nanowire nanowire skrev:
Tänk på att ingen klinga hjälper mot att sågskäret kniper ihop pga spänningar eller dålig stöd :)
Absolut... sågade direkt på träpaketet så det borde ju vara hyffsat bra underlag

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Tänk på att ingen klinga hjälper mot att sågskäret kniper ihop pga spänningar eller dålig stöd :)
S snav skrev:
Har nu gjort de första snitten när jag ska regla upp uteplatsen med 145x45 impregnerad. (Lite blött)
Den känns inte direkt som att skära i smör.
Har för mig att någon tyckte att ”panther” klingan borde vara standard på sågen istället.

någon som har erfarenhet av hkc och impregnerat virke som kan uttala sig om jag skall köpa en pantherklinga??
Vått virke är tungt att såga i med vad som helst. Och se åtminstone till att det är rakt; titta längs med! För övrigt hoppas jag att spännvidderna mellan stöden på uteplatsen är såpass korta att 145 reglar räcker. Det låter lite tunt,

B Blejdarn skrev:
Vått virke är tungt att såga i med vad som helst. Och se åtminstone till att det är rakt; titta längs med! För övrigt hoppas jag att spännvidderna mellan stöden på uteplatsen är såpass korta att 145 reglar räcker. Det låter lite tunt,
Det hoppas jag med, enligt de instruktionerna jag sett så är max 2,6m för 145 reglar om man har 60cc
Lägger direkt på plattor med max 2m mellan plattorna, så förhoppningsvis funkar det bra

• Gilla
Blejdarn
  • Laddar…
För klinga, kolla tex proffsmagasinet

Nu har vi testat lite mer och allt är förlåtet.

Ångrar inte mitt köp, så himla smidigt att bara kapa upp reglar på plats utan att bära fram och tillbaka till kap/gersågen. Rakt och fint blir det också.

fsk250 skenan gjorde också stor skillnad om man jämförde med 420.
Lättare och smidigare att hantera.
Så långt, två tummar upp för Festool HKC.

• Gilla
bulleribock
  • Laddar…
S snav skrev:
Nu har vi testat lite mer och allt är förlåtet.
Det är ok, festool är inte långsint och ursäkten är accepterad. Men gå nu inte o vänsterprassla, nu vet du vad som gäller :crysmile::cool::p

• Gilla
snav
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.