Jag ska försöka mig på att bygga en uteplats till ett pensionerat par jag känner. Det blir inte stort, 6x4 m ca.
Nu undrar jag om man kan dämpa kompressorn lite tillfälligt då de bor i radhus och jag vill inte störa deras grannar.
Kan man ställa kompressorn på backen och lyfta över en låda med isolering på insidan och ljuddämpande hål för in och utluft?
Jag har en kompressor liknande denna fast äldre och grå
Jo jag vet att man kan köpa batteri/gaspistol men har inte så stor nytta och försöker spara pengar.
Nu undrar jag om man kan dämpa kompressorn lite tillfälligt då de bor i radhus och jag vill inte störa deras grannar.
Kan man ställa kompressorn på backen och lyfta över en låda med isolering på insidan och ljuddämpande hål för in och utluft?
Jag har en kompressor liknande denna fast äldre och grå
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jo jag vet att man kan köpa batteri/gaspistol men har inte så stor nytta och försöker spara pengar.
De borde man väl kunna. Du får väl hålla lite koll så det inte blir för varmt bara. Eller så skruvar du i stället. Eller så får grannarna stå ut den korta tid detta handlar om. Det är väl det mest normala.FreQa skrev:
Avände för många år sedan en självbyggd låda med tre sidor och tak som jag ställde över kompressorn. Isolerad på insidan på fyra ytor med typ Biltemas isolerplattor med 30mm tjocklek för båtmotorutrymmen. Mycket effektivt men en öppen kortsida kommer att generera buller i sin riktning. Kompressorn behöver effektiv kylning. Så om Du har någon riktning som har mindre bebyggelse nära så funkar det.
Spikpistolen stör nog mer än kompressorn om det är stomspikning. Uteplats så är ju annars skruvat att föredra.FreQa skrev:
Som Alfredo skrev se till att kolla värmen. Kylflänsarna på motorn är inte där för skojs skull
Klicka här för att svara