Har tre st batteri Dewalt och har inte nåt att klaga på, bara köra på utan nån jäkla slang som fastnar.
 
  • Gilla
pleqtiz och 1 till
  • Laddar…
H Harald Blåtumme skrev:
Hur funkar batteridrivna varianter, tex DeWalt har jag sett snickarna gå runt med. Är de systemen väldigt mycket dyrare eller andra bekymmer?
Nånstans runt dubbla priset skulle jag uppskatta batterimaskinerna till jämfört med luft, kanske lite över tom. Om du behöver komplett kit vill säga, alltså med laddare och batteri.

Har kört med gas sedan ett gäng år, sålde den nyligen och köpte en batterimaskin. (y)

Och som tidigare nämnts, de projekt som TS står inför kräver en 50-90mm (stomspikare) pistol.
 
Tack för all info. Nu återstår bara att välja märke och drivmedel.
 
Hej!

Jag tycker det var lättare att få dem slät med fasaden, de känns som djupet blev mer stabilt än med D-skalle som kan gå lite väl djupt om spiken går lätt in.

Jag gav 586 för 50x2,8 2500st aerfast 34*.


T Tsdoesds skrev:
Du, det stämmer ju faktiskt! Upplevde du någon skillnad på dem gentemot d-skallen? Hur låg de i pris?
 
I vanlig ordning skulle jag rekommendera att hyra en maskin istället. Jag hyrde över en helg i somras, landade på kring 400 kronor. Om man jämför med de bra maskinerna som länkats i tråden behöver du använda den omkring tio helger för att det ska vara värt att köpa en.
 
P PatrikJo skrev:
I vanlig ordning skulle jag rekommendera att hyra en maskin istället. Jag hyrde över en helg i somras, landade på kring 400 kronor. Om man jämför med de bra maskinerna som länkats i tråden behöver du använda den omkring tio helger för att det ska vara värt att köpa en.
Break even inträffar nog tidigare om en värderar sin tid lite. Kul att hinna jobba också och inte bara åka ToR till uthyraren :p
 
  • Gilla
LukasK
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Break even inträffar nog tidigare om en värderar sin tid lite. Kul att hinna jobba också och inte bara åka ToR till uthyraren :p
"Nej gumman jag kan inte dammsuga, laga mat, diska, klippa gräset nu. Maskinen måste tillbaks på måndag!"
Ser du nu? ;)
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.