Marike
Marike: Ni är ju helt otroliga.:surprised: Känns som en ny värld har öppnat sig. Som jag har letat.:confused: Var övertygad om att de inte fanns längre. Där ser man hur viktigt det är att veta vad det man söker heter, trodde jag provat alla benämningar, tydligen inte. Tack ska ni ha alla.
8 svar · 2,0k läst
·
O
olofh: [citat] så kan det nog vara. Alla Mail förutom ett helt tomt hade hamnat i skräpkorgen så nu känner jag mig lite lugnare! (y)
2 svar · 1,2k läst
·
U
uffe81: Den är från 1986, väldigt fint skick med mycket extra utrustning.
3 svar · 3,5k läst
norrbottenssnickaren
norrbottenssnickaren: [citat] [citat] har en s800 i servicebilen.
5 svar · 2,1k läst
Frustrator
Frustrator: [citat] Det funkar, om motorn är tillräckligt stark och har rätt varvtal.
1 svar · 1,2k läst
J
Jocke935: [citat] Nope inget alls,. Snubblade in på sidan av någon anledning,. Provade å se om det var nåt att använda,. Å de tyckte jag,. Tråkigt att du inte fick mejlet där man skulle få ange sin adress.. Nyhetsbrevet går väl att avsluta nånstans,. Eller blockera.
20 svar · 3,9k läst
·
Buildgates
Buildgates: Jag var nyfiken nog att införskaffa en nanoblade, modell handsåg. Anledningen var att jag skulle såga upp en luftspalt i takfoten och letade efter en såg som det gick smidigt att komma åt med. Takfoten är täckt med 45 mm tjocka reglar mellan takstolarna. Med hjälp av nanoblade gjorde jag en slits i mitten av takfoten i varje takstolsfack och en på varje sida närmast takstolarna.
14 svar · 8,3k läst
·
Centano
Centano: Enligt verktygsvaruhuset passar de till dessa maskiner: Passar till Makita maskiner: 1100, 2106, 4014N, 4100H, 4200H, 5800H, 6906, 9207, 9218, 9741, 9924, JN3200, JS3200, PZ1100 https://www.verktygsvaruhuset.se/product/makita-kolsats-cb-100 Edit: Två på den...
4 svar · 1,8k läst
·
MacAver
MacAver: Hej! Någon som provat denna italienare ingående en längre tid och känner till nypriset inkl moms? [bild] Iperbet 40L [bild] Tillbehör som finns till Iperbet att köpa Hade en liknande amerikansk (tror jag) historia troligen tillverkad mitten 80-tal som fungerade med vanliga murarbaljor 20-45L för 20 år sedan men mins tyvärr inte vilket varumärke. Vi har hyrt en SoRoTo 40L/30. Även om
0 svar · 3,1k läst
·
A
AndersS: Och man försöker föra sågen mot lite grövre sly så att spetsen är det som kapar, dvs klingan rakt emot och framåt. Sedan kan du svepa över området och ta hand om gräset. Så det blir två moment.
38 svar · 7,4k läst
·
nanowire
nanowire: [citat] Jag vet inte vad den kallades i gamla E A Berg-kataloger men nu verkar den listas som både ändavbitare och najtång. Den är hur som helst en väldigt bra avbitare, de utbytbara käftarna är väldigt hårt härdade (på min ena tång har jag tyvärr spräckt hörnet på ett av skären då jag var lite oförsiktig.)
8 svar · 2,6k läst
I
irrepirre: Jag har en 18V Makita stiftpistol. Jag har använt den mer än vad jag först trodde jag skulle göra. senast så sköt jag fast kvartsstav längs min trapp och det är en ganska rejäl böj på den. Sätter stift rätt tätt istället, typ 10 cm. Fördelen är ju att man inte behöver spackla igen hålen, de fylls ut av ett lager färg..
4 svar · 5,8k läst
H
heimlaga: För träarbete duger det gott med kilremsdrift. Jag har själv en remdriven Valmet i snickeriet och är nöjd med den. För hål över 13 mm diameter i järn skall det däremot vara en kraftigare maskin med växellåda.
13 svar · 4,6k läst
K
KungAnka: Min maskin är senaste modellen, generation 3. Känns igen på att främre handtaget är en rund knopp. Än så länge har jag bara slipat skarvar mellan gipsskivor. Tyngre att hålla i än min gamla 125 mm enhands AEG, men väldigt mycket snabbare och betydligt lättare att få helt plant eftersom 150 mm når över hela spackel-diket. Festool-slangen passade perfekt, inget damm. Här är ett
5 svar · 4,7k läst
Bjerke88
Bjerke88: [citat] Får koll med däckverkstaden på måndag då
2 svar · 1,9k läst
·
norrbottenssnickaren
norrbottenssnickaren: [citat] Har en sån här. Funkar svinbra. Fick med ngt kit.
9 svar · 8,3k läst
P
per1: [citat] Tack för infon, det är mer bygg än finsnickeri för min del så det lutar åt Hultaforsen även om jag egentligen vill ha helt i plast pga vikten i snickarbältet!
6 svar · 2,4k läst
Tombrittberg
Tombrittberg: [citat] Brukar använda renblåsningspistolen för att pumpa cykeldäck med Dunlop ventil.
6 svar · 2,8k läst
T
Tovin: Ingen som vet hur de förhåller sig mot varandra? Fördelar/nackdelar med resp trimmer?
4 svar · 1,4k läst
Peter2400
Peter2400: [citat] Finns i Sverige också, https://ehandel.kapab.se/shop/sagklingor-h-m/insatsringar/insatsring-222-20/
6 svar · 2,9k läst
Alltgår
Alltgår: Spånblås är också en tanke kanske.
93 svar · 27,1k läst
·
H
Huzzbutt: Skena är bra, men det enskilda stycket måste åtminstone vara långt nog för att kapa en skiva, dvs: 1224mm. 2889:- blir en rimlig startpunkt i den jakten. Sänksåg, cirkelsåg med skena är bra grejer, precisionen i ett färskt blad, en rak linje och att gå snittet försiktigt med en vanlig cirkelsåg räcker för det mesta.
1 svar · 2,4k läst
B
badtastex: På plana ytor tror jag lackfräsen är svårslagen men om det är möbler eller dörrar man vill måla om klarar man sig inte utan att slipa efteråt. Jag kör lackfräs och Rotex 90/GEX 125/150. Har även lånat speedheater och den funkar fint på plana ytor, för profiler så måste man fixa en skrapa med rätt profil för att det skall bli riktigt smidigt.
2 svar · 4,1k läst
J
JohanLun: Har nu sågat endel med DeWalten och känner mig hittills nöjd med den. Klart att Metabon med extraklinga hade varit en bra bit billigare, men lär inte få veta om det räckt med den (troligen hade det det). Så recensionen kan inte bli så omfattande men kan iallafall säga att jag är glad att slippa bilteman - inte så mycket att jag ska tacka tjuven men lite har jag stört mig på bilteman
24 svar · 11,7k läst
H
hans.p: Köpte den från Hultafors nu i år och har använt den en hel del. Den är suverän att använda som anhåll till cirkelsågen.
105 svar · 74,2k läst
·
O
olofh: [citat] precis. Så dyr ändå.:thinking: *försöker motivera köpa av 18v makita sticksåg
2 svar · 2,8k läst
·
S
Soltorp40: 2020 hittar man på Den sidan: Die Abteilung INCA Maschinen wird NEU ab dem 13. Januar 2020 unter folgender Adresse weitergeführt: Inca Maschinen GmbH St. Gallerstrasse 188 CH-8404 Winterthur Telefon 052 238 17 17 Mail: info@inca-maschinen.ch Web: www.inca-maschinen.ch Ihre neuen Ansprechpartner: Reno Thuli und Arthur Kobler
4 svar · 10,3k läst
nikasp
nikasp: [citat] Kan man få se bild. Har massa grejer i garaget men lite tid och dålig fantasi. Tänkte bygga två eller tre st till olika ändamål.
6 svar · 4,1k läst
·
O
olofh: [citat] Det är ok, festool är inte långsint och ursäkten är accepterad. Men gå nu inte o vänsterprassla, nu vet du vad som gäller :crysmile::cool::p
65 svar · 21,9k läst
richardtenggren
richardtenggren: Jag har en Senco GT90ch, gasdriven, perfekt till råsponten och stomme, men vid panelspikning så körde jag med hammare. Satt lite tillfällig panel på garaget tidigare när vi gjorde om taket Problemet är att hårdheten varierar och spiken ibland går in för långt, vilket inte är önskvärt på ytterpanel. Ibland går spiken inte in helt heller, men det fixar man ju lätt med hammare ;)
8 svar · 2,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.