När det står i en halvkoppling 12x15R betyder det att det är för 12mm cu rör mot en 15R gänga?
Och på till exempel en avstängningsventil där det står Cu-inv. gänga 12x15R, är då 12 för klämanslutningen, och 15R för den inv gängade delen?
Svara snabbt om ni kan, måste beställa lite grejer, toan är klar imorgon, så man vill få in rören så snabbt som möjligt.
/Steffee

Yes,
Du har knäckt koden :)
/M

okej skönt ;D i´ve broke the vvs code muahah =)=)

så då var det beställt grejjer för 4300 från rinkaby =)

Grattis

inkognito skrev:

inkognito skrev:
Det vi verkligen vill veta är hur många procent av det där som antingen blev över eller är felbeställt.... ;)

Vanligtvis brukar det ju inte bli över, men fattas gör det ju varje gång. :D

ja jag har nog garanterat glömt nånting, men innan jag beställde satt jag och ritade upp ritningar över hur det skulle se ut. Sen tog jag extra av nån koppling här o där, det går alltid åt, och ska man handla det hos den lokale rörmokarn, får man betala 3-4ggr så mycket som hos rinkaby. jag vet redan att jag glömde beställa en golvbrunn, men det tar vi nästa gång, det e inte sån panik

MathiasS skrev:
Det vi verkligen vill veta är hur många procent av det där som antingen blev över eller är felbeställt....  ;)

Jag blev faktiskt lite imponerad av mig själv när jag installerade ny panna,
ack-tank, tryckkärl och laddomat för ett par veckor sedan.
köