N
Nikorasu: [citat] Tackar - fanns en kvar ikväll, finns den imorgon köper jag.
2 svar · 6,6k läst
·
Stickan56
Stickan56: Vad har du slipat på den? Verkar vara något på skivorna som inte hör hemma där.:rolleyes: 100 SEK eller 250 SEK om skivorna rivs av så de är rena. Stickan
2 svar · 2,0k läst
·
mexitegel
mexitegel: Samma här, ser ut att ha funkat bra (y)
8 svar · 1,2k läst
·
Frustrator
Frustrator: Första länken på Google.. https://www.tole.se/sv/webshop/produkt/e/114/kity-636-hss-260-x-20-x-25-mm/
1 svar · 633 läst
O
OverAndOut: [citat] Låter klokt. Tycker heller inte att det borde vara så. /Ulf
3 svar · 2,7k läst
·
M
Micke MOH: Informativt och oberoende test. Några år gammalt. http://www.energimyndigheten.se/tester/tester-a-o/reservelverk-2015/
4 svar · 5,7k läst
J
Jensa86: Den känns väl sådär stadig, man kommer ju ändå mer än dubbelt så högt med platformen än själva basen är bred så det börjar ju kännas lite rangligt när man har den monterat högst. Speciellt klättra upp och ner då vill man nästan ha någon som står nere på motsatta ben mot det man klättrar på och håller den, men det funkar ju om man bara tar det lugnt och fint. Men det ska
7 svar · 5,6k läst
T
Tohan: [citat] En fråga till.. Kolborstfri är föratt mot överhettning? Mjukstart är föratt de ska ej vara ja fullfart så proben gå? Har jag fattat rätt?
34 svar · 21,9k läst
RmK_71
RmK_71: [citat] Var förbi och köpte stativet på Jula igår. Alltså deras rotationslaser stativ med vev. Måste säga att den funkar rätt bra. Grovinställa med benen och finlira med veven. Kvaliteten. Tja man får ju vad man betalar för. Känns som den skall hålla hyffsat iaf (för hobbybruk) Krysslasern väger inte så mycket. Och den har 5/8" så den passar rakt på.
8 svar · 2,9k läst
TorpAnders
TorpAnders: Igår blev det lite skruva av med Gunnebo skruven och skillnaden är ENORM det är inte ens jämförbart, sån skillnad är det.:p Jag slängde R1 skruvarna i skrotbingen, aldrig mer...dylikt skit :mad::devilish:
13 svar · 4,0k läst
·
K
kristofo: Du ska mäta spänning efter tryckströmbrytaren. Antingen om det går att öppna brytaren eller mäta direkt på motorn. Syns inte på dina bilder hur man gör för att komma åt dessa ställen. Försök att skruva bort lite plast och ta nya bilder. Kristoffer
7 svar · 2,2k läst
·
nimhed
nimhed: [citat] Korrekt. Tänkte i ett svagt ögonblick att det var samma mutter
28 svar · 3,6k läst
Stefan N
Stefan N: Framför allt dubbelgerning och även hur bra man ser det man ska kapa när inte motorn sitter lika.
8 svar · 16,2k läst
S
Anonymiserad 282191: 1150 är väl en rätt gammal modell?
2 svar · 2,5k läst
1337
1337: [citat] Jag fick det till 87,6cm.
35 svar · 36,9k läst
nikasp
nikasp: [citat] Jag tror jag kör vidare med proppar och när runt min lilla Sony BT-högtalare. Är bara amatör och har inget jobb på höjd eller där jag måste springa runt mycket just nu. Var lite jobbigare när jag la tak förra sommaren.
