Ja, nu ska man bara hålla reda på vilken hylsa som är av vilken storlek. Men det känns ju ändå ganska tydligt om skaften passar eller ej.
Jag fick för mig du nämnt att den satt i bord men har visst fel för mig. Det ska nog gå att lösa på nåt sätt när det väl blir aktuellt. Tack så länge.
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
Köpte en AEG 1400 KE för ett tag sen och är inte nöjd med "plunge" basen.
Det är lite spel i min vilken gör det den väldigt svår att sänka på ett kontrollerat sätt.
Den fastnar gärna i botten läget också.
Någon annan som upplever samma eller har jag fått ett måndags ex?

Har testat smörja med ptfe spray.
Någon med annat förslag?

AEG 1400 KE överfräs med plunge-bas på en verktygsbänk, visar tecken på användning och möjligt slitagespel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
B Bomba skrev:
Köpte en AEG 1400 KE för ett tag sen och är inte nöjd med "plunge" basen.
Det är lite spel i min vilken gör det den väldigt svår att sänka på ett kontrollerat sätt.
Den fastnar gärna i botten läget också.
Någon annan som upplever samma eller har jag fått ett måndags ex?

Har testat smörja med ptfe spray.
Någon med annat förslag?

[bild]
Hej Bomba!

Jag har kollat på min bas och den fungerar perfekt. Jag tycker du skall göra ett garantiärende av det.

Dag
 
  • Gilla
bildproffs
  • Laddar…
Har samma och den funkar utmärkt!
 
Tack för svar!
Blir att kontakta dom!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.