Är helt övertygad om att festool ps300 täcker dina behov utan anmärkning. Så spar du en liten peng till som du kan köpa något annat kul för.

Pär

Stefan N skrev:
Den typen av såg kan jag inte för mitt liv förstå hur man kan gilla, går det ens att såga upp och ner med den?
Såga uppochner. Hur dumt är inte det?

Matte_Nörden skrev:
Är du beredd att lägga lite på sågbladen så anses nog Mafell P1CC vara en av de bästa maskinerna. Denna fungerar dock inte lika bra med de vanliga sågbladen då den saknar en styrrulle. Denna kräver alltså att du använder Mafells egna förstärkta sågblad. Om jag inte har fel för mig så ägde Mattiasp en Mafell P1CC, kolla med honom.
Japp, jag har en P1cc. Jag köpte den när jag skulle såga drygt 50 st takfotstassar med hyfsat komplicerad profil. Jag sågade en med sticksågen och gick sedan över till bandsågen i stället. Sen avslutade jag med en Veritas spånhyvel. Jag skulle nog inte göra annorlunda om jag skulle såga staketribbor med kurviga snitt.

C
vectrex skrev:
Såga uppochner. Hur dumt är inte det?
Det är väl inte så dumt?

a55.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

cpalm skrev:
Det är väl inte så dumt?

[bild]
Just i det fallet ser det ju dumt ut hehe...snittet jättelångt från bordskanten, brädan väldigt långt fram på bordet i förhållande t han som sågar. Inte många rätt där hehe. Men visst är det smidigast att såga underifrån ibland

C
Sant, notera också hur han följer instruktionsboken och fixerar arbetsstycket ordentligt när han sågar.
Skyddsglasögonen är iallafall på. :D
Ironiskt nog är det en produktillustration från Bosch själva.

Redigerat:
Jag har själv en GST 90 från Bosch som jag är väldigt nöjd med. Dög att såga ut hål för häll i 40 mm ekskiva utan problem så den klarar nog av lite staket. Kostar drygt en tusenlapp. Köp bra blad till bara, jag körde med Boschs egna för hårdträ när jag sågade bänkskivan.

Men han är ju cool:)

M
pär h skrev:
nä.

pär h skrev:
Well Bosch verkar ju ha anställt Dexter så vem vet vad de tänker sig för användningsområden.

MG_20140729_190933.jpg
Skapa konto

dexter_4.jpg
Skapa konto

C cpalm skrev:
Det är väl inte så dumt?

[bild]
Gjord precis att få det i ansiktet

han i bilden bör straffas...

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.