Frustrator
Frustrator: [citat] Ja, det skrev jag väl?
139 svar · 20,3k läst
K
Knutkan: Bladstyrning till Woody BS 330. Ser ut som kolstavar ca 5 mm i diameter. Var kan man hitta sådana?
0 svar · 651 läst
P
pota: Jag behöver svetsa i aluminium med min Mig svets. I min manual till svetsen står det: [citat] Men när jag pratade med Ip produkter sa dom att jag behövde argonmix 2%. Vad är det som gäller?
0 svar · 1,5k läst
S
stnygard: Stämmer bra att AF506 är ersättaren till AF505N. https://www.bauhaus.se/dyckertpistol-makita-af506-1-2mm-15-50mm https://www.verktygsvaruhuset.se/product/makita-af506-dyckertpistol
11 svar · 2,8k läst
T
tompaah7503: [citat] [citat] Plötsligt blev jag också sugen på att delta i trädgårdsarbetet..
10 svar · 1,6k läst
nanowire
nanowire: [citat] Med fler batterier kan du hela tiden ha ett på laddning. Sannolikt klarar du inte att skruva snabbare än laddaren laddar.
1 svar · 643 läst
S
stnygard: [citat] Den som Bylow länkade till är en "KS", alltså utan gejder och dragfunktion. En såg utan dragfunktion hade du väl redan, så den du borde satsa på är KGS 216 M. Har för övrigt själv mycket goda erfarenheter av den sågen. 1890kr hos Bauhaus som Keiller redan tipsade om. Den fanns kanske inte i lager här tidigare, men nu verkar den gå att beställa iaf (finns 34st i lager).
24 svar · 25,6k läst
A
andrho: Har möjlighet att köpa en bandsåg enligt rubrik. Det verkar vara en stabil pjäs, men jag hittar ingen info om den någonstans. Någon som har koll på var man kan hitta en manual och specifikationer någonstans?
0 svar · 2,6k läst
TeroM
TeroM: Det blev Makitan och som kompromiss för slangen blev det en rak 7,5m slang. Kompressorn är lätt att konka runt med sina 8 kg och dyckerten gick i som det skulle. Låter en del men mindre än grovdammsugaren i alla fall. Efter 10 dyckert går den i gång och fyller tanken i ca. 5 sekunder. [bild]
10 svar · 6,2k läst
·
Ricksson
Ricksson: Släpvagnskalkylator Finns på transportsyrelsen
12 svar · 4,0k läst
nanowire
nanowire: [MEDIA=youtube]7OqrljJHOaw[/MEDIA]
1 svar · 1,9k läst
H
hempularen: Kolla bara hur man öppnar den där maskinen. För rätt många år sedan skulle jag laga en bosch planslip (en sådan där som vibrerar). Det hade kommit så mycket slipdamm i strömbrytaren att den inte gick att manövrera. Brytaren satt i ett litet lock högst upp. Jag reflekterade över att det var attans långa skruvar när jag öppnade locket. Pillade bort så mycket damm jag kunde. Så
12 svar · 2,9k läst
·
H
heimlaga: Allt är kompromisser. Principen är att fasta riktbord måste vara kortare för att inte vara i vägen när man planhyvlar. Dessutom fungerar spånsugningen sämre när man planhyvlar. Å andra sidan blir det enklare att få en stadig infästning så att riktborden inte börjar hänga med ren när de inte behöver vara uppvikbara. SCM l'Invincibile har uppvikbara bord och de är i övrigt rent
2 svar · 861 läst
B
Baskavoda: Var och köpte en slipkloss med papper till min fein och en ny skrapa. Nu ska jag testa! Alltid kul med prylar
5 svar · 1,1k läst
E
Elnovis: [citat] Jag har testat en hvlp spruta för något år sedan och måste säga att jag inte alls gillar den. Tack i alla fall för tipset.
2 svar · 2,7k läst
AXS
AXS: https://www.byggahus.se/forum/threads/dagens-verktygsinkoep.272214/page-647#post-4039539 Sen läser du någon sida framåt så finns både länkar och namn.
6 svar · 5,8k läst
T
Trancemaster79: Fick bekräftat leverans från Planomaskin i slutet av juni. De hade 2 förbeställa maskiner kvar, varav jag "snodde" en. Annars hade man fått vänta tills september tydligen... ..
10 svar · 4,3k läst
maah
maah: [citat] Tack för tips och info, det får bli 2st sådana
4 svar · 1,5k läst
stigen
stigen: [citat] Hej kaherdin! När jag byggde mitt första fräsbord valde jag att försöka hålla metriska mått. Därav gick dom tillbehören från England och USA bort. Dock köpte jag alla extra tillbehör såsom tryckfjädrar och kutterskydd från Trends reservdelslista i England. Anledningen var att jag ville ha en enhetlig sober svart färg på sakerna i stället för dom grälla färgerna som
15 svar · 6,3k läst
·
H
hans.p: Efter att ha använt maskinen flitigt hela sommaren och hösten kan jag svara på min egen fråga. Ska man kapa i trä och låter maskinen jobba som den ska utan att trycka hårt eller köra i spik så fungerar Biltemas blad bra, bättre än förväntat faktiskt. Har slipat en del med den också och använt det trekantiga orginaltillbehöret och det har också fungerat bra även om det kan bli
2 svar · 9,9k läst
·
FredrikR
FredrikR: [citat] Hej! Kolla lite i den här tråden: https://www.byggahus.se/forum/threads/spikpistol-tips-vilka-ni-anvaender.407648/page-2#post-4100698
1 svar · 3,2k läst
A
Anonymiserad 128745: Har lyckats ha sönder min gex 125-150 på Max 10-15 timmars slipning , ser ut som godset gått för det är gängor på båda sidor och det mörka är väl rost är jag rädd så då är det väl nåt dom varit från början Förutom det så har en slippplatta rensat splinsen på några timmar så Bosch har nog en del kvalitetsproblem
7 svar · 4,7k läst
·
D
Daaaaaniel: [citat] Hag beställt massvis från Amazon sen den svenska sidan dök upp. Massa tänger från knipex. En spikpistol från Makita. Playstationspel. Leksakshästar etc. Aldrig nå problem än så länge för min del iaf :) Och ja. Många gånger är det väldigt billigt. Typ halva priset jämfört med andra butiker är inget ovanligt....
22 svar · 7,5k läst
·
Lime113
Lime113: Sedan MK2 kom ut med 32/64 och 48 off set så har jag klurat på hur man skulle kunna uppnå det med något trix+MK1. [bild] Det finns (vad jag kan se) inga "3-4-5" varianter att lyckas få till en exakt 1/3 eller 2/3. Däremot kommer man väldigt nära genom att skapa en likbent triangel av de två linjalerna. [bild] Resultat som ligger N,33 eller N,66 är markerade i grönt medan närliggande
51 svar · 14,9k läst
·
G
GoofyGoof: Hej, Vi håller på att renovera vårt hus, rubbet ska renoveras och alla stammar och anslutningar ska bytas. Källaren är idag 2/3 gjuten platta resten jordgolv, vi ska dra in alla anslutningar till en punkt där det idag inte är gjuten platta och där bygga som ett pannrum. Vi ska också bredda den gjutna delen men behålla en yta ogjuten och där ha jordkällare. Nu till min fråga. Vad
0 svar · 669 läst
E
Erik_1979: Tack Då tänkte jag i rätt banor
4 svar · 1,1k läst
Luddis_1
Luddis_1: Vet att det gått 2år. Men hur blev slut resultatet, har du lokalen kvar? Så många frågor :rofl:
33 svar · 10,5k läst
·
Sittställning
Sittställning: [citat] Det ser onekligen ut som det :) dom ska vara 5-10ggr längre än det där
4 svar · 977 läst
·
S
Strontus: Kapa av stången och stick in ändarna på ett rör med lämplig innerdiameter? Det kan du sedan låsa genom hårdlödning/gängat hål etc.
15 svar · 3,0k läst
·
Violina
Violina: Krympslang tycker jag brukar vara mycket bättre!
3 svar · 1,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.