Exostor
Exostor: [citat] Jag har både 12, 18 och 36v-maskiner. 12v är smidigt till ficklampa och små skruvdragare för gips eller när det är trångt eller högt upp.
11 svar · 3,3k läst
Rickard.
Rickard.: Ett tips är att leta kompletta fjäderben med låga mil från skrotarna. När jag bytte senast på min bil kostade det mindre än 1000kr inkl frakt per sida och bytet tog mindre än en timme för två sidor. Stötdämpare går oftast sönder av att fjädrarna är slut och man bottnar dom. Jag fick tillbaka nästan 2cm markfrigång efter bytet ;)
8 svar · 2,2k läst
·
Resistor
Resistor: [citat] Ok, ska mäta lite mer med last osv (y) Varför skulle inte 20 batterier kunna bli 48 volt? Möjligt det är 24, men ändå...
5 svar · 1,5k läst
Z
zmalex: [citat] Nästan. Lite för avancerade för mina behov. Min tanke var att basen gick att rotera 360 grader. Se min tidigare post med Jula länkarna.
6 svar · 2,1k läst
·
Tokslut
Tokslut: Köpte en 1001delars vagn från Teng Tools, tängerna och spärrskaften är väl de man kan klaga på. Men man vill ju iaf. ha knipex + 3-6 spärrskaft kan man ju handla löst / jaga beggat av de märken man gillar. Vagnen tar mycket liten plats så passar bra till ett villagarage. Tror jag pynta 25.000+moms för mitt 12år sedan. Finns numer olika inriktningar och storlekar/antal verktyg till
9 svar · 3,0k läst
Rickard.Mårtensson
Rickard.Mårtensson: Sett hur killen "madebymadman" (osäker om det särskrivs) löser sina byggen med tvättmaskinsmotor?
16 svar · 3,1k läst
·
A
Agazza: Hej, hoppas några medlemmar finns kvar och har mer utvärderingar, jag har en gjerdesåg som jag gör allt med, klickgolv, balkar, sandwichelement, bakaved och diverse, vad skulle ni rekommendera för typ av klinga? ska dubbelkolla men tror det är en 400mm 30mm centrum
78 svar · 22,6k läst
·
J
Jonas786: Hej Har en trimmer stihl 36 som efter varje användning läcker en hel del bensin. Jag har den hängande och det rinner i skarven i kåpan och längs skaften. Skruvade bort kåpan för luftkylningen men sen är det liksom stopp. Ser inte var det kan läcka eller vad jag borde skriva bort mer. Det var en del bensin där så någonstans där i krokarna är det Den fungerar fint och verkar inte
0 svar · 805 läst
·
hsd
hsd: [citat] Telefonen är ju ett av tillbehören i paketet ;) Wysiwyg
1,2k svar · 266,5k läst
·
nikasp
nikasp: Jag kör ett obromsat danskt Variant, mer stål än i Fogelsta och Humbaur och hyfsat stor yta för att lasta byggskivor. Vet minst tre vanliga villaägare som kör byggmaterial, drar grejer till torpet och kör ris och annat som ledsnat på att det bromsade jävlas när man inte har tid eller lust att bråka med kärvande bromsar. Och besiktning varannat eller är det varje år? Har det där med
18 svar · 4,1k läst
G
g.kraft: [citat] Ja, med dämpare, lyxigt värre
12 svar · 6,5k läst
·
Ola C
Ola C: [citat] Ok, då e jag med(y)
12 svar · 2,3k läst
·
R
Rolle85: Rinab hade staget, tack alla
6 svar · 2,1k läst
·
Jocce81
Jocce81: [citat] Har två batterier idag, och har tänkt köpa ett extra inom kort. (Har en lövblås som kräver två batterier) /Jocce
25 svar · 6,6k läst
Cheesen
Cheesen: [citat] Har en tidig modell av den lilla boschen.. den har numera även ersatt slipmusen då trekanten till multisågen är bättre än slipmusen som jag haft. Det är ju oftast småjobb som ska göras och jag ser inte riktigt behovet någonsin för en större maskin. Välj en kvalitetsmaskin där kvalitetsbladen är billigare. Det är egentligen bladens kostnad jämfört med kvalitet som är det
39 svar · 7,7k läst
P
Pawlan: [citat] Hej Får jag fråga hur det gick? Har du eventuellt nå kort på hur det blev? Är själv lite sugen på att köpa hjulen till mig 2500 och borra eller bara skriva in de hjulen. Passade de? Mvh
13 svar · 9,9k läst
·
Hep
Hep: Dubbar kom i snygg låda. Kullagret rent skit. Dubbar åker tillbaka i snygg låda. Andra dubbar beställda. [bild]
