look på hela vårat nybyggda hus och garage... Det är några år bort innan vi kommer att ha nått målet men råsponten är verkligen en detalj jag inte vill vara utan. Nya släta väggar saknar själ, grannens garage är väldigt cleant och fint med
13 svar · 5,2k läst
·
S
saiter: [bild] Har köpt en makita batterislip. 1090:- betalade jag, ska prova lite innan jag ropar hej. //AA
2 svar · 1,7k läst
·
G
gronfelt: [citat] Ja, det är kanske så, det är lite därför jag undrar om det är mycket kvalitet man betalar för. Sen vet jag inte om det finns så många på 200l som finns för 7000 kr?
3 svar · 3,0k läst
E
___EM: Jag missade nåra annonser i Sverige men slog till på en från England till slut. Saknades systainer men den va i prima skick. Skyddsplast kvar och gamla modellen med stålstift. Nya fräsar i 5/6/8mm och runt 300-400 dominos. Fick ge 5500 inkl frakt. Va länge inne på ddf40’n men bästa pris där var 9000-11000 eftersom inga begagnade verkar finnas för tillfället. Men jag tror mig ändå
6 svar · 5,3k läst
O
OTTO_75: Sant så sant - men dels kostar det en del att bjuda hem dom och dels vill jag ordna det själv om det går. Tack för länken
5 svar · 2,7k läst
S
snowjim: Hej, Jag har sen tidigare köpt ett par skär till min Bosch GOP 300 enligt följande : HSS Oscillating Multi Tool Half Circle Saw Blade For metal Cutting Standard Oscillating Multi Tool Plunge Saw Blades Min uppfattning är att de håller en något lägre kvalité än Original Bosch men ändå på en acceptabel nivå. Tror 2 av de raka bladen har lossnat från hållaren men själva skären
0 svar · 1,2k läst
D
dostoro: På fönster tycker jag att värmepistol och en gammal hederlig färgskrapa är det bästa. Sen kan du använda ditt multiverktyg med sliptillbehöret för de ställen du inte kommer åt. När det gäller bandslip så är Makitas 9404 otroligt bra. Den är tyst (för att vara en bandslip, stark som s*t*n med mycket bra dammupptagning och har en massa tillbehör man kan köpa till som gör den
12 svar · 3,3k läst
·
bulleribock
bulleribock: [citat] Jag tror att i 1930-talets Tyskland var både varorna och lukten än skummare än i dagens affärer;)
8 svar · 65,7k läst
A
A.Bengtsson: Hej Någon som har koll på firma som hyr ut tegeltransportör/hiss i Göteborg med omnejd? Vad kan det kosta en helg?
0 svar · 1,6k läst
C
cpalm: Kanon, bra att veta!
5 svar · 4,2k läst
S
Stefan1972: Typiska blandarverktyg är oftast gjorda i pressad plåt så det är antagligen nåt sånt originalverktyget ser ut. En plan plåt där de pressat ner en fattning. Hålet får de ju på köpet då.
3 svar · 996 läst
·
Campar
Campar: Det är inte så att du har en DXF-fil för den där mallplattan @Masses ?
109 svar · 75,5k läst
·
B
byggolle: Aeg är tung och lite otymplig. Anhållet är okej men känns lite opålitligt. Ska man klyva något riktigt noggrant får man prova på en spillbit först iallafall på min såg. Dewalten känns mer robust och exakt. Bordet med hjul till dewalten är sjukt bra och smidigt. Aeg underredet är rätt meckigt att ställa upp och ner. Men den bästa mobila klyvsågen tycker jag är Bosch gts 10 dock
3 svar · 2,7k läst
Masses
Masses: Sickel, såklart
12 svar · 1,6k läst
·
Masses
12 svar · 1,6k läst
·
Träsmak
Träsmak: Vackert...☺
101 svar · 18,8k läst
·
Träsmak
101 svar · 18,8k läst
·
Alltgår
Alltgår: Lundasmide är också trevliga, har köpt en del grejer där.
5 svar · 1,0k läst
K
Kexchoklad: jag är på jakt efter en stoftavskiljare men kan inte bestämma mig för vilken. Har tittat på dustcontrol DC2900 eco autostart och Pullman ermator S13. Jag hittar dom för i princip samma pris. Men pullmanen ser på bild ut att ha mycket större låda för filter än DC, vilket ju borde vara fördelaktigt. Men DC har kanske lika bra filter eller andra fördelar. Någon som har erfarenhet av
0 svar · 2,4k läst
Åsa Lund
Åsa Lund: Går det att få in WD40 i nån glipa så brukar den lösa det mesta
1 svar · 3,3k läst
D
dannan: Ramlade över en GEX 125-150 Ave till bra pris, så det fick bli en sån. Även om den är lite stor..
4 svar · 3,0k läst
mangebest
mangebest: Tack! Jättebra info och hjälp. mvh Magnus
5 svar · 2,4k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.