n_sandstrom
n_sandstrom: [citat] Såg den här videon nyss [MEDIA=youtube]V0L3oINCu-o[/MEDIA] Rätt bekanta airbushes om man kolla på tex Biltema, med kommentaren "You should never pay more than 15$" :p Men men. Jag lät min nozzle bada lite i Airbrush Cleaner. Det fanns uppenbarligen en del skit kvar där, för nu är den som ny igen, och den sprutar inte ens snett som den gjorde förr! Däremot tycker jag kåpan
28 svar · 5,2k läst
K
K-pp: Hej Är det nån som har en myford svarv att sälja? Mvh Kenneth 070-1756368
0 svar · 917 läst
J
Johan Salvin: [citat] Snabb med respons ibland så ser nu tips om ÖoB tex
28 svar · 21,7k läst
Alltgår
Alltgår: FYI så finns varianter byggda i Europa också, av god kvalitet tydligen. York heter märket. Säljs bla av Fine Tools. http://www.york.cz/en/wood-vices-type-hvr-hvrq-quick-hv584-moxon-us500
10 svar · 3,6k läst
·
FredrikR
FredrikR: Mer grovtandad klinga på 800'an dessutom. (y)
5 svar · 1,2k läst
O
Octavianus: Jag skulle säga att hittar du en hyvel med ea berg dvs med hajen på stålet så chansen god att du får en vettig hyvel.
5 svar · 6,6k läst
N
Nyqvist: [citat] Eventuellt han hade en någonstans, annars är det ju inte jättesvårt att fixa en själv.
8 svar · 3,6k läst
·
useless
useless: Om batteriet är laddat (vilket det bevisligen är eftersom bilen startar) så innehåller det svavelsyra och fryser inte. I takt med att batteriet laddas ur omvandlas svavelsyran till vatten och riskerar att frysa. Ett normalt fungerande laddat batteri fryser inte. Om du är orolig och det sitter i en bil som inte används så får du antingen ta in det i värmen eller se till att ladda det nån
1 svar · 2,1k läst
A
Allvetaren: Jag har en liknande av annat märke. Den läcker också. Och så får man dra åt en del skruvar efter någon timmes arbete.
4 svar · 3,8k läst
E
___EM: Ja det var en ganska smidig historia om man mekat lite grann förut. Det mesta är ju rätt logiskt uppbyggt om än lite dumsnålt på sina ställen. Fråga på om det är något jag kan hjälpa till med så får jag väl försöka friska upp minnet en aning :) @Campar hjälpte mig med mina. Blev kalasbra (y)
93 svar · 12,3k läst
·
DennisCA
DennisCA: [citat] Det där på bilden för videon ser ut som en worm drive såg. Jag vet inte om det är annorlunda nu än för 5 år sen men dom fanns bara i USA, jag ville ha en såndär, tänkte den är bra för en vänsterhänt så sprutar den spånet bort från en. Man dom fanns inte i 240v bara 115v. Så jag kör en vanlig Hitachi istället och får ta spånattacken.
19 svar · 5,0k läst
·
D
Duvnäs hantverk: Jag har en gammal Osby träsvarv som jag skulle vilja ha en ny svarvcuck till den jag skickar en bild på på utgående axel som är 38mm.
0 svar · 619 läst
S
Soltorp40: Med en bänkspis (säljs väl rätt billigt på Lidl lite nu och då) får man både ugn och en platta att ha som undervärme för en del lödning. Är dock inte säker på ugnens längd - kör mest MIG/MAG och gas själv... Ugnen funkar fint för både att härda ut färger som för att förvärma lager/ringar och andra trånga saker som behöver makas på också... Om man vill göra bullar i
37 svar · 12,1k läst
Henke203
Henke203: [citat] Att sälja på Rusta gör inte verktygen sämre de är redan sämre då det lanseras där. Alltså de Dewalt som säljer där är deras billigaste maskiner som har en hel del övrigt att önska om man jämför med de dyrare high end detta problem återfinns på de flesta märken undantaget Festool då kanske. Jag har endast Dewalt seriösa high end och är hur nöjd som helst alla grejor
64 svar · 14,5k läst
D
Dunderhake: Tack, svetsar inte mycket men är roligt och bra att ha!
