Simon Sixten
Simon Sixten: [citat] Nej, lossade ingenting
9 svar · 3,4k läst
·
T
turbo100: Vad tror ni om svetshjälmen nästa vecka? Jag har ingen svets ännu men köper jag en hjälm måste jag ju köpa en.. Funkar den till TIG eller ä det same-same?
1 svar · 1,0k läst
nanowire
nanowire: Ja, precis, totallängden. Ta ett snöre och linda runt och mät sen snöret. Tänk på hur mekanismen för spänning är justerad när du mäter. Sannolikt ligger måttet nära ngn standard och är lätt att hitta med en sökning på tex Amazon :)
1 svar · 2,1k läst
S
Skoldsjo: [citat] Ska ta mig en titt och se vad jag finner. Tips på märken att lita på som eventuellt reservdelar går att finna lätt till?
8 svar · 2,9k läst
G
Gralle71: [citat] Ja det skulle man ju vilja men när det dyker upp något så går det så himla fort.
11 svar · 1,3k läst
K
kaherdin: [citat] Tackar för inputen. Har övervägt att försöka mig på att såga till en skena själv. Har för tillfället både björkplywood och ek-skiva hemma. Såhär i efterhand borde jag köpt ett bättre sågbord bara. Men, nu får jag försöka att nyttja det till max istället.
2 svar · 5,2k läst
·
M
MyFiendGoo: Det finns tydligen en liknande allians för Blå Bosch! Dock inga jätteintressanta partners än:/ https://www.professional-18v-system.com/gb/en
8 svar · 6,3k läst
S
Storhagge 56: Är det någon som har lagat bromsen på kap å klyv sågen Electra beckum KGS 301 ? skulle vilja ha hjälp med instruktion om hur man gör. Tack på förhand Kent Hagman
0 svar · 1,8k läst
V
Villa1949: Jag tycker om gropen för att lägga ifrån sig verktygen man jobbar med för stunden.
3 svar · 1,3k läst
T
Tväråna: Hej Riala. Tack för trådtips. Jag har inte köpt något av det där än. Fick fatt på en fin gammal bandsåg och en pelarborr via Blocket, tittade på säljarens gedigna hyvel också, men den var lite för dyr. Fortsätter leta lite begagnat ett tag till.
5 svar · 3,9k läst
·
Dheri
Dheri: Jag tror att det är 50 mm anslutning på de flesta Kina-cykloner, åtminstone på de modeller jag sett. Den modellen jag har haft i några år och är nöjd med säljs numera på Amazon.se och kan hittas här.
11 svar · 3,6k läst
·
Frustrator
Frustrator: [citat] Lungt, om du drar in magen och liksom asar dig så tror jag du kommer i förbi hyveln och bordsågen och in till tidningarna..klart du får ju se upp så du inte trampar på ngt verktyg lr så.. Jag som är lite större kommer ju inte in där :(
5 svar · 1,3k läst
Fredrik K
Fredrik K: Du menar skruvproffsen.se? Isåfall ja. När vi skulle bygga ut huset testade jag några förpackningar träskruv 5x100 och 5x60 C4 till formbyggandet för att se om det var något att ha och jag tyckte det var bra skruv för dom pengarna. Därefter beställde jag ganska mycket skruv till både utbyggnaden och trallbygget, bland annat: * Trallskruv rostfri A2 * Ankarskruv C4 * Dubbelgängad
1 svar · 1,9k läst
nanowire
nanowire: [citat] Det är lösningen. Tre balansblock senare är jag frälst. Kommer sätta upp på fler strategiska platser, förutom köket alltså :geek: [bild] [bild] [bild] När jag blir stor och skaffar en riktig verkstad ska jag ha den här uppsatt, passar tyvärr inte takhöjden i min källare. Underbar Atlas Copco-kvalite. [bild]
11 svar · 2,7k läst
·
Hep
Hep: Jag tror att rätt många som pratar verktyg på nätet helst av allt skulle vilja bli sponsrade och chansen för det ökar ju om man pratar snällt om prylarna. Man kan bli kung bland användarna om man sågar saker och helst på ett dräpande sätt, men då får man nog inga gratispaket från tillverkarna.
7 svar · 4,4k läst
Daniel_N
Daniel_N: [bild] [bild] [bild]
60 svar · 15,6k läst
·
S
Scybalum: Till slut får ni en bild. Jag kommer inte att slakta hela maskinen för att bygga om lagring mm. Men den chucken jag satte dit är betydligt bättre. Tycker jag - utan att kunna redovisa en massa testprotokoll...
5 svar · 3,2k läst
·
T
tank77: Våtkap är helt värdelöst, snabbare och lättare med en kvalitetskapskiva för klinker som du sätter på en valfri vinkelslip. Kan rekommendera Festool TL-D125 PREMIUM Diamantskiva, flisar inte och ger ett tunt snitt.
32 svar · 14,7k läst
·
mrVoodoo
mrVoodoo: Sällar mig till kören gällande sågbordet, välj det långa, GTA 3800, utan tvekan värt de extra pengarna.
15 svar · 5,4k läst
·
M
mojjen: Själv har jag bara en sänksåg med skena, och ingen cirkel. Visst har jag saknat en cirkelsåg ibland, när jag bara vill kötta på, och det känns jobbigt att ta fram skena mm. Men aldrig så mycket att jag brytt mig om att köpa en, trots att en cirkel kan vara riktigt billig. Klassar Sänksågen med skena som mitt bästa köp ihop med multimastern. Två extremt värdefulla verktyg som jag
4 svar · 4,0k läst
FredrikR
FredrikR: [citat] Det finns nog olika serier, men färgen kan säkert variera. Tänker du på några speciella?
22 svar · 9,1k läst
·
S
SnickareHobb: Hej! Jag har också en spånsug som jag byggt enligt Bill Pentz ritningar för några år sedan. Tidigare ledde jag utblåset utomhus, vilket var effektivt för att bli kvitt med dammet. Dock drog det rejält i alla glipor i snickeriet då spånsugen var igång. Har nu flyttat till nytt hus med grannar närmare inpå, och har planerat att sätta in ett patronfilter denna gång. Både för att
13 svar · 5,3k läst
H
Hfhab: Hej! Köpte nyligen en Dewalt DWS 727 kap och gersåg. Märkte dessvärre att min festooldammsugare inte passar till den.. dammsugsslangen är 1-2mm för stor. Finns det adaptrar att köpa? Funderar på att köpa en till dammsugare (modell enklare, julas utbud 1-2k) att ha enbart vid kap och gersågen. Någon som har erfarenhet av dessa?
0 svar · 1,4k läst
A
arasmus: Jag har länge velat köpa en Evolution Rage multikapsåg för att kapa stålprofiler, rör och liknande. Problemet är att jag egentligen inte kan motivera detta eftersom det är något jag bara gör sällan. Men nu vädrar jag morgonluft! Jag skall kakla en massa och dessutom lägga sten på altanen (jag skall först bara..). Evolution gör också en diamantkapskiva för sten, klinkers och
0 svar · 1,1k läst
Hus tomte
Hus tomte: [citat] ja kör 2 olika en till pickan å en till garaget.. den till pickan e sämst när d gäller å blåsa ”rent” å den stora e sämst på ”bära” me sej.. kankse inte gjorde dej klokare :thinking:
44 svar · 12,7k läst
·
H
hemmabyggaren91: Hej. Har sökt och sökt, men verkar väldigt svårt att hitta reservdelar till min såg. Hade behövt nytt anhåll, ska ta bilder i veckan och lägga in här också. Någon som har koll på sådant här? Mvh
0 svar · 588 läst
N
Nyfiknast: [citat] Och lackman är lite billigare ändå. Och billigast är prochroma. Vad jag hittat
120 svar · 52,0k läst
·
O
Octavianus: Eller sätt vägbommen mkt närmare stugan, så får du skotta sista biten själv och gubben kan plog fram till bommen bara.
18 svar · 5,1k läst
F
Fluxor: [citat] Har köpt något liknande på jobbet. Provade på några maskiner, men var tvungen att plocka bort dem då de störde övrig utrustning så förbannat.
6 svar · 2,4k läst
n_sandstrom
n_sandstrom: [citat] Såg den här videon nyss [MEDIA=youtube]V0L3oINCu-o[/MEDIA] Rätt bekanta airbushes om man kolla på tex Biltema, med kommentaren "You should never pay more than 15$" :p Men men. Jag lät min nozzle bada lite i Airbrush Cleaner. Det fanns uppenbarligen en del skit kvar där, för nu är den som ny igen, och den sprutar inte ens snett som den gjorde förr! Däremot tycker jag kåpan
28 svar · 5,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.