Den finska leverantören IKH säljer ut en kompressor på 3 kW och 200 l till ungefär halva priset:

https://www.ikh.fi/sv/kompressor-200l-400v-3kw-480l-xt200480m

Jag råkar bo hyfsat nära en svensk IKH-återförsäljare, som har samma pris och jag skulle gärna uppgradera min nuvarande 50l-kompressor till något rejälare (dessutom en med 3-fas som väl borde ha tystare och jämnare gång?) så jag funderar på att passa på.

Men är det någon som vet något om märket ("Strong Line")? Ser den bra ut i övrigt och man tittar på specarna?

200 liters tank och 4 hästars motor för ~7000 låter som ganska bra pris ...

Swedols märke NuAir ser ju likadana ut, och deras motsvarande fast med 100 liters tank kostar ju 6000 plus moms...

oavsett vad så tycker jag "säljer ut" blir helt fel. Det är snarare så att den varit väldigt dyr från början. Vet inte om typ 13000kr hade varit särskilt lockande för en sån enkel kompressor ?

S Stefan1972 skrev:
oavsett vad så tycker jag "säljer ut" blir helt fel. Det är snarare så att den varit väldigt dyr från början. Vet inte om typ 13000kr hade varit särskilt lockande för en sån enkel kompressor ?
Ja, det är kanske så, det är lite därför jag undrar om det är mycket kvalitet man betalar för.

Sen vet jag inte om det finns så många på 200l som finns för 7000 kr?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.