Köp en Strand eller Arboga, sedan kontaktar du Machinery Scandinavia i Rosenfors, dom tillverkar dessa, de har reservdelar och gör även renoveringar, Dessutom är dom mycket bra att ha att göra med.

• Gilla
ozean och 1 till
  • Laddar…
J johmi skrev:
Hej!
Misstänker starkt är kinesiska kopior. Förra veckan var det en diskussion här kring olika (trä)maskiner kontra kvalitet och funktion.

[länk]
Intressant länk, PELA och Duabhuset är tydligen skräp då. Lite förvånande att dem får sälja kopior. Det går knappt att se någon skillnad så dem verkar vara skickligt gjorda, till och med märkskylten är exakt lika som Strands.

Hade ju önskat en Strand eller Arboga men dem är inte billiga, även som begagnade, så jag tänkte mig ett renoveringsobjekt som såg ut som en Strands...med den enda skillnaden att det inte står Strand på skylten. Höll på att bli lite lurad. Är nog troligtvis en kopia, och då är det ju kanske inte helt enkelt att köpa reservdelar till den.

J
Jag tror att vi ska vara lite försiktiga att klassa allt från Duab och Pela som skräp.

Det är viktigt att komma ihåg att beroende på vad man har för krav och vilket som är det tänka ändamålet för maskinen kan dessa märken mycket väl duga. Dessutom säljer båda företagen bakom dessa märken andra varor av erkänt bra märken än deras egenimport-produkter.

Slutligen måste man beakta att alla inlägg skrivs av personer som (liksom du och jag) har olika värderingar och ibland agendor. Men jag bedömer att det som står i den länkade tråden är en ganska bra sammanfattning av forumets konsensus gällande (snickeri)maskiner från dessa märken.

• Gilla
AndersOlsen och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.