16 svar · 4,9k läst
·
N
Nilzie: Tack för alla tips. Ville bara återkoppla - vak sågad med både hälsa och fungerande motorsåg i behåll. Badat i dagarna 2, det enda jag kan klaga på är att jag blivit lite kallare. Inga nämnvärda mängder kedjeolja i vattnet, men så var det också en ganska liten vak, och jag försökte att inte låta svärd och vatten få onödigt mycket kontakt.
22 svar · 12,5k läst
Chrilleus
Chrilleus: http://mixshopen.se/reservdelar-sn%C3%B6slunga/Mataraxel-sn%C3%B6slunga-cayro-7lx-9lx-13plx-13pltx https://www.superbilligt.se/snoslungor/reservdelar/axel-snackvaxel-snoslunga https://www.reservdelaronline.se/25-reservdelar-till-snoeslunga Även Biltema och Clas Olson har reservdelar. AL-KO/Stiga/Biltema/övriga Kina-slungor med Loncin-motor verkar vara syskon (vissa har döpt om motorn till
7 svar · 5,4k läst
·
nanowire
nanowire: [citat] Sensmoralen är uppenbar; Att ge bort något i present till en med ett specialintresse utan att noga stämma av med personen är upplagt för att resultera i en björntjänst.
21 svar · 6,9k läst
O
Octavianus: Väldigt snyggt. Får man ut och leta på loppisar i sommar efter ngt liknande.
12 svar · 2,3k läst
·
LoweW
LoweW: [citat] +1 på DUC353! Den och 4st 5Ah kommer man långt på med en slipad kedja.
10 svar · 3,9k läst
·
B
bryggstun: Vet inte hur det är på din maskin men det kan sitta en låsskruv längst in i chucken som låser den mot borrmaskinens axel. Borde finnas chuckar att köpa. Jag har bytt några chuckar men jag har nog inte bytt på någon B&D.
3 svar · 1,2k läst
S
Anonymiserad 282191: En borrhammare med utbytbara chuckar är ju rätt allround.
7 svar · 1,0k läst
Skip6711
Skip6711: Våra lite längre nycklar fastnar i varandra när de sitter mitt emot varandra. Åtminstone i min ficka.
3 svar · 826 läst
·
O
Otsef: Jag tänker att du har fel belastning på faserna i din fastighet.
1 svar · 1,2k läst
Daniel_N
Daniel_N: Låter klokt att vara försiktig och anpassa både verktyg och vad man ska göra till vad som är lagom för maskinen! Viktigt också att inte låta sig luras, även om det är en mindre maskin så tuggar den en hand i ett nafs.
8 svar · 3,8k läst
Violina
Violina: [citat] Jag är uppvuxen fattigt (och är verkligen ungdom enligt dina mått mätt, tack förresten ;)) och jag kan (och brukar) både laga mina kläder, sy om dem, och tom sy egna (både av nytt fint tyg och av gamla kläder som förlorat sin ursprungliga användning).. Och hör och häpna, jag är uppvuxen i lägenhet..
9 svar · 2,0k läst
·
TheJesper
TheJesper: [citat] Gammal diskussion, men fliker in här... Jag testade min Kärscher WD6 Premium utan påse när jag skulle dammsuga en gammal källare med mycket putsdamm, och filtret satte igen sig direkt vilket påverkade sugeffekten negativt. Har du nått trix när du dammsuger finkornigt damm utan påse?
18 svar · 32,2k läst
H
HaBy01: Vilken typ av batteri gäller...? Hur länge klarar den sig? [citat]
7 svar · 3,3k läst
·
H
HaBy01: Jag valde en Makita DLX2189 på Bauhaus (Sickla). Stor utställning (saknade dock Festool). Prisgarantin gjorde att jag kände mig säker.
4 svar · 1,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.