Keiller
Keiller: Tack för tipsen. Hade inte en aning om att det ska gå att justera. Har ett sånt där långpass jag ärvt efter min far och det visar fel. Tror han köpte passet 1969 när han byggde huset jag växte upp i.
13 svar · 3,8k läst
·
M
m.engdahl: [citat] Lite sent svar, men kanske någon som går i rivas-tankar.... Jag inhandlade den här räddningskedjan till min Stihl 261 och den funkar alldeles utmärkt. Full gas och den tuggar igenom trä, spik, ledningar och plåtbleck utan problem. Jag önskar att jag gjort det direkt när jag började riva, har rivit typ halva huset med en 18v tigersåg och kofot......... :D Ska sägas att 261an
16 svar · 8,3k läst
katos
katos: Ok tack! Tänkte att det kanske behövdes en tvåstegsraket för att få det att fästa. Jag ska prova med etsande primer och sen silkabond. Man lär sig nya saker nästan varje dag, underbart.
8 svar · 8,9k läst
RmK_71
RmK_71: [citat] Speciellt inte för 1900:- Är nöjd med mina Ryobi med. Speciellt de borstlösa. DD5 skruvdragaren är trevligt även PD7 (om än lite tung) samt slagskruvdragaren IDBL.
6 svar · 8,1k läst
S
sulfobus: Har en Bosch GOP 18V-28 med wood+metall-blad från Bosch som håller bra, har dock inte jämfört med Fein. Du måste ha Starlock, de vanliga billiga bladen passar inte i ett Starlock-fäste.
4 svar · 2,8k läst
RmK_71
RmK_71: Favoriten är japanen på Youtubekanalen Gear Show. Det är tillfredställande att se gamla saker få nytt liv. Troligen är det vattenskadade verktyg han fått mer eller mindre gratis efter tsunamin.
19 svar · 5,6k läst
·
G
Anonymiserad 231185: Portabel,lätt :D laitis.se/domkraft-luftkudd-3t-440995.html
2 svar · 1,2k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Någon som har tips på ett forum för elmoppar? Hittar inga svenska forum överhuvudtaget. Finns ju trots allt några ute på vägarna. Vi har haft en NIU N1S elmoped i familjen sedan ett år tillbaka. Den används dagligen av 15-åringen till och från skolan, men även av mig och frugan för småärenden. Mycket trevligt fordon!
0 svar · 2,2k läst
B
blyg: Bild på växellådan [bild] Den till vänster på nedan bild. Till höger står en Arboga E100s. [bild]
19 svar · 7,6k läst
·
J
Jotsat: [citat] Vilka puckon! Faktiskt otroligt klantigt. Har du isolering under mark eller fukttätning som kan ha tagit skada? Om de vägar skulle jag grävt upp och kollat hur den påverkats. Känns ju inte alls bra om fuktskyddet utvändigt skadats...
14 svar · 6,2k läst
·
C
Christoffer85: Börja med att kolla om strömbrytaren är hel
2 svar · 2,6k läst
·
B
belrain: [citat] Någon liten gnagare hade gnagt hål på utloppsslangen på diskmaskinen för några år sedan. Hade vulktejp på. Tätt sedan dess...
12 svar · 4,5k läst
·
Daniel_N
Daniel_N: Oj! Proscale kändes verkligen trevligt! Men det får bli nästa gång, nu blir det beställning på Veritas!
4 svar · 2,0k läst
·
O
Oeldling: [citat] Skulle köra på Makita alla dagar i veckan , världens största enskilda elverktygstillverkare med det största 18v sortimentet. Kört propp maskin 18 v från Makita som är en av de bästa 18 v jag kört ,kört mycket 25mm hål i valv platta. Men generellt mycket god och framförallt jämn kvalitet. Riktigt bra priser på många av de nakna verktygen kolla Verktygsboden. Kollar du
9 svar · 1,1k läst
Cheesen
Cheesen: Kolla på Tradera för att köpa lboxen... Insatsen kan man köpa för runt hundralappen hos boschåterförsäljaren Edit: Oj, var ju trådlyfte från 2009...... Vill du ha en mjuk väska så kolla Stanleys sortiment, dom är stadiga och rymliga.
9 svar · 4,1k läst
·
MathiasS
MathiasS: Handkraft!
