1 132 läst ·
9 svar
1k läst
9 svar
Köpa proffsmaskin innan ”no name” maskinen gett upp
Hej.
Jag har en multimaskin som jag hittade i en mataffär den funkar fortfarande utan problem. Har inte riktigt något att jämföra med så jag vet inte riktigt hur pass bra den är men den är ju köpt i en mataffär så den kan ju inte vara särskilt bra.
Nu har jag gått å snöat in mig på dewalt och försöker att främst köpa sådana och funderar om det är värt att byta innan den gamla har gett upp.
Vad får man igentligen om man köper en proffsmaskin, vad är fördelen? Lättare vikt, batteri mindre vibration men vad mer? Jag behöver en mirakel-effekt för att trycka på köp-knappen. Jag har en lång lista över verktyg jag behöver köpa in och måste ta lite åt gången men gillar ju verkligen min multimaskin men om de va en dewalt skulle den nog få en hedersplats jämte bröllopsfotot
Jag har en multimaskin som jag hittade i en mataffär den funkar fortfarande utan problem. Har inte riktigt något att jämföra med så jag vet inte riktigt hur pass bra den är men den är ju köpt i en mataffär så den kan ju inte vara särskilt bra.
Nu har jag gått å snöat in mig på dewalt och försöker att främst köpa sådana och funderar om det är värt att byta innan den gamla har gett upp.
Vad får man igentligen om man köper en proffsmaskin, vad är fördelen? Lättare vikt, batteri mindre vibration men vad mer? Jag behöver en mirakel-effekt för att trycka på köp-knappen. Jag har en lång lista över verktyg jag behöver köpa in och måste ta lite åt gången men gillar ju verkligen min multimaskin men om de va en dewalt skulle den nog få en hedersplats jämte bröllopsfotot
Tja, lite svårt att säga vilka egenskaper du mest skulle uppskatta och vad som skiljer från just din.
De brukar ju finnas på de flesta hyresfirmor, så varför inte testa en dag?
Eller, beroende på hur säker du känner dig på bröllopsbilden, köp den, den är ju gul!
De brukar ju finnas på de flesta hyresfirmor, så varför inte testa en dag?
Eller, beroende på hur säker du känner dig på bröllopsbilden, köp den, den är ju gul!
Självklart ska vi hjälpa dig med argument så du kan köpa en riktig multimaskin och ändå ha argument för att köpa resten av maskinerna du vill ha.
Först behöver vi dock veta om det finns en bättre hälft inblandad i besluten? Isåfall finns det mycket erfarenhet om hur inköp ska motiveras och presenteras.
Först behöver vi dock veta om det finns en bättre hälft inblandad i besluten? Isåfall finns det mycket erfarenhet om hur inköp ska motiveras och presenteras.
Ja jag sa ju att det fanns ett bröllopsfoto...mexitegel skrev:
Självklart ska vi hjälpa dig med argument så du kan köpa en riktig multimaskin och ändå ha argument för att köpa resten av maskinerna du vill ha.
De kommer bli en sådan maskin i framtiden då jag håller på att bygga upp ett snickeri som ska bli en försörjning när det kommer in mer än det går ut men det är just den balansräkningen som inte går ihop med alla inköp.
Just det, missade det med fototL Laklak skrev:
Se bara till att du köper för mer än ett halvt basbelopp varje gång för då bokförs det som inventarie och då påverkas inte balansräkningen lika mycket
Men jag förstår hur du menar
Ja det är väl så med alla saker dom man helst vill ha dö på överlever. Fast jag var och nafsade på sladden igår med sågbladet, sådana saker kan ju hända....mohahahamexitegel skrev:
Just det, missade det med fotot.
Se bara till att du köper för mer än ett halvt basbelopp varje gång för då bokförs det som inventarie och då påverkas inte balansräkningen lika mycket.
Men jag förstår hur du menar. Funkar maskinen bra, vilket det låter som, så är det ju såklart vettigt att prioritera annat. Men det är ju inte alls lika roligt. Ibland kan såna där maskiner dessutom vara helt omöjliga att ha ihjäl och då har man det där vageln i ögat hela tiden när färgmatchningen annars är total i maskinparken. Störigt!
Sen finns det ingen balansräkning än då jag måste få ihop en jävla drös pengar i startkapital.
Skulle köra på Makita alla dagar i veckan , världens största enskilda elverktygstillverkare med det största 18v sortimentet. Kört propp maskin 18 v från Makita som är en av de bästa 18 v jag kört ,kört mycket 25mm hål i valv platta. Men generellt mycket god och framförallt jämn kvalitet. Riktigt bra priser på många av de nakna verktygen kolla Verktygsboden. Kollar du mycket forum är största nackdelen både med Bosch blå och DeWalt ojämn kvalitet vissa maskiner är fantastiskta medans andra inte håller måttetL Laklak skrev:Hej.
Klicka här för att svara