FredrikR
FredrikR: Jag använde min 12v i trädgården en hel del tidigare, den funkar absolut men du får byta batteri. Fick med en 18V tiger i "combo-deal" för 4-5år sedan och sedan dess är det den som används.
13 svar · 5,7k läst
K
Kane: [citat] Nu är det 8 år sedan och ARN dömde tidigt till TS nackdel. Tycker du fortfarande att han skall fortsätta caset.......
12 svar · 2,8k läst
Snailman
Snailman: Tack för förslagen, om extra kol skickades med maskinen, så har jag nog sådana någonstans, maskinen skar första gången jag använde den, så jag fick en ny maskin, så antagligen har jag två uppsättningar kol. Men var? Som tur är hittade jag en gammal klen 500W maskin som jag inte använt, med samma halsdiameter som andra maskinen (ska borra i trä med stativ) så jag klarar mig nog med
21 svar · 8,7k läst
·
O
oddan: Tack för svaren, jag slog till! Har bara testat den i någon minut men jag är nöjd!
8 svar · 1,8k läst
·
C
cpalm: [MEDIA=youtube]ol_0wMGFGEk[/MEDIA]
8 svar · 2,5k läst
H
heimlaga: Aj då. Det här låter inte alls bra. Begagnade planhyvlar med rundkutter brukar vara svindyra........ jag får fundera på det här. Någon tersakutter går inte att få dit det har jag mätt och konstaterat. Stommen hindrar en från att föra in bett från sidan.
6 svar · 1,5k läst
A
andersmc: [citat] Något som stör mig ännu mer är när de använder en mejladress som varken är deras egen eller lånad av någon de känner utan någon annans. Min, till exempel.
63 svar · 13,7k läst
·
Stefan Bengtsson
Stefan Bengtsson: [citat] ?
30 svar · 3,6k läst
·
Suhagg
Suhagg: Eftersom diskbänken sitter på plats är detta planen. Liten tryckluftsdriven vinkelslip med rostfri skiva. Sen tejpa och sticksåg ovanifrån för spånskkivan.
5 svar · 9,6k läst
H
hyggabus: Slipmaskiner producerar en hel del statisk elektricitet, det är kanske därför Mirkan är jordad ?
3 svar · 2,6k läst
·
F
Anonymiserad 282191: Den nyper inte fast på sidan som bara glider på stången,om den hänger lite snett kanske?
4 svar · 2,6k läst
·
K
Kane: [citat] Kanske bättre att skapa en egen tråd med rätt rubrik i stället för att väcka en 15 år gammal tråd.
31 svar · 35,9k läst
Hep
Hep: Fel sida är också en sida, eller hur var det Uffe sa?
13 svar · 4,2k läst
FixarKarin
FixarKarin: [citat] Ah, du kan ju testa centraldammsugare.se, de har stora prylar.
36 svar · 8,9k läst
·
P
pleqtiz: [citat] Ja Felder har en 15000rpm spindel för skaftfräsar för 7 serien, de andra har oxå skaftfräsar men där vet jag inget om hur hög hastighet det är. Hammer har 10000rpm så sin skaftfräs, vet inte hur mycket sämre det blir men 5000 mer i varv är nog bara bättre kan tänkas? Har lagt ut lite krokar om offerter så får se vart man hamnar, helst har man väll velat köpt en bättre
2 svar · 1,5k läst
R
Robert-san01: Eller en utvändig Torx? [bild]
5 svar · 5,3k läst
·
N
Novalea: [citat] Kom ihåg att tömma på luft när du har ändrat trycket, när maskinen jobbat upp nytt tryck bör det funka...
14 svar · 4,5k läst
·
erikssonandreas
erikssonandreas: Tack för alla svar.. försökte kolla om jag såg nåt skräp, men icke. har lämnat den till handlare som avvaktar svar från Festool, fortsättning följer :rofl:
5 svar · 1,2k läst
V
vectrex: [citat] En 4kW VFD om man tolkar det bokstavligt borde betyda 5,8A per fas vid trefas inkoppling. I praktiken så är en 4kW VFD gjord för att köra en induktionsmotor på 4kW. En sådan motor är tillverkad för att kunna leverera 4kW vrideffekt på motoraxeln. Med förluster i järnkärna, friktion och fläkt så drar en sådan ca 4,7kW vid full last. Dessutom är de flesta 3-fas
11 svar · 1,9k läst
·
T
trojlee: Vad kör du med för kornstorlek på Abranet pappret när du slipar spackel?
2 svar · 1,8k läst
Ankarstjärna
Ankarstjärna: [citat] Den funkade bra för mina ändamål.
4 svar · 2,0k läst
IrisE
IrisE: Vilken bra tråd! Mycket bra input :) Jag vill gärna tipsa om PlanRadar. Finns för iOS och Android. En byggapp för dokumentation, skapa ärenden och att göra planritningar.
72 svar · 22,8k läst
·
FredrikR
FredrikR: [citat] Anhållet borde väl funka, om du väljer stål utan styrlager.
4 svar · 948 läst
Fairlane
Fairlane: Den är svårare att öppna. Vattentank etc ska bort. Jag är osäker, men jag hade kanske provat med bara den, men varit beredd på att skaffa en till, dedikerad grovdammsugare. Jag har ingen erfarenhet av den Meec du kört, men har kört andra saker av det märket. Vissa saker helt ok, andra inte så bra. Det är lite frågan om hur mycket du ska köra och hur kräsen du är om du kommer bli
3 svar · 1,2k läst
Alltgår
Alltgår: En sådan här plus dammsugare hyrde jag när jag skulle dra av hallgolvet där det legat limmad linoleummatta. Sjukt bra. Käkade mattludd, klister och slipsats mer eller mindre helt dammfritt. Är i din budget. Jag har handlat andra Flexmaskiner här: https://www.ach-shop.com/flex-150mm-sanierungsschleifer-ld-18-7-150-r-418.765-kit-turbo-jet-1800w-418765 Lite dyrare i Sverige
3 svar · 4,2k läst
Alltgår
Alltgår: Ett borr i snabbstål har väl redan en hårdhet som är mer än nog för en syl? Tittar på mina billiga kinasylar som nog håller sisådär 15 Hrc :) Så det momentet ter sig onödigt och @jihe har rätt i det han skriver. Har själv haft lite tankar på att göra ett knivblad av HSS (M42), hade varit kul att testa.
3 svar · 1,4k läst
B
bergquist: Löste du problemet?
7 svar · 2,0k läst
H
Hobbierna: Tack för alla inlägg om fram / bak tång. Har läst och sökt jättemycket. Har nu hittat det jag behöver till min nybyggda hyvelbänk. Många informativa inlägg andra som jag inte hittade vidare på länkar som ni hänvisade till. Har nyss gått med på detta from som verkar vara ett gott ställe att lär få tips. Tack .
31 svar · 37,0k läst
·
S
Stuff: Jag shoppade en orginal Dewalt-skena samt ny klinga på Axminster (UK) till bra pris. Frakten var då bara en hundring så det blev ändå billigare än att handla motsvarande hemma i Sveriga. Detta var dock i fjol, innan brexit. Går såklart fortfarande att handla därifrån men kan va lite bökigt nu med hantering av tull å moms
5 svar · 7,1k läst
D
discokapten: Med rätt märke på maskinen så är det inte många tusenlappar en tappar, se till att smörja och håll efter maskinen så ska det inte vara några problem.
2 svar · 1,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.