2 277 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Roth Multigenomföring (RIR) i lättbetong?
Kommer dra nya RIR i mina lättbetongväggar och undrar lite angående genomföringen ut från vägg till toa och handfat... är det möjligt att använda sig av Roth´s Multigenomföring eller måste man använda Combi-dosan och därmed en flock dyra specialverktyg?
Kanske någon med andra tips och erfarenheter?
Kanske någon med andra tips och erfarenheter?
Jag har inte använt något alls i våra Lecaväggar.
Bara göra spår och dra rören som ett elrör ungefär utan något av de dyra "fancy tillbehören" som finns.
Dessa är nog mest till för tillverkarna att tjäna pengar på!
I lättbetong borde det gå hur lätt som helst utan något annat än ett vanligt spår/hål i väggen. .
INGENTING som inte ev. skulle kunna hända med diverse dosor och fixturer kan hända.
T.o.m. mera säkert än de dosor som finns.
F.ö. slås man av hur "listiga" de flesta tillverkare är vad gäller att komplicera livet för konumenten. Många grejor är special, när det skulle gå lika bra med standardkomponenter. Olika dimensioner, olika, helt med varandra okompartibla, anslutningar/kopplingar o.s.v.
Eller vad säger ni andra, kloka människor här på forumet?
Bara göra spår och dra rören som ett elrör ungefär utan något av de dyra "fancy tillbehören" som finns.
Dessa är nog mest till för tillverkarna att tjäna pengar på!
I lättbetong borde det gå hur lätt som helst utan något annat än ett vanligt spår/hål i väggen. .
INGENTING som inte ev. skulle kunna hända med diverse dosor och fixturer kan hända.
T.o.m. mera säkert än de dosor som finns.
F.ö. slås man av hur "listiga" de flesta tillverkare är vad gäller att komplicera livet för konumenten. Många grejor är special, när det skulle gå lika bra med standardkomponenter. Olika dimensioner, olika, helt med varandra okompartibla, anslutningar/kopplingar o.s.v.
Eller vad säger ni andra, kloka människor här på forumet?
Klicka här för att svara