bulleribock
bulleribock: På tal om problem, 3-80:n suger veke accumulatormässigt. jag hängde undan den för sex veckor sedan med 75% laddning, nu var den död och accen tar inte laddning. Är inte förvånad, då de blå 12v tingeltangeldragarna på jobbet är av engångskaraktär där med.... Nå, jag har bara leksaksverktyg innom 12v segmentet. Dock var lasern mer än OK, kanske ska koppla mot en
5 svar · 5,3k läst
HogeN
HogeN: stora hållaren för att snabbt svänga mellan borr och skruv.. Bitshållaren med hylsan är för att dra ut hylsan när använder längre skruvar 100mm+ så dom hålls där den sista är väl bara om man vill hålla handen på den
7 svar · 2,0k läst
·
useless
useless: Oavsett vilket så är det ovanligt att grävmaskiner är registrerade till skillnad från traktorer.
10 svar · 8,9k läst
nanowire
nanowire: Om det är riktigt kritiskt och borret vill vandra har jag tagit en bit regel, gärna med förborrat hål men det är inte nödvändigt, och borrat igenom den. Regeln ger bra stöd i sidled åt borret bara den sitter fast eller vilar mot golvet och trycks mot väggen med knät.
6 svar · 3,1k läst
FredrikR
FredrikR: [citat] Den tuggar på, används ofta. Friskt blad och inte trycka för hårt utan låta bladet jobba. (y) Ovanstående gäller GST 10,8 men jag tror inte mer än beteckningen är uppdaterat på 12V-70.
18 svar · 5,0k läst
·
N
NiclasBo: [citat] Ok, tack för svar. Får testa det.
6 svar · 3,6k läst
·
A
Anders_Nilsson: 5 grader? Dagens ungdomar är bortskämda. Min 10+ år gamla (eller om det är 15...) Topcon klarar bara 3 grader nivellering. Köp ett bättre stativ och fixa lite fästen själv så får du mer nytta av lasern.
22 svar · 5,3k läst
·
T
trojlee: Thanx
17 svar · 3,6k läst
·
T
17 svar · 3,6k läst
·
nanowire
nanowire: Har regulator på ett av uttagen men ska sätta upp en till, praktiskt att ha T-koppling med både regulator och fritt vid varje uttagsställe.
24 svar · 46,0k läst
·
Krillew
Krillew: [citat] Du menar plåten "på taket" i hörnan! Det var en plåtfirma som klippte till 2 bitar som jag fick falsa ihop på nocken.Det är problem med stora bitar om man skall bocka långt. Jag visste inte hur jag skulle göra utkastarna, dom blir ju inte så snygga underifrån. man måste ju ha en svart plåt på undersidan också "eller måla" I dag ser det lite bättre ut Jag har plåtat in
34 svar · 14,7k läst
·
C
Chrlen: Hej, Pröva att skruva isär toppen och gör rent. Det kan samlas smuts där. dränk med 5-56 kan funka med(Y).
1 svar · 4,2k läst
C
Chrlen: Hej, Min Hilti har avlidit.. Jag skruva isär den och kondensatorn hade exploderat, när jag skruva vidare var även det undre rotorlagret slut. Vet någon vart man kan hitta reservdelar i Sverige eller utomlands? Pratade med Hilti och dom sa att den var för gammal, de slutade med reservdelar -98. Den ska även ha olja vet någon vad man ska ha där? //C
0 svar · 3,3k läst
J
Jef: [citat] Det blev ett GTA2500 och jag är väldigt nöjd. Man behöver dra åt stoppen väldigt mycket annars sjunker de
5 svar · 10,2k läst
O
OverAndOut: Låter man maskinerna sitta ihop så kan man nog använda hyvelbordet som breddare och då flytta över anhållet. Såg ut som en billig maskin och breda hyveln. //Ulf
29 svar · 15,7k läst
·
ClasseClas
ClasseClas: [citat] Oj, 9 år sen var det! :D
4 svar · 2,8k läst
B
bighenk: [citat] fyllt på lite olja nu medans jag försöker renovera den. när den är igång igen så blir de helt ny olja i maskineriet
3 svar · 4,4k läst
·
I
ICR: Hej Har letat efter en begagnad bordssåg ett tag nu. Behöver inte någon proffsmaskin men skitmaskiner stjälper ofta mer än hjälper. Har hittat en av märket Kamatec. Har aldrig sett det innan. Är det någon som vet något om detta märke? Bra eller dåligt? Mvh Christoffer
0 svar · 1,9k läst
nanowire
nanowire: Skönt att det löste sig (y):)
11 svar · 3,4k läst
·
Q
Anonymiserad 239657: [citat] Absolut. Men till det enkla man gör med bilen är den överflödig. Bättre att köpa en gasoltub och ett munstycke som man kan ha mer nytta av i hushåll =) 1 gång behövde jag värma och det var vw passat 2001 med dess korkade framvagn där de satt skruvarna 3 cm ovanför hjulet.
