Jag har febrilt letat efter en kapklinga till min Festool sänksåg men det känns som en näst intill omöjlig uppgift. Mailat flera återförsäljare för proffsmaskiner men ingen kan erbjuda ett rimligt alternativ. Sett på flera videos på Youtube att folk i Sverige kapar granit med just en Festool sänksåg så det måste ju finnas. Någon som har en möjlig lösning?

Måste använda sänksågen då jag kommer behöva göra 3 spikraka snitt så all typ av vinkelslip är inget alternativ.

Antonsalminenaaa Antonsalminenaaa skrev:
Jag har febrilt letat efter en kapklinga till min Festool sänksåg men det känns som en näst intill omöjlig uppgift. Mailat flera återförsäljare för proffsmaskiner men ingen kan erbjuda ett rimligt alternativ. Sett på flera videos på Youtube att folk i Sverige kapar granit med just en Festool sänksåg så det måste ju finnas. Någon som har en möjlig lösning?

Måste använda sänksågen då jag kommer behöva göra 3 spikraka snitt så all typ av vinkelslip är inget alternativ.
Jag hyrde en festool med klinga när jag skulle göra samma sak, dock kalksten. Kanske höra med uthyrningsfirmorna?

/Ulf

Flex har en vattenkyld cirkelsågsåg på skena för dessa ändamål. Borde gå att hyra någonstans.

K
K KjellTimell skrev:
Jag köpte adapterringar som omvandlade 22.23 till 20mm, därefter var det bara att välja i stortsett vilken klinga som helst. Jag körde med 125mm klingor när jag sågade granitkeramik.

Typ denna var det om jag inte minns fel.
[länk]
kör man vattenkylt sen eller torrt?

K
M myrstack skrev:
kör man vattenkylt sen eller torrt?
Torrt med dammsugare.. Tog 90% av dammet, inget Lützendimma men dammfritt var det inte,.

• Gilla
myrstack
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.