En snickarbänk i ett stökigt arbetsrum med spån och verktyg, nära ett dammigt fönster med en dryckesburk på fönsterbrädan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en gammal skruvstycke med tillverkarens etikett, frostad med sågspån.
Skapa konto
Gammal arbetsbänk med skruvstycken och verktyg i ett dammigt hörn av ett verkstadsrum.
Skapa konto
Köpt en gammal skola och i snickeriet finns denna makapär någon som vet vad det kan vara. Det sitter en slags trekantig fil i den.

Redigerat:
Du missade bilden.

Demmpa Demmpa skrev:
Du missade bilden.
Jag får inte dit dom?? Klickar på ladda upp bild och sedan på bilden jag vill ladda upp men det händer inget

Via telefon eller dator?
Vilken modell och operativsystem?
Via app eller webbläsare?
Vilken webbläsare?
Vilken filtyp på bilden?

Får du något felmeddelande?

Edit: Såg efter postning att bilder har editerats in i första inlägget.

• Gilla
Jörgen Larsson3highrapids
  • Laddar…
Kan det vara någon jig för att vässa såg tänder eller något sådant? Bara en gissning.

• Gilla
  • Laddar…
Kanske för att vässa bandsågsblad? Verkar det som om man skulle kunna montera in ett sådant och skärpa tänderna med filen?

• Gilla
Jörgen Larsson3highrapids och 1 till
  • Laddar…
Min gissning är att det är en slip för sågklingor.

• Gilla
  • Laddar…
Skulle tippa på bandsågsblad, det sitter en slipsten på andra sidan och när jag tog bort det hemmagjorda skyddet som satt över motorn så upptäckte jag att samma motor även driver denna sak, det fanns dock inga drivremnar. På väggen ovanför sitter det en trissa av något slag och bredvid finns det en skränk. Har dock ingen aning om hur maskinen fungerar, det är en jävla massa grejar att skruva på.

• Gilla
Exostor
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.