Hej!
Jag har en milwaukee ccs55, jag försökte byta klingan utan resultat... känns som att något gått sönder inne, för klingan snurran höger och vänster och går inte att låsa. Sen tycker att den låten annorlunda nu när jag kör med den. Finns det någon lösning?
Tacksam för svar.

Har den en knapp man trycker in för att låsa klingan? Eller är det en sån modell man låser med ett verktyg (stålpinne typ) man sticker in för att låsa?

Den har en knapp, jag tryckte ner knappen när jag försökte få bort klingan, sen hände det något och den bara snurrade till.. Känns som att spärren gått sönder typ...

Ja det kan nog hända. Spärren är av plast och plast kan gå sönder.
Det är ju en bra såg så lämna in den på lagning eller försök laga själv.

Är det svårt och försöka laga den själv? Den är köpt begagnad.. Känns inte värt och lämna in den...

N
Det brukar gå att sätta en träbit mellan klingan och bordet så att tänderna trycker mot träbiten.

Den låter ju konstigt nu efter det, kan det vara så att platsen fastnat där eller liknande

På min Milwaukee kap- och geringssåg är skruven till klingan vänstergängad. Kanske är det så på din också. Har du försökt lossa åt "fel håll" är låsningen säkert sönderdragen.

Edit:.
Ser ut att vara vänstergängning på din också enligt manual

https://dfx5yarxfn3yb.cloudfront.net/catalog/4931425074-.pdf

Illustration av Milwaukee kap- och geringssåg med anvisningar för att byta sågklinga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Det är helt riktigt att den är vänstergängad, jag drog faktiskt åt rätt håll, men klingan sitter riktigt hårt.. Låsningen har gått sönder... Tråkigt.

Har du testat att spänna fast klingan i ett skruvstycke? Gärna med något mjukare än stål mellan backar och klinga.

• Gilla
RmK_71 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.