1 197 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Lätt och portabel domkraft som är prisvärd?
Jag är på jakt efter en ny domkraft, jag har en Bahco 3T i garaget och den funkar bra i de flesta fall. Men vid vissa tillfällen, exempelvis när jag ska byta hjul på hästkärran, så behöver jag vara utanför garaget och att släpa ut en koloss på 50 kg ut på en grusplan är inte kul i längden.
Så jag är på jakt efter en domkraft som är hyggligt flyttbar, av acceptabel kvalitet och inte kostar skjortan. Finns den kombinationen? Såna där rackliga 169 kr-varianter gillar jag inte, utan jag vill ha något som ger lite högre kvalitetskänsla men helst inte väger mer än 10-15 kg. Samtidigt så vill jag inte lägga en förmögenhet heller, tänker mig 500-1000 kr nånstans.
Nån som har nåt bra tips?
Så jag är på jakt efter en domkraft som är hyggligt flyttbar, av acceptabel kvalitet och inte kostar skjortan. Finns den kombinationen? Såna där rackliga 169 kr-varianter gillar jag inte, utan jag vill ha något som ger lite högre kvalitetskänsla men helst inte väger mer än 10-15 kg. Samtidigt så vill jag inte lägga en förmögenhet heller, tänker mig 500-1000 kr nånstans.
Nån som har nåt bra tips?
Jag har en gammal Vilmek av den sorten som såldes som standardutrustning till Zetor 25 när de ännu importerades. Den är väldigt praktisk att bära med sig för småarbeten. Fungerar även vägrätt då man riktar krokiga järnkonstruktioner. Tror jag gav 2 eller 3 euro för den.
Det dräller av begagnade skruvdomkrafter och om du råkar snubbla över en som verkar välgjord och är i gott skick kan den vara värd att ta vara på.
Det dräller av begagnade skruvdomkrafter och om du råkar snubbla över en som verkar välgjord och är i gott skick kan den vara värd att ta vara på.
Klicka här för att svara