29 svar · 13,2k läst
MathiasS
29 svar · 13,2k läst
Anders243
Anders243: Jag har köpt Julas röda lyftare med två sugklockor. Den fungerade bra för mig då jag lyfte glasskivor.
7 svar · 4,4k läst
imported_Benno
imported_Benno: [citat] I Stockholm har t.ex. Flinks och Ekesiöö haft reservdelar. Nu har jag inte behövt köpa något på flera år så jag vet inte hur det är nu. Ventilerna måste vara plana och fräscha för att fungera.
31 svar · 10,3k läst
·
Cheesen
Cheesen: Brosans bara gick och gick tills den plötsligt en eftermiddag helt oväntat plötsligt skickade ut vevstaken genom blocket... Om vevstaken inte sticker ut och den inte ser krockad ut så är den nog fullt körbar.
1 svar · 1,0k läst
Cheesen
Cheesen: Har Telia sense i båda bilarna och där kan man ställa in så att Wifi stängs ner efter en stund... Den har dock alltid ström, annars funkar inte inbrottsfunktionen. Det går inte några stora mängder ström genom dongeln dock, skulle tro att batteriet blir urladdat på sex veckor istället för sju om du lämnar bilen övergiven. (moderna bilar har en viss standbyförbrukning för larm och
5 svar · 1,4k läst
DennisCA
DennisCA: Kolstål får den svarta ytan den också med tiden, dom gör ju pannor i kolstål och pizzastålet i min ugn är ju nästan helt svart vid det här laget. Det är väl så att om man vill den skulle sett fin ut längre borde man satsat på rostfritt.
15 svar · 2,5k läst
·
Bart
Bart: Gråimport=parallellimport Import av varor inom EU av butiker eller butikskedjor som inte går via landets officiella agentur.
19 svar · 7,1k läst
·
H
Hobbyhantverkaren63: Har hittat kvittat genom en återförsäljare som ringde Hornbach och lobbade hårt - då ansträngde de sig och hittade till slut kvittot! Sedan skickades bordssågen in för lagning och nu sågas det raka snitt utan wobblande blad! Slutet gott allting gott!
14 svar · 3,1k läst
E
Ett_unikt_namn: Tusen tack! Hittade ej info någon annanstans.
5 svar · 947 läst
jac
jac: I sverige så hittar jag dem här: https://partille-tool.se/kylvatskeprodukter/loc-line/2-1-2/ https://www.norelem.se/se/sv/Produkter/Produkt%C3%B6versikt/norelem-technoshop/Tolkband-Magnetsskyltar-och-magnetfickor-Skyddsn%C3%A4t-Supercraft-gummihammare-Slaginsatser-Kon-och-cylinderreng%C3%B6ringsmedel-Kylmedelsslangar/Utsugsslangar-LOC-LINE%C2%AE-Flexi-75.html OBS, jag har inte kollat
7 svar · 1,3k läst
·
H
heimlaga: Man brukar svarva två hylsdelar med flänsar på så att de passar för olika höga kuttrar och kläms ihop då man drar åt muttern
2 svar · 520 läst
MathiasS
MathiasS: Ja det bär ju emot att göra något manuellt när det finns ett bra verktyg för det.....
4 svar · 1,5k läst
T
Testarn: Jag har använt Alcros V-Slip som är en ganska "tjock" färg som fyller ut och torkar rätt slätt men då har det mest varit på (lätt) profilerade foder och lister och någon dörr. Den kommer att kräva att du slipar ändå för att ta bort struktur av pensel/roller. Om man använder den på mycket profilerade foder så riskerar man att "fylla ut" hela profiler och tappa utseende. För en
4 svar · 2,8k läst
·
leby
leby: [citat] Ja men man måste ha ett företag men ingen annan koll än att man har momsnummer..
5 svar · 1,6k läst
·
B
BM5: Hej allesamman Ser att det är rätt så gamla inlägg men skriver in ändå. Jag har en likadan maskin som jag knappt använt och den dog plötsligt men jag hittade ett annat inlägg här som länkar vidare till hur man fixar det. Tydligen rätt så vanligt på denna maskin. Ska öppna min så småningom för att försöka fixa det. Annars får det bli en Fein eller en Blå för jag jag hoppas
16 svar · 26,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.