S
S3: Inga problem ;) Jo PEX är jättebra vid nybygge m.m, men i ditt fall så skulle den bygga alldeles för mycket. Fredrik
5 svar · 1,9k läst
F
fremag: Jag tycker Roths specialtång funkade utmärkt. Man klämmer åt så att den går igenom ytterröret men inte vidrör innerröret. Sedan är det bara att vrida ett halvt varv så är det klart.
6 svar · 5,0k läst
S
Steffo57: Måste lägga markavloppsrör (Ø110) under min egen grusväg. Kan ej  lägga ner det mer än 2-3 dm under ytan pga berg. Klarar röret trycket från en lastbil (typ slamsugningsbilen)? Vad kan  man göra? Eller finns det extra kraftiga rör som tål högre belastning? Röret går från uppsamlingsbrunn ut till dike. OBS! AVloppet används endast på sommaren.
0 svar · 5,1k läst
L
lordi: Biltemas prisolrör får ej byggas in pga att de ej är typgodkända. Dels är isoleringen på dem dålig, och så kan man inte bocka dem utan risk för sprickbildning
6 svar · 4,8k läst
Z
zankan: [citat] Klok firma.... Det har blivit enheldel bra sagt här... Och jag skulle personligen flytta från en förening som endast har tanken på att bedriva ett stambyte på detta sätt.. Det är på alla punkter ett oseriöst sätt att hantera sina bostadsrättsinnehavare på.. Men det är min personliga åsikt. Sen började iofs tråden med "om det är möjligt" och det är det. Vi har målat upp
20 svar · 10,6k läst
N
norrlandshus_sthlm: hur mycket rörfodring sattes i...
5 svar · 3,0k läst
F
FSS: http://jce.divched.org/JCESoft/CCA/CCA0/MOVIES/ICEBOMB.html Hehe, se till att blåsa tomt :D
2 svar · 2,4k läst
K
kastholm: Er det tillåten i Sverige at släppa ut regnvattan fra takrännor ud gennom et rör og ned i en å, som løber i utkanten af vores grund. Eller skal regnvattan släpes ut i en brunn? Søren Kastholm /Danmark
0 svar · 1,5k läst
Fotografen
Fotografen: [citat] Nog bättre att bita i den dyra grävmaskinen; när röret väl ligger där håller det i 50 år.
4 svar · 3,7k läst
Bob_the_builder
Bob_the_builder: Jag har några överblivna markrör (Uponor) liggande ute. De har efter cirka tre år på samma plats blivit blekta på ovansidan. Om det sedan bara är en färgförändring eller om plasten påverkats på något annat sätt vågar jag inte ha någon uppfattning om. Under en platta lär de ju inte utsättas för solljus i alla fall. Gör de det har ni andra problem. :)
3 svar · 5,8k läst
Fotografen
Fotografen: [citat] Det är inte klokt vad man hittar på för att jävlas med ladsbygden!!
5 svar · 5,8k läst
E
El_-micke: i ditt fall hade jag kört med 160 rör
1 svar · 11,4k läst
·
P
Peter_K: [citat] Hade samma problem som dig när jag skulle spara en del av det gamla systemet, Slog först sönder så mycket jag vågade av det röret som skull bort. Sedan körde jag med en sliten skiva i vinkelkapen invändigt i muffen på röret och sedan med hammare och huggmejsel. Lyckades få bort allt utan att skada muffen på det rör som skulle vara kvar.
3 svar · 3,6k läst
Stinger
Stinger: Vi bor i Nacka Sthlm och här blev vi tvugna att ansöka för att borra för vatten kan vara från komun till komun. Här är det även uppdelat i olika områden om du behöver tillstånd eller ej. Angående filter kan priset skifta väldigt mycket beroende på vad du vill filtrera allt från 200-20000.
7 svar · 8,5k läst
J
jonas_n: jag har nyligen startat mitt. Har ett Baga 5pe verkar funka bra. \jonas
3 svar · 4,0k läst
bebben
bebben: Nja, jag har för mig att grävarn tog knappt en tusing för att gräva upp tanken, och förtjänsten efter såld tank (6kbm) blev 4 tusingar... Kolla på blocket.... http://www.blocket.se/vi/8334478.htm?ca=15_s
1 svar · 8,6k läst
I
inkognito: Är plattan isolerad underifrån? Om inte är det inge bra lägga klinker o golvvärme, då värmer ni upp hela plattan. Du behöver ju inte ha cement att gjuta igen rännan var du lägger avloppsröret, du kan använda snabbslipsats, det kan man lägga matta på dagen efter redan
1 svar · 3,5k läst
B
borge: Min GBG toa på landet årsmodell 1989 som jag tog hemifrån ville inte stänga inloppet och breddade över. Det är den GBG med liten pigg , jag provade allt och hade även en hel toa i reserv men inget hjälpte. provade nytt membran. Då tittade jag på de nya GBG och dessa använder FLUIDMASTER flotörventil. Jag inhandlade en sådan på Hornbach för drygt 300 kr RSK nr 7899983. Snabb och
0 svar · 5,1k läst
Immobil
Immobil: ...och ska du ha raka rör så... [bild] :) :-X
3 svar · 4,4k läst
M
myretyr: Vi bytte på vår övervåning (ca 50kvm + 20kvm biyta).  6 elelement byttes mot 7 vatten-radiatorer. Vi gjorde allt snickarjobb själva, dvs håltagning och frilade alla väggar för åtkomst. Vi tog även ner alla gamla el-elementen och skruvade upp vatten-radiatorerna. Rörisen gjorde alla rörjobb, kopplade in allt och gjorde en grundjustering av allt, luftning osv. Samt installerade ett
2 svar · 3,3k läst
B
Betong: [citat] Det är väl bara att säga till att du behöver utrymmet så får föreningen fixa avloppet!
20 svar · 29,5k läst
·
MathiasS
MathiasS: [citat] Japp.
4 svar · 5,3k läst
Manberg
Manberg: Grattis! Följde tråden med intresse eftersom lågt vattentryck á la jagduscharochduscharmendetkännsomatttvåleninteförsvinner är hemskt och något att undvika när man bygger nytt.
13 svar · 11,1k läst
P
Pasta: Mellan 1,2m och tak mao även synlig rördragning. /Patrik
3 svar · 5,3k läst
tussee
tussee: Klamra slangen direkt på berget och lägg på isolering/jord så kan du klara dig på värmen från berget.
5 svar · 3,4k läst
mattiasp
mattiasp: 20 mm är standard. Du kan lätt mäta på en sån där fästanordning som man använder för att sätta fast rören på väggen. Minns inte den tekniska terman just nu.
2 svar · 4,4k läst
L
likblek: det borde väl inte vara några problem att dra vattnet i taket??! mitt tak kan ju vara någon annans golv och där kan man ju dra. som vanligt gäller väl att man inte ska ha några inbyggda skarvar, om man inte villa ha exotisk dusch i hela badrummet :) skulle lösa en del av mina problem tror jag..
3 svar · 2,5k läst
V
v94_hos: Avgift kan inte tas ut flera gånger. Kommuner ha rätt att ta ut nyavgift för om ytterligare byggnader uppförs eller ytterligare anslutningspunkter önskas. Om du inte har tillgång till handelingarna för anslutningen bör du kontakta kommunen. Deras arkiv är offentligt.
6 svar · 4,2k läst
V
v94_hos: Ca 72 000 kr exkl moms för 1000 m2 tomt. Se taxan http://www.uppsala.se/upload/anltaxbil2sid.pdf
1 svar · 12,1k läst
R
Roger_B: Ibland räcker inte 100% påslag. Blev tvungen att akut komplettera med fler golvvärmeplåtar, det saknades 3st. De 200 första inhandlades hos Rinkabyrör för 38 kr/st, de 3 sista kostade 92 kr/st hos Stava Rör (Arninge). Dock så verkar Stava Rör ha relativt mycket av Wirsbos sortiment hemma.
5 svar · 4,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.