Först gör vi klart att det är skillnad på tank och trekammarbrunn. Om det nu är så att jag har rätt att brunnen ska fyllas med vätska efter tömning så skulle jag fråga min om firman som orsakade att min brunn flöt är ersättningsskyldig. Där jag har min brunn fylls det alltid på vätska efter tömning men det kanske skiljer på kommunerna.

Bert

Jo jag menar trekammarbrunn, om man skulle fylla en sluten tank efter att man tömt den skulle det vara ganska meningslöst.

Fotografen skrev:
Är det inte bätter att lägga ner en betongbrunn direkt istället för att trixa med förankring och elände?
Blir så trött på förslag som detta, visst kanske det är bättre men nu har jag handlat en trekammarbrunn i plast, så det är för mig bara att gilla läget. Och lösa problemen som kan uppkomma,snackade med min grävkille och han hade alldrig varit med om att en hade flutit upp,men man ska nog graderas sig, få se nu idag när vi gräver kanske grundvattnet inte kommer fram alls :)

Denna diskussion förvånar mig lite för att få ha en trekammarbrunn så krävs det att marken dränerar lite och en markbädd för vätskan att rinna ut i. Det lär knappast vara till nackdel att fylla i vatten för då är man lite extra säker på att den hinner sätta sig ordentligt innan tömning. Har sett oljetankar flyta upp två gånger, den låg kvar efter dom fyllt olja samma dag dom grävt ner den, sedan låg den kvar även tom.

La ner min trekammarbrunn i dag, kom inte fram vatten ,dock när vi grävde 30m längre ner. Jag fyllde tanken med 50cm vatten nu på kvällen känner mig rätt lugn. :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.