53 svar · 6,8k läst
·
M
Måns Eriksson: Behöver lite hjälp. Fick ärva en Stiga Park President i början av sommaren. Hade ett litet oljeläckage som är åtgärdat, pluggen var dåligt åtdragen. Detta gjorde att jag inte fick igång den ordentligt och den startade i stunder men gick skitdåligt. Men med läckan åtgärdad går motorn som vanligt. Nu driver den däremot inte. Varken bakåt eller framåt. Misstänker att remmen är
0 svar · 1,6k läst
·
P
Prodigys: Kör oftast utan grindarna på då det är mycket smidigare att spänna när man kommer åt från sidan. Men sen har jag sällan behov av högre lämmar då mycket beror ju på vad man ska köra. Har ett kapell också som monteras på grindarna men har inte använt det så mycket. Är väldigt osmidigt att öppna bakre grinden med kapellet på och om man tar bort grinden blir det inte samma
39 svar · 9,8k läst
·
P
Pysslarn: Som @Frustrator skriver, du måste fixa ett nytt skaft och ordna ett hål som "tangen" på krattan nästan går in i. Sedan glödgar du tangen med en gasollåga e dyl och bankar in den i skaftets hål varvid den bränner sig fast. Kommer att sitta bra men behöver skyddas från de rörelser regn/dagg/torka orsakar; d v s den mår bäst i ett redskapsskjul när den inte används. //Ronnie
8 svar · 1,5k läst
·
J
JFrisk: Jag sökte också efter något med lite mindre grepp, kanske främst har svårt att nå för att byta rotationsriktning på vissa. Jag köpte till slut dewalt men upplever nog att vissa Makita och även milwaukee ligger bra i min hand.
12 svar · 1,5k läst
nanowire
nanowire: [citat] Du har rätt i allt du skriver utom första meningen. Om du sätter en manometer i varje ände av slangen och uppmäter olika har du endera fel på dina manometrar eller ett större läckage på slangen. Utan flöde heller inget tryckfall.
25 svar · 4,6k läst
·
Cheesen
Cheesen: [citat] Jajamen. Manuell låda.. det är ju sportversionen. Tyvärr är bilen väl så stötig då den även har sportchassi.
9 svar · 1,2k läst
·
M
mattias1343: [citat] Sen oavsett prisklass, ergonomin. Har lånat en dewalt (minns ej modell, ca 5 år sen) och vinkeln på den var väldigt jobbig för trallskruvande, blev trött och stel i handleden.
8 svar · 4,5k läst
Bart
Bart: Aha, jag hat aldrig hållit i en handhållen elhyvel så jag har ingen koll alls på funktioner.
13 svar · 3,2k läst
Hep
Hep: Inte ovanligt att man låser fräsen i på-läge och sätter en strömbrytare på bordet någonstans kopplat till ett eluttag där fräsen sätts. Antingen för att fräsen har ett dödmansgrepp eller för att brytaren hamnar för illa till när man vänt den och och ned. Ett buntband för strömbrytaren, lite vanligt elmaterial och en sån här någonstans på bordet: [bild]
1 svar · 1,3k läst
·
Demmpa
Demmpa: En/två polygrip(er) (eller liknande) använder man till att vrida/öppna öglan (2), man använder även polygripen till att trycka ihop den nya.
15 svar · 18,3k läst
·
J
Jörgen Larsson3highrapids: Skulle tippa på bandsågsblad, det sitter en slipsten på andra sidan och när jag tog bort det hemmagjorda skyddet som satt över motorn så upptäckte jag att samma motor även driver denna sak, det fanns dock inga drivremnar. På väggen ovanför sitter det en trissa av något slag och bredvid finns det en skränk. Har dock ingen aning om hur maskinen fungerar, det är en jävla massa grejar
7 svar · 2,1k läst
·
B
Bjober: Gasmunstycket har ett helt otroligt litet hål. Det blir lätt igensatt om man vänder flaskan så brännaren kommer neråt. Olja och smuts följer då med gasolen som är i vätskefas. Råkar man ut för det kan det hjälpa att blåsa baklänges i munstycket med tryckluft.
6 svar · 2,6k läst
·
N
NoiseMaker: Väcker en semigammal tråd. https://prenumeration.gds.se/campaign/fa-2-tidningar-for-99-kr-gava-enhandslyft-368965/
7 svar · 2,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.