21 svar · 6,5k läst
·
Skånepöjk
Skånepöjk: [citat] orkar inte montera isär dammsugaren. Men det var så de sa på rep. Kabeln ska kopplas in på 2 olika ställen i maskinen. Det är ju säkert för att festool ska kunna ha bra betalt för deras ”special reservdelar”
11 svar · 5,8k läst
·
stigen
stigen: [citat] Grattis Fredrik! En av grundtankarna med Byggahus är många tips oftast leder fram till en lösning! (y) Dag
26 svar · 4,1k läst
·
Stefan N
Stefan N: 16G https://www.proffsmagasinet.se/maskiner-verktyg/batteridrivna-verktyg/spikpistoler-och-haftpistoler/dyckertpistoler/dewalt-dcn660d2-dyckertpistol-med-20ah-batterier-och-laddare-jc11811-1?channable=e43496.SkMxMTgxMS0x&VAT=1&gclid=Cj0KCQjwp4j6BRCRARIsAGq4yMFNb3mv01klwkV9s4G6991R6BsUbLSl0fssKHhSDTLD_ihyWqYrD6EaArwREALw_wcB
1 svar · 1,2k läst
Henning Singelsö
Henning Singelsö: Tack Magnus! Jag köpte 3mm från https://rostikt.se/ Behövde en ring till trädet och Rostikt hade bäst utbud till bra pris. Kostade 144kr/m för 10cm hög plåt. Fick leveransen 2 veckor tidigare än estimerat. [citat]
23 svar · 31,4k läst
·
Alltgår
Alltgår: Jag är lite nyfiken på att skaffa en sådan här maskin till verkstaden. Vill förenkla framförallt rätvinklig slipning av småstycken i metall, epoxylaminat och trä, och ha möjligheten att använda ett exakt glappfritt anhåll när ämnet är gerat. Här ni några stalltips? Är det Ejca SP 12 som mästaren? Någon som testat Hegner (lite billigare än Ejca, sannolikt asiatiska delar
0 svar · 1,5k läst
N
nesqi: Ja en 305mm-klinga går i. Jag köpte just en L18 och fick med en 305mm klinga.
4 svar · 3,9k läst
P
Peter Lundman: [citat] Ja, I lindningen på magnet kopplingen finns en diod eller termosäkring. Den kan vara svår att få tag i. Att köpa enbart spolen verkar oxå svårt. I Sverige kostar magnet kopplingen 2500:- på märkes verkstad. I Tyskland 8-900:-, men får du rätt det? Peter. som kopplar samman motorn
32 svar · 46,9k läst
·
M
-MH-: Hittade inget kvitto, prövar med snabblim så får vi se hur länge det håller...
6 svar · 2,5k läst
Habilis
Habilis: Hej! Kan jag skaka liv i den här tråden? Jag har en litet nyare version, Rema Dymc 8, av din maskin. Din bör heta Rema Dyma, eller Dymb, 8. (8 för att den kan få 8 funktioner. Men det vet du kanske. På polska sidor finns mycket grejor till dem.) Jag undrar om du använder den, om du har fler tillbehör. Kanske något du vill sälja? Tryggve 076-3164468
8 svar · 4,7k läst
·
H
heimlaga: Jag tror att det där blågåa är originalfärg. Före kriget någon gång var Jonsereds maskiner blågråa en tid innan de blev gråa. Det var några årtionden senare som Jonsered fick för sig att börja måla maskinerna gröna. "Remdrivet" här på forumet kan säkert datera din maskin om han får tillverkningsnummern och han vet säkert vilka färger som gällde vilka år. Kan den där
1 svar · 1,7k läst
·
V
vectrex: [citat] Det behöver faktiskt inte ens vara bottenskärande. Men det gör såklart inget.
12 svar · 2,1k läst
·
D
Deduhej: [citat] Märkligt att Bauhaus har två olika men AEGsAEG bara har en...
7 svar · 2,7k läst
·
Uno carlsson
Uno carlsson: [citat]
3 svar · 2,7k läst
·
siggebo
siggebo: [citat] Ja, jag tänkte lite samma. Om dammsugaren är jordad för att undvika statisk elektricitet och så drar man ut sladden och så har den lite eftersnurr och det blir statiskt...känns lite långsökt (?) även om det är möjligt.
9 svar · 2,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.