M
Magnus Larsson: [citat] Hårspray brukar ju annars hjälpa om man vill trotsa gravitationen :thinking:
6 svar · 2,5k läst
Sturmtiger
Sturmtiger: [citat] Hejsan jag undrar lite kring fakta om hyveln. Vad tar den rikt delen ibredden, respektive planen i höjdledet? Vad är själva arbetsbordet i yta? Tack för svar.
5 svar · 7,8k läst
JanneJanne123
JanneJanne123: Körde min för första gången idag, packade 0-32 till bärlagret för grusgången. Gör man bara tunna lager fungerar den utan problem för min tillämpning. Läste någon annan tråd där någon ansåg att man lika gärna kunde stampa med foten i marken istället för den här lätta vibratorn, men då får man ha bra jäkla kraft i benen om man ska nå samma resultat. Största överraskningen
7 svar · 11,9k läst
Garderobssnickarn
Garderobssnickarn: [citat] okej, kul! ja det verkar vara från Öst.
9 svar · 1,7k läst
·
DennisCA
DennisCA: Fast jag köpte plasman så funderar jag ännu på gas. Jag hade hunnit fråga en säljare innan och dom gav mig ett erbjudande igår med ett pris på 700 euro för en 20l syreflaska och en 20l acetylenflaska. Och då är det alltså ägarflaskor. Lite mera sökande på det för jag undrade hur skulle jag få dom fyllda isåfall, trodde det tog slut på 70 talet tack vare monopol-AGA... Men
9 svar · 4,2k läst
S
Snickerick: Hejsan Någon som vet om denna detektor bara funkar med Dewalts linjelasrar, eller om den funkar med andra också? Jag har en Leica Lino L2 laser, och skulle vilja köra med en sådan här detektor. https://www.hornbach.se/shop/DEWALT-Laserdetektor-DE0892/5985691/artikel-detaljer.html
0 svar · 771 läst
mexitegel
mexitegel: Då är det bara att öppna plånkan :D Universalklingan med 48-tänder som sitter på duger ju gott till att kapa reglar. Vill du slå på stort kan du ju passa på att ha en grövre klinga för grovkapet och en finare för annat.
5 svar · 2,5k läst
D
Daniellll80: Hej min undran är ska man använda 16 kg motvikt när man klipper gräset ? Vad för nackdelar fördelar finns de att använda den
0 svar · 1,3k läst
M
markgreven: Hej Är det någon som har demonterat/reparerat en Nilfisk Multi 20T Jag har en Nilfisk Multi 20T som är stendöd, den blev det när jag fyllde den för mycket med sågspån. Jag har byt filter men den är lika död ändå. Finns det någon typ av säkring/överlastskydd som kan ha gått som man kan byta, eller vad tror ni. Nilfisk är lite dyra tycker jag på kontroll och frakt i förhållande
0 svar · 1,2k läst
S
Snickerick: Hejsan Fastspänningsmojängen på min Bosch PBD40 pelarborr har slutat funka. Plötsligt fjädrar den bara tillbaka när man försöker spänna den. Någon som har erfarenhet av detta eller vet vad det kan bero på, om det går att fixa?
0 svar · 949 läst
Sturmtiger
Sturmtiger: Å en riktig skit maskin alltså?
2 svar · 776 läst
H
Husägaren87: [citat] Det blev en vinkel från Amazon.de, beställdes igår, skickades från Storbritannien och kom fram idag, ca 28h efter lagt beställning (y)
66 svar · 24,6k läst
·
thomas33
thomas33: [bild]
12 svar · 5,7k läst
·
thomas33
12 svar · 5,7k läst
·
B
Bjober: [citat] Jag svetsade med en elektrod motsvarande OK 68.82. Därefter byggde jag en jigg där jag monterade 125mm vinkelslip. Slipen löpte efter en skena. Allt skuvades fast på stadigt plyfa/spånbord. En enkel spärrmekanism låste i en kugg så jag snabbt kunde vrida kransen till en frisk tand för inställning av slipmaskinen, sen vred jag till svetsad kugg och slipade i evigheter tills
9 svar · 6,3k läst
·
Alltgår
Alltgår: Amazon.de brukar ha bäst pris på Bessey, och fri frakt.
