Ser ju gedigen ut. Vad planeras den att användas till?

K Kane skrev:
Ser ju gedigen ut. Vad planeras den att användas till?
Lite blandat t.ex. tryckluft för rengöring av t.ex. elektronik, blåsa upp cykeldäck, och enklare tryckluftsverktyg.

O oddan skrev:
Lite blandat t.ex. tryckluft för rengöring av t.ex. elektronik, blåsa upp cykeldäck, och enklare tryckluftsverktyg.
Det kommer den fungera till. Sånt som drar mycket luft kontinuerligt är tex slipmaskiner, blästring och sprutmålning. Även mutterdragare och liknande drar mycket men fungerar i några sekunder innan kompressorn behöver fylla tanken.
Sedan är 160 L/min en glädjesiffra som du nog ska halvera om du vill använda den som referens till vilka verktyg du kan driva.

• Gilla
oddan
  • Laddar…
Den liknar de där kompressorerna Stigen funderade på i sin tråd, lika stora o samma ljud..men de kostade.väl typ 150-200euro, nya..

K Kane skrev:
De verkar vara betydligt större, [länk]
T.ex. denna [länk] som är 600 x 300 x 590 mm jämfört med italienaren på 400 x 160 x 450 mm.
Ah, kollade inte så mycket på storleken på någon av dem :)

För övrigt verkar den inte kosta 6k ny utan 5k (kanske inte spelar så stor roll dock) La Padana luftkompressor på en webbsida med priset 4 990 kr inkl. moms och produktinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
oddan
  • Laddar…
Tack för svaren, jag slog till! Har bara testat den i någon minut men jag är nöjd!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.