Hej!

Jag har precis köpt en Festool TS 55 REBQ sänksåg och upptäckte igår att det finns en ful "svetsfog" på bottenplattan (se bild 1 och 2).

Bottenplatta till Festool TS 55 REBQ sänksåg med synlig svetsfog.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bottenplatta på en Festool TS 55 REBQ sänksåg med synlig "svetsfog" markerad med blått.
Skapa konto

Skall detta verkligen vara så?
Ser inte så snyggt ut....

Mvh

Min har och "märken" där, kanske inte riktigt lika "grova" som dina men inte slätt och fint....

Så länge det inte inverkar på precisionen eller kvaliteten så skulle jag inte brytt mig alls.

A andy999 skrev:
Hej!

Jag har precis köpt en Festool TS 55 REBQ sänksåg och upptäckte igår att det finns en ful "svetsfog" på bottenplattan (se bild 1 och 2).

[bild]

[bild]

Skall detta verkligen vara så?
Ser inte så snyggt ut....

Mvh
Hej!

Precis lika på min nya såg som kom idag... Kollade du med Festool om det ska se ut så här.... Känns inte helt ok för en såg i den prisklassen

Lägger man en fog på ett sådant ställe är det dömt att bli fult.. antingen det eller så får man slipa så det påverkar hållfastheten i materialet..

Daniel7704 Daniel7704 skrev:
Hej!

Precis lika på min nya såg som kom idag... Kollade du med Festool om det ska se ut så här.... Känns inte helt ok för en såg i den prisklassen
Hej!

Ja, det ska tydligen vara så enligt Festool. Inget som påverkar funktionen.
Jag störde mig oxå på det i början, men nu tänker jag inte på det:)

Daniel7704 Daniel7704 skrev:
Hej!

Det är väl den typ av kompromisser som du får räkna med på en såg i mellankvalitetssegmentet? ;)

En söndersågad sågplatta på en bordsåg med byggplaner i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Fluxor
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.