6 397 läst ·
25 svar
6k läst
25 svar
Sticksåg och sänksåg
Japp, jag har en P1cc. Jag köpte den när jag skulle såga drygt 50 st takfotstassar med hyfsat komplicerad profil. Jag sågade en med sticksågen och gick sedan över till bandsågen i stället. Sen avslutade jag med en Veritas spånhyvel. Jag skulle nog inte göra annorlunda om jag skulle såga staketribbor med kurviga snitt.Matte_Nörden skrev:Är du beredd att lägga lite på sågbladen så anses nog Mafell P1CC vara en av de bästa maskinerna. Denna fungerar dock inte lika bra med de vanliga sågbladen då den saknar en styrrulle. Denna kräver alltså att du använder Mafells egna förstärkta sågblad. Om jag inte har fel för mig så ägde Mattiasp en Mafell P1CC, kolla med honom.
Produkter som diskuteras: "Skyddsglasögonen"
Skyddsglasögon
Skyddsglasögon är ett oumbärligt tillbehör för att skydda dina ögon från potentiella skador orsakade av skräp, damm, kemikalier eller intensivt ljus under arbete. Vårt sortiment av skyddsglasögon erbjuder högkvalitativa produkter som
Läs mer
Jag har själv en GST 90 från Bosch som jag är väldigt nöjd med. Dög att såga ut hål för häll i 40 mm ekskiva utan problem så den klarar nog av lite staket. Kostar drygt en tusenlapp. Köp bra blad till bara, jag körde med Boschs egna för hårdträ när jag sågade bänkskivan.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Köpråd sticksåg för att såga 15grader
Verktyg & Maskiner -
Hur förvarar ni sticksågsblad?
Verktyg & Maskiner -
Vad är skillnaden på Makitas 18V sticksågar egentligen?
Verktyg & Maskiner -
Bygelhandtag eller rakt handtag på sticksåg?
Verktyg & Maskiner -
glasskiva istället för kakel , såga i gips sticksåg sänksåg?
Kök