184 svar · 38,8k läst
·
A
andy999: Bauhaus i Uppsala säljer ut en hel del verktyg från gröna Bosch med 40% rabatt.
0 svar · 1,1k läst
·
T
Taxture: Fuskar lite både med kranbil och lastmaskin och diverse annat stort dieseldrivet men skulle själv vilja hitta nått litet eldrivet för att flytta småsaker..... man får väl bygga eget efter det behovet man har?
21 svar · 6,4k läst
·
useless
useless: Plast är väl billigt och enkelt. Sen är det kanske lättare att få 'lagom' friktion med en plast skruv?
4 svar · 1,5k läst
·
Anders 1920-tal
Anders 1920-tal: [citat] ser att wealden tools säljer kuttrar för 30 mm spindel, men hur vet man om profilstål från ex toolbox funkar? Wealden har förmånliga priser, minst sagt
9 svar · 4,8k läst
Fredric L
Fredric L: Har du inget matarverk så blir det svårt att hålla en konstant matningshastighet. Enklare att bara köra på känsla. Olika profiler sticker ut olika mycket från kuttern så matningshastighet är ändå en kompromiss. Ska du inte optimera för att kunna köra så fort det bara går så är varvtalet inte särskilt kritiskt så länge kutterns max var inte överskrids.
2 svar · 2,3k läst
·
C
cpalm: [citat] Ja, så är det. Om man är beroende av tanken för att få tillräckligt flöde måste tanken naturligtvis vara tillräckligt stor för att kunna leverera luft med arbetstryck under hela arbetscykeln. Utan några direkt vetenskapliga belägg borde 50 l funka hyfsat för en mutterpicka. 25 l kanske i minsta laget.
10 svar · 2,7k läst
M
MF90: [citat] Jag körde på ca 70-80% effekt. Tyckte det gick snabbare då. Jag rekommenderar att köpa med varvtalsregleringen :)
16 svar · 5,7k läst
·
bygga_bo
bygga_bo: Det handlar inte bara om "utgångshålet"... Inne i muttern finns det en liten förhöjning som matchar det lilla spåret som finns på hylsan (markerat med röd pil nedan). Detta gör att hylsan snäpper fast i muttern och att den därmed dras ut när när muttern lossas. Utan denna finess hade man behövt dra ut hylsan/frässtålet för hand, vilket alltid inte är helt enkelt. Jag vet inte på
2 svar · 2,1k läst
·
P
Pysslarn: Kan inte uttala mig om setet du länkar till men jag har använt en roterande fil med sex mm skaft från Biltema för att förstora ett par hål i en stålprofil. Måste säga att jag blev imponerad — den avverkade väldigt effektivt och efteråt såg den helt oanvänd ut. Jag skulle våga chansa. //Ronnie
1 svar · 931 läst
G
Galten: [citat] Tack, då får jag hyra en (y) Duger ju inte med manuell rengöring varannan minut
18 svar · 11,7k läst
·
Cheesen
Cheesen: Jag gjorde en sådan här jigg i mdf för en massa år sen.. anväder den lite då och då. Inte speciellt svårt att få till borrarna med jiggen så länge det inte är nån sorts träborr. Stora träborrar går dock att få till hyfsade på fri hand på smärjeln.. men är dom under 10mm är det svårt. [MEDIA=youtube]Yf0qZ8XWAIo[/MEDIA]
14 svar · 10,2k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.