68 svar · 23,8k läst
R
R_M_J: Jag kör själv bosch blåa 18V serie och är sjukt nöjd med dem verktygen jag har: multiverktyg sticksåg borr slagskruvdragare/mutterknackare slagborr Jag hade nog kört 18v på iaf cirkelsåg och vinkelslip, känns som verktyg som behöver lite mer kräm än vad 12v kan ge. Dragaren hade jag nog föredragit 12v och multiverktyget/tigersågen är kanske någonstans mittemellan, beror på hur
5 svar · 3,1k läst
DennisCA
DennisCA: Detta är en jättebra kana tycker jagl, We Love Welding: https://www.youtube.com/channel/UCh3ghd5RymWW-nt1NKt8vUw Många intressanta videos, vissa riktigt gamla. Mycket på svenska, norska och danska. Men även engelska. Säkerhetsgrunder i oxy-acetylensvetsning: [MEDIA=youtube]HpLzFlZaN-M[/MEDIA] Flamriktning: [MEDIA=youtube]IxzV9VeUpLY[/MEDIA] Hårdlödningens grunder:
0 svar · 903 läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Håller på med precis samma sak och har dörren inne i en ”dubbelvägg”. Dörren kommer att bli av typ spegeldörr med katedralglas i överdelen. Habo har beslag med dämpning som klarar upp till 60kg. https://habo.com/se/sortiment/skjutdorrsbeslag/skjutdorrssystem/skjutdorrsbeslag-k-60-rollock-soft-close-95167 Hittade andra beslag på Theofils som tyvärr enbart säljs till snickerier.
4 svar · 1,6k läst
S
Skogsbullen: Jag borrade en hel del med min Boray under några år. 20 mm hål gick bra, tuggade på helt ok. Sedan gav jag mig på ett större berg och ville ha 32 mm hål för snigamit. Då gick det sakta. Slutade med att jag hyrde en tryckluftsborr och borrade ett 30-tal 80 cm djupa hål. Det hade tagit en evighet med Boray-maskinen. Den fungerar dock bra än, jag har några mindre berg kvar som jag skall
11 svar · 7,7k läst
·
mattiasp
mattiasp: Har du testat att spänna fast klingan i ett skruvstycke? Gärna med något mjukare än stål mellan backar och klinga.
9 svar · 4,8k läst
·
K
knipo: Nej, jag har bara bilder på den. Men om ni som kan säger att den inte är något att ha så lägger jag inte tid på att köra o hämta den. Kostar iofs inte så mycket, men den skall ändå hämtas o sättas upp hemma.
8 svar · 7,6k läst
·
Joachim Johansson
Joachim Johansson: Har du redan batterimaskiner av något märke så köp en tigersåg i samma serie, du kommer nog märka att den kommer användas till diverse moment!
8 svar · 5,7k läst
P
Prodigys: Jag fick använda deras kundservice en gång när dom skickade mina varor till fel adress tack vare Klarna. Gick smidigt och dom skickade nya grejor till rätt adress utan att ifrågasätta det ens. Men annars brukar jag handla på verktygsvaruhuset då dom varit billigast vid dom tillfällen jag handlat
5 svar · 3,5k läst
K
kristofo: Se till att hålla gasoltuben upprätt och stillastående när du eldar. Du kan testa att luta den eller lägga den ner under kontrollerade former, men det kommer att skvätta ut flytande gasol och lågan kommer bli lite större. Bränner du mycket gas kommer temperaturen i behållaren att sjunka och det kommer bli mindre effekt i lågan. Vet inte om det spelar roll för vad du gör? Du kan
20 svar · 7,1k läst
·
T
topmount: Ja helst vill man ju ha ett fristående glasskåp eller typ verktygs container. Har det i två föreningar jag är aktiv i, känns bra både för brandsäkerhet och för att slippa lukt.
7 svar · 7,1k läst
·
Sturmtiger
Sturmtiger: Tack för hjälpen, det hjälpte mig att bestämma mig!
2 svar · 3,1k läst
·
H
hanbch: [citat] Gjord precis att få det i ansiktet han i bilden bör straffas...
25 svar · 6,5k läst
·
Lizzardo
Lizzardo: Hyrde en till förra bygget men köpte en till det nuvarande. Använder den till både OSB och gips :)
14 svar · 5,5k läst
mexitegel
mexitegel: Varför inte köpa ett matchande GTA3800 med en gång? Det är ju ingen avgörande skillnad i pris kan jag tycka ? Har själv ett GTA-bord och är nöjd med det i det stora hela. Vill du ha hjul på bordet för lättare transport finns det som tillbehör till GTA-borden.
2 svar · 1,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.