Hej, har nördat ner mig i verktyg sedan jag bilvit husägare. Har en Bosch GSR 120 Li-skruvdragare som jag köpte på kampanj för något år sedan. Är jättenöjd med den för mindre arbeten men den klarar bara upp till 30 Nm så har länge funderat på att skaffa en till för mer krävande arbete. Köpte en Parkside PABSP 20-Li C2 borrskruvdragare för nedsatt pris samt två batterier och laddare, totalt 1100 kr. Vad tror ni - Värt att ha eller borde jag skaffat något annat? Ett alternativt skulle kunna vara DeWalt DCD791P2 men den kostar 3 gånger så mycket... Parkside-dragaren är av "performance" modell och har 5 års garanti. Har googlat på lite recensioner men får liksom ingen konkret slutsats.

• Haha
Patrik V.
  • Laddar…
5 års garanti för 1100kr? kör! du har pengarna tillbaka om den pajar, vilka andra tillverkare lämnar den garantin i 5 år?

Som hemmapulare kommer man mycket långt med billigare prylar också, det spelar ingen roll om du har en billig parkside eller en 3-4-5x så dyr märkesprodukt om du inte kan använda dom korrekt, det är inte verktyget i sig som ger slutresultatet.

• Gilla
Takstolle
  • Laddar…
Den maskinen klarar du dig bra med. Den har väl även slagborr?
Jag köpte en sådan komplett med två batterier och diverse bort och bits.
Inte lika ”skön” att borra med som min gamla blåa Bosch, men helt ok och rejält stark.

• Haha
Patrik V.
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Den maskinen klarar du dig bra med. Den har väl även slagborr?
Jag köpte en sådan komplett med två batterier och diverse bort och bits.
Inte lika ”skön” att borra med som min gamla blåa Bosch, men helt ok och rejält stark.
Nej, tyvärr ingen slagborrsfunktion vad jag kan se, men jag klarar mig bra utan.

M mattias1343 skrev:
5 års garanti för 1100kr? kör! du har pengarna tillbaka om den pajar, vilka andra tillverkare lämnar den garantin i 5 år?

Ja det är trevligt med så lång garantitid. Dock inget kvitto i sig på att den är bra - Modellen innan, dvs. B2 funkade dåligt i låga utomhustemperaturer. Det ska enligt uppgift vara fixat med denna modellen (C2). Vidare ska vridmomentsreglaget vara ojämnt, så skillnaden mellan 1-5 är minimal. Vilket innebär att denna inte lämpar sig för delikata arbeten.

Som hemmapulare kommer man mycket långt med billigare prylar också, det spelar ingen roll om du har en billig parkside eller en 3-4-5x så dyr märkesprodukt om du inte kan använda dom korrekt, det är inte verktyget i sig som ger slutresultatet.
Sen ska man komma ihåg att även dyrare märken inte är problemfria - Jag har sett recensioner på DeWalt-skuvdragare med skev chuck och ojämn avtryckare. Inte så kul när man betalar ett premiumpris.
https://www.amazon.com/gp/customer-...f=cm_cr_srp_d_rvw_ttl?ie=UTF8&ASIN=B073LWRQJK

• Gilla
  • Haha
Patrik V. och 1 till
  • Laddar…
Vad tror vi..?

Kommer din dragare att räcka till, eller kommer Googles server att lägga ner innan du fått svaret?

Använd din Performance-dragare och se hur det går eller inte går..! Slit den med hälsan.

Du har köpt ditt verktyg hos Sveriges främsta mjölk- och plasmaskärarleverantör. Det vill inte säga lite.

/Hälsningar från en Lidl-fantast av patologiska mått

V Vardagsrum skrev:
Vad tror vi..?

Kommer din dragare att räcka till, eller kommer Googles server att lägga ner innan du fått svaret?

Använd din Performance-dragare och se hur det går eller inte går..! Slit den med hälsan.

Du har köpt ditt verktyg hos Sveriges främsta mjölk- och plasmaskärarleverantör. Det vill inte säga lite.

/Hälsningar från en Lidl-fantast av patologiska mått
Lol, svarade bara på kommentarerna.
Vad är det med plasmaskäraren? Såg nån recension med någon som påstod att de säljer som smör...

H hantvarkare skrev:
Lol, svarade bara på kommentarerna.
Vad är det med plasmaskäraren? Såg nån recension med någon som påstod att de säljer som smör...
Billigast i klassen plasmaskärare som ändå funkar :)

Problemet för oss vanliga dödliga var att folk köpte upp dem på Lidl och sen sålde för upp emot dubbla priset på blocket.
Men Lidl mättade marknaden och de som köpte upp många sitter med ett lager som inte kan säljas (peppande för de som går igång på skadeglädje)

• Haha
  • Gilla
hantvarkare och 1 till
  • Laddar…
H hantvarkare skrev:
Sen ska man komma ihåg att även dyrare märken inte är problemfria - Jag har sett recensioner på DeWalt-skuvdragare med skev chuck och ojämn avtryckare. Inte så kul när man betalar ett premiumpris.
[länk]
Sen oavsett prisklass, ergonomin. Har lånat en dewalt (minns ej modell, ca 5 år sen) och vinkeln på den var väldigt jobbig för trallskruvande, blev trött och stel i handleden.

• Gilla
  • Haha
Patrik V. och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.