Verktyg & Maskiner
Chivas66: Jag råkade köpa fel blad från Amazon ett kit på 20 st blad så nu tänkte köpa en adapter så man kan ha använda olika blad till min Bosch.
Chippe: [citat] Har inte läst hela tråden men kolla skruven för bränsle/luft. Brukar vara ett visst antal varv ut för standard munstycken men du kan ju annars markera nuvarande position med penna och vrida ett halvt varv i taget och kolla. Kan vara för lite bensin pga dåligt bensinfilter eller förgasare. Byt filter eller plocka isär och rengör. Tjuvluft, kontrollera insugsgummi samt förgasare.
useless: Clas Ohlson säljer Bosh-blad som jag tycker funkar bra. Har kapat mycket timmer med den modellen. https://www.clasohlson.com/se/Tigersågblad-HCS-S1131L-Bosch/p/40-9356-2 Till metall är Lenoxbladen helt överlägsna.
Mffnicke: Vilken färg har du tänkt måla med när du väl fått till slipningen?
kingsmams: Hej Är någon vet vad är Komprimeringstryck av markvibrator Dpu6555? vikten är 480kg. Jag skulle bli mycket tacksam om ni svarar min fråga.
munspelarn: Ah, då verkar det inte vara nån liner på den, jag går på att korta ner och se om det hjälper
Pandarius: [citat] ja självklart. Här är blocketannonsen. https://www.blocket.se/annons/jonkoping/parti_ny_flakplyfa_12_18__21___24_mm_till_slap_mm/94637739
Fixarfia: [citat] Jag har inte lagt golvet än. :-) Jag tycker det är jättefint med listband och fris som du säger, och har det i ett rum med äldre fiskbensparkett. Jag har inte helt bestämt mig än vilken variant jag ska köra på. Oavsett kan jag nog behöva båda sågverktygen även för några andra kommande projekt. :-)
P-plats: Får slå ett slag för en säckarna med denna typen av hjul. Har själv en motsvarande från Gigant som jag bytt till Hörbys hjul och den blev grymt stabil. [bild]
Trrttsch: Det var troligtvis tändstiftet. Hittade en video med en kille som putsade upp det med sandpapper och det hjälpte. Ska köpa ett nytt när jag får tid.
myrstack: [citat] Orginalklingan är riktigt bra för de uppgifter du har, det är bara om du börjar få för dig att kapa finare snitt i annat än trä som du behöver en annan fintandad klinga. Ska man komplettera med en annan klinga skulle jag snarare rekommendera något grövre om du tex vill börja kapa större mängder tex golvspån eller om du vill kapa trä längs fiberriktningen. I det senare
Lupin23: [citat] Hej, hur har det gått med försäljningen? Jag är I samma sits med liknande maskiner.
Peri30: Kolla in hur denna kille gör [MEDIA=youtube]CWjnGtqYM-M[/MEDIA]
JFrisk: Jag personligen har så svårt att dra gränsen när det bara gäller att avlägsna det som är löst, när det som först var löst är borta är det alltid något nytt som sitter löst... men det verkar andra hantera bra med gott resultat. Kan dock säga att en rotex även står på min "önske-lista", dock utan egen erfarenhet. Köper jag en lär det väl dock veckan efter annonseras en ny
richardtenggren: En kabelstrumpa över kanske, borde bli mer följsamt :)
FredrikR: [citat] Njae, det som dock kan tala för Bosch är deras skarvbleck som linjerar skenorna bra.
erikssonandreas: Hej Jag skickade tillbaka setet. Köpte en vanlig slitsfräs från Felder och ett profilstål
zarkov: [citat] Mycket riktigt, jag mätte upp kabeln och det var avbrott i en av parterna. När jag kände igenom sladden så var den lite annorlunda på ett ställe strax ovanför stickproppen så jag antar att det var där. Med en ny sladd så snurrar maskinen som den skall. Tack för hjälpen alla!
bjornligan: [citat] Ah, låter rimligt. Har du en aning om var den sitter? Mvh Kristian
Heggeland: Kan du skicka länk på vart du köpte bladstyrningar. Håller på o renoverar en ejca ba 50
nanowire: Då ska du nog ha en skruvkompressor. Men ta inte mitt ord för det, jag bara en glad amatör gällande tryckluft :)
heimlaga: Om jag skulle göra det där utan vertikalfräs skulle jag såga några lämpligt placerade spår med bordscirlkelsåg och sedan jämna till med en hemgjord profilhyvel med rund botten.
Djävulssnickarn: Har en Black o Decker GA 2100E där knivarna är lite slöa, har provat att slipa men det gav inte så mycket resultat. Nån som vet vart man kan hitta nya knivar till den? Har försökt söka men jag hittar bara knivar till andra fabrikat. Passar kanske nån av dom? Sen känns det som att knivarna sitter för lågt på skivan för man måste trycka järnet för att den ens ska mala. Eller det
MathiasS: Provkörd. Som vanligt blir man lite småförbannad på ergonomi osv på dessa billigare maskiner men den gör iallafall jobbet. Jag tror att det är betong snarare än puts som jag sågar i så det går väldigt trögt. 30mm tjockt och ikväll har jag sågat upp cirka 0,5kvm. Kör horisontella spår med brett mellan skivorna och sedan knackar jag bort betongen. Det fungerar bra men det är
fsn: [citat] Ja det är samma. Vill du fortfarande ha manual så kan jag nog få fram det. [bild]