13 469 läst ·
21 svar
13k läst
21 svar
Vilken spikpistol till råspont?
Nånstans runt dubbla priset skulle jag uppskatta batterimaskinerna till jämfört med luft, kanske lite över tom. Om du behöver komplett kit vill säga, alltså med laddare och batteri.H Harald Blåtumme skrev:
Har kört med gas sedan ett gäng år, sålde den nyligen och köpte en batterimaskin.
Och som tidigare nämnts, de projekt som TS står inför kräver en 50-90mm (stomspikare) pistol.
Medlem
· Blekinge
· 12 226 inlägg
Tack för all info. Nu återstår bara att välja märke och drivmedel.
Hej!
Jag tycker det var lättare att få dem slät med fasaden, de känns som djupet blev mer stabilt än med D-skalle som kan gå lite väl djupt om spiken går lätt in.
Jag gav 586 för 50x2,8 2500st aerfast 34*.
Jag tycker det var lättare att få dem slät med fasaden, de känns som djupet blev mer stabilt än med D-skalle som kan gå lite väl djupt om spiken går lätt in.
Jag gav 586 för 50x2,8 2500st aerfast 34*.
T Tsdoesds skrev:
I vanlig ordning skulle jag rekommendera att hyra en maskin istället. Jag hyrde över en helg i somras, landade på kring 400 kronor. Om man jämför med de bra maskinerna som länkats i tråden behöver du använda den omkring tio helger för att det ska vara värt att köpa en.
Break even inträffar nog tidigare om en värderar sin tid lite. Kul att hinna jobba också och inte bara åka ToR till uthyrarenP PatrikJo skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden