Fairlane
Jag har samma kärra från Biltema och den duger bra för mina ändamål, men jag har självklart fått några punkteringar också. Hjulen är inte bra. Sist det hände tog jag med mig hjulet till Tellus (?) vid Fridhemsplan i Stockholm och frågade om de hade något alternativ. De lagade hjulet med slang och nytt däck för 169:- tror jag det var. Cirka 20 kr mer än Biltema skulle ha för ett nytt hjul. Det var kanske tre år sen och det hjulet är fortfarande bra. Märkligt nog så har det andra hjulet också hållit.

galento
Handyman 1 skrev:
Jula har ju nu denna för 779kr,från fredag.
[länk]
Har en röd kärra från Jula med liknande luftgummihjul och den har
funkat bra bara man kollar luften i hjulen.

Magasinkärra | Med fast lastplatta | HAMRON | Jula

På jobbet har vi en kärra med hjul liknande länken från Handyman och
den är kanon på betong golv.

Handyman 1 skrev:
Jula har ju nu denna för 779kr,från fredag.
[länk]
Jag har köpt den för fullpris och är supernöjd!

Hjulen är lite hårda och plastiga, men jag märker ingen större skillnad mot vanliga hjul.. Möjligen att man får lite bättre känsla när man flyttar runt tunga saker på hårda ytor.. Hjulen är ju lite smalare, så försöker man sig ut i träsket med en 110 kW elmotor på, blir säkert upplevelsen sämre...

P
F FRS05 skrev:
Vad tror ni om någon av dessa för att frakta däck med?

[länk]

[länk]

Kombikärrans axel till de stora hjulen ser väl inte så förtroendegivande ut. Men plåtvagnen kanske vore något? Eller så blir det lika där att hjulen inte pallar det och kollar man på 4 nya så är det dyrt...Ingen som har erfarenhet av någon av kärrorna?

Edit. Nu när jag kollar kanske inte ens däcken får plats på kombikärran i nerfällt läge, vilket jag tänkt använda den i.
År du på riktigt? Du har köpt en oanvändbar kärra på Feltema som du är nöjd med förutom att den går sönder hela tiden så den inte går att använda, och som lösning så tittar du på att köpa fler saker från Biltema?

Hur mycket skräp skall du bära hem från den skitaffären innan du lär dig?

Redigerat av moderator:
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
mnils skrev:
År du på riktigt? Du har köpt en oanvändbar kärra på Feltema som du är nöjd med förutom att den går sönder hela tiden så den inte går att använda och som lösning så tittar du på att köpa fler saker från Biltema?

Hur mycket skräp skall du bära hem från den skitaffären innan du lär dig?
Instämmer. Erfarenheten har lärt mig att undvika denna affärskedja.

• Gilla
Anonymiserad 156538
  • Laddar…
Jag hade samma problemställning som TS, och kom på den smarta iden att göra om dåliga däck till punkteringsfria, jag skruvade ur nippeln och fyllde med fogskum (30 kr) fungerade bra i början, men med tiden så nöttes skummet ner till pulver, så det blev nya däck i alla fall

Fairlane
Jag har haft samma kärra i 7 år nu. Den står ute året runt och skyddas inte för fem öre. Ingen rost eller liknande. Det är just hjulen som är skit, så byt dem mot bättre hjul från annat håll så kommer du kunna använda den länge.

Biltema har en del saker som är bra och en del saker som är skräp. I detta fall lyckades man med en bra kärra med dåliga hjul.

Strunta i de som säger att allt från Biltema är skit. De har troligen inte handlat där och tycker att allt utan dyra märkesprylar är oanvändbart. Själv köper jag dyra prylar av saker som jag använder mycket och billiga grejer till annat och det fungerar rätt bra.

• Gilla
galento och 1 till
  • Laddar…
Hörby är pirrornas RR. :)

P
imported_Benno imported_Benno skrev:
Hörby är pirrornas RR. :)
Rullande Rackel??:)

Här är två hjulförslag som kanske passar.

Luftgummihjul med röd plastnav och svart däck, märkt Hamron, betygsatt 3.7 stjärnor, prissatt till 149 sek.

Rött och svart magasinkärrhjul som visas på webbsida, med pris och köpknapp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
hejhopp
  • Laddar…
P
Nu är det hjul igen.....:geek:

Fairlane Fairlane skrev:
Jag har samma kärra från Biltema och den duger bra för mina ändamål, men jag har självklart fått några punkteringar också. Hjulen är inte bra. Sist det hände tog jag med mig hjulet till Tellus (?) vid Fridhemsplan i Stockholm och frågade om de hade något alternativ. De lagade hjulet med slang och nytt däck för 169:- tror jag det var. Cirka 20 kr mer än Biltema skulle ha för ett nytt hjul. Det var kanske tre år sen och det hjulet är fortfarande bra. Märkligt nog så har det andra hjulet också hållit.
Vad för artikel nr på Tellus?

Fairlane
M Manhunter skrev:
Vad för artikel nr på Tellus?
Jag vet inte, men jag gick ut och tog en bild på hjulet om det hjälper.
Svart gummihjul med rosa nav och bultar, smutsigt och monterat på fordon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Manhunter
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.