3 245 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Grästrimmer Partner T281 svårstartad / går dåligt
Hej!
Har en Colibri Partner T281 grästrimmer som varit oanvänd i några år och nu är den väldigt svårstartad och när den väl är igång måste jag balansera varvtalet för att inte antingen bara dö eller storkna (och dö). Kör på Aspen med olja. Är det något man kan försöka fixa själv? Är någorlunda händig men förbränningsmotorer är inte min starka sida.
Har en Colibri Partner T281 grästrimmer som varit oanvänd i några år och nu är den väldigt svårstartad och när den väl är igång måste jag balansera varvtalet för att inte antingen bara dö eller storkna (och dö). Kör på Aspen med olja. Är det något man kan försöka fixa själv? Är någorlunda händig men förbränningsmotorer är inte min starka sida.
Bästa svaret
- Byt bensinen om den stått i flera år utan att användas.
- Gör ren tändstiftet
- Gör ren luftfiltret
- Ställ in förgasaren (brukar vara två skruvar, en för "high" och en för "low" -speed. Partner/Huskvarna har en specialnyckel för det där, kostar typ 60kr så det kan vara värt det för det blir enklare att ställa in skruvarna då
Bästa tipset sist; GOOGLA
Finns massor med beskrivningar på youtube hur du fixar din trimmer 
Lycka till!
- Gör ren tändstiftet
- Gör ren luftfiltret
- Ställ in förgasaren (brukar vara två skruvar, en för "high" och en för "low" -speed. Partner/Huskvarna har en specialnyckel för det där, kostar typ 60kr så det kan vara värt det för det blir enklare att ställa in skruvarna då
Bästa tipset sist; GOOGLA
Lycka till!
Klicka här för att svara