Kujaku Kujaku skrev:
Yogamatta tror jag kan funka bra. De vill ju inte rulla ihop sig så snart du släpper greppet som ett liggunderlag gör.
Jag skulle nog rekommendera XPS/EPS istället. Dels kan det bli snett om underlaget viker sig för mycket sen så tror jag inte de där mattorna blir så roliga att hantera när de har lite kapspår i sig.
Det går annars att ta en offerskiva under av överblivet MDF.

L Lovan83 skrev:
Jag skulle nog rekommendera XPS/EPS istället. Dels kan det bli snett om underlaget viker sig för mycket sen så tror jag inte de där mattorna blir så roliga att hantera när de har lite kapspår i sig.
Jo, det finns ju massor av material en kan ha under. Xps är bra för bärkraften men det har jag mindre behov av. Behöver något kompakt och stuvbart så yoga är nog värt ett försök.

L Lovan83 skrev:
Kapar mindre bitar på en hemkokad mft-skiva av mdf, men har inte plats nog inne att kapa hela skivor. Har tidigare slängt ut dem på spånskivor, bockar, liggunderlag eller brädstumpar, var och en med sina för- och nackdelar. För egen del tror jag XPS kommer vara den bästa lösningen, skivorna kan jag stuva undan i ett ouppvärmt förråd med någorlunda gott om plats när de inte används. Förstår dock tanken med yogamatta om man har ont om plats till att förvara cellplasten.

Premiärsågat på yogamatta. Var inte helt lätt att hitta en 12 mm i Mafell-röd :whistle:
Fungerar hur som väldigt bra, ligger slätt och har bra grepp mot materialet fast det var hal formplyfa. Går snabbt att stuva under bordet så jag är nöjd (y)
Cirkelsåg på skena används på en röd yogamatta för att såga i en formplywoodskiva på ett arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Cirkelsåg och skensystem på en röd yogamatta, sågspån och uppsågade träbitar syns.
Skapa konto
Hantverksrum med en röd yogamatta under en arbetsbänk med spånskiveplatta och formplaywood.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 7 till
  • Laddar…
Ser snyggt ut! En möjlighet borde ju vara att ta upp några 19 mm-hål i kanterna av mattan till att dra upp bänkhakar som stöd åt skenan. Eller för att dra ner tvingar i eller vad som helst. Kanske får titta på något liknande inne så slipper jag borra upp nya mft-skivor så ofta…

nanowire nanowire skrev:
Premiärsågat på yogamatta. Var inte helt lätt att hitta en 12 mm i Mafell-röd :whistle:
Fungerar hur som väldigt bra, ligger slätt och har bra grepp mot materialet fast det var hal formplyfa. Går snabbt att stuva under bordet så jag är nöjd (y)
[bild] [bild] [bild]
Vart har du fått tag på vinkelanslaget till styrskenan?

Jokmok Jokmok skrev:
Vart har du fått tag på vinkelanslaget till styrskenan?
Benchdogs.co.uk

• Gilla
Jokmok
  • Laddar…
LoweW
  • Gilla
Jokmok och 1 till
  • Laddar…
LoweW LoweW skrev:
Här är en billigare som fått bra recensioner av "Hooked on Wood".
Som inte fungerar till Bosch/Mafell-skenor. Saknar också en del andra finesser.

• Gilla
LoweW och 2 till
  • Laddar…
LoweW
nanowire nanowire skrev:
Som inte fungerar till Bosch/Mafell-skenor. Saknar också en del andra finesser.
My bad! Missade helt att det var en Bosch.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.