R
robert_m: Tror de är flitigt använda på melodifestivalen
3 svar · 1,6k läst
·
Pasjostrom
Pasjostrom: Jag vågar knappt berätta hur lite jag använt den hittills :) Trappen ska slipas nu i vår, i övrigt har jag slipat mest mindre saker och då har den funkat bra, men även andra billigare maskiner hade nog funkat bra till de jobben. Så tyvärr kan jag inte lämna någon riktig recension, men upplever att det är riktigt bra kvalitet iallafall, känns som en proffsmaskin!
26 svar · 8,1k läst
B
Bowscar: Hur har det gått för pistolen såhär nästan ett decennium, höll den? står inför samma dilemma.
2 svar · 3,1k läst
K
Krogen: [citat] [citat] Hittade att motorskyddet/tillslaget inte alltid fastnar i påläge.
5 svar · 3,4k läst
K
Anonymiserad 433451: [citat] :ok::beer: ännu en maskin fixad.. Det värmer gott:ok: bra gjort:ok:
103 svar · 20,6k läst
·
B
bjornligan: [citat] Den går fritt. Testade snurra på fläkt grejjen som startkransen går emot. Batteriet var dåligt. Hade det på ladd medans jag höll på. Men kan det vara så den ej orkar röra sig alls. Den rörde sig inte alls startmotorn. Var ju tillräckligt med kräm för att elda av en 1.5 kvadrat kabel. Ska testa lossa den och se om den rör sig fritt med fräscht batteri
2 svar · 4,0k läst
·
F
Anonymiserad 433451: [citat] (y)
7 svar · 2,4k läst
·
SSSS
SSSS: Jag beställde nu 0,5m spiror i stål då dom var så pass billiga. Skulle dom inte passa får jag lösa det på annat sätt med uppallning eller köpa långa fötter. Förstår att den inte blir helt godkänd när man blandar delar men jag ska bara använda ställningen privat hemma.
6 svar · 2,3k läst
·
H
Holmspel: [citat] Ställ av bilen så den automatiskt får en ”garageförsäkring”, ring försäkringsbolaget och säg att du vill avsluta försäkringen, vänta på bekräftelse. Ställ på bilen, ring ditt nya bolag och försäkra. Så jo, det går visst. Att bolagen försöker tuta i sina kunder annat är bara fult eller okunskap.
39 svar · 5,0k läst
·
D
Daniel Barnaniel: Kapex smäller jävulskt mycket högre än allt annat jag provat iaf.
7 svar · 4,8k läst
terjevigen
terjevigen: Stort tack för alla svaren!
5 svar · 1,8k läst
·
Bart
Bart: Kanske en notklinga så att du får en plan botten i spåren? Går att få bredare skärbredd på en gång också. https://swedendro-tools.se/se/sokresultat-sayt?search=notklinga
1 svar · 1,9k läst
useless
useless: Batterimaskiner har väl väldigt sällan en låsbar avtryckare? Det blir väldigt opraktisk om man ska ha den i ett stativ.
16 svar · 2,0k läst
·
B
Bomba: Tack för svar! Blir att kontakta dom!
49 svar · 16,2k läst
·
J
jonas_a: [citat] Tack för tipset! Två klingor är beställda!(y):D
5 svar · 1,3k läst
P
Anonymiserad 433451: [bild] 40 cc 2.5 hk. bra sågar. Är samma såg som jonsered 2041 och husqvarna 40.
8 svar · 5,7k läst
·
H
Harald Blåtumme: Även jag har en Bosch kap/ger och har noterat samma skorrande under acceleration. Man får se det som ett estetiskt ”problem”, som sagt så handlar det om att få till en mjukstart och det kan gå till på detta vis. Möjligt att det kunde gjorts snyggare men det fyller avsedd funktion, tycks heller inte inverka på livslängd etc med tanke på hur vansinnigt många driftstimmar jag har på
5 svar · 4,4k läst
·
M
mrmlz: [citat] Aha! Så bra! Ja som sagt, jag är nöjd med min! :) Lycka till med mätandet!
8 svar · 2,0k läst
·
D
Djävulssnickarn: Nu har det löst sig, hittat en gammal Waco. Den kommer lite som en byggsats och fundamentet är gjort i trä. Fanns ingen motor men jag tänkte driva den med min 5.5kw Asea från 1940
9 svar · 1,5k läst
·
M
mojjen: [citat] Spikpistolen stör nog mer än kompressorn om det är stomspikning. Uteplats så är ju annars skruvat att föredra. Som Alfredo skrev se till att kolla värmen. Kylflänsarna på motorn är inte där för skojs skull:)
6 svar · 1,5k läst
·
S
Stefan1972: Fabrikat på kompressordekalerna spelar sällan nån roll. Ser man till hobbysegmentet så kommer nästan alla från ett fåtal källor. Italien är väldigt stora på sånt här. Inte ens proffssegmentet har nå egna maskiner i den klassen utan de köper in och sätter eget namn på. Skillnad på dem och kanske maskiner tillverkade av märket så att säga kommer nog inte förrän vid maskiner
23 svar · 10,2k läst
N
Nygge72: Hej är det någon som har denna från K-Rosita och kan lämna omdömme om den? Bra/Dåligt? https://www.k-rauta.se/produkt/betongblandare-optimix-m130/4004265011906
0 svar · 930 läst
MathiasS
MathiasS: [bild]
27 svar · 15,5k läst
·
MathiasS
27 svar · 15,5k läst
·
Violina
Violina: 100% Cubitron alla dagar i veckan (oavsett typ)! Både för att slipa metall, slipa bilar och slipa trä (men olika typer av papper då) Har använt Mirka Abranet i mängder, men absolut ÄLSKAR Cubitron!!
4 svar · 3,1k läst
H
heimlaga: Det är verkligen skickliga. Fast egentligen är det samma vanliga metoder som då man lindar om ankaret i en vanlig elmotor. Med skillnaden att det bara är ett varv i varje härva så att säga. Jag grunnar på hur man skall lyckas linda om ankaret till en startmotor till en Zetor 25. De har tre eller fyra varv grov rund tråd i varje härva. Problemet är att för att få dit den grova tråden
1 svar · 978 läst
lerpoel
lerpoel: [bild] Trefas installerat och sågen provkörd med nytt blad. Går rakt och fint! Det är en motor med två hastigheter: 1410 och 2800 rpm, den högre hastigheten ger på högsta växeln en bladhastighet på ~210 m / minut. Det verkar räcka för gran och fura åtminstone. Återstår att prova i lite hårdare trä.
56 svar · 8,6k läst
·
B
Anonymiserad 433451: [citat] alla säkerhetskomponenter är kopplade till startrelät. Man kan koppla sig förbi en krets. tex fotbromsen eller kontakten under sitsen. oftast är det bara en tryckkontakt..
7 svar · 6,2k läst
Andreas76a
Andreas76a: [citat] Om man inte vet ska man inte uttala sig
3 svar · 4,8k läst
·
H
Huzzbutt: [citat] (Bandsliparna är fortfarande bra)
25 svar · 52,4k läst
Hep
Hep: [citat] Bandet ser i mina ögon ut som ”alla andra”, så det blir nog bra. Jag beställer, försöker och om jag behöver en lektion tar jag mig några kilometer söderut och söker upp dig för en lektion.
3 svar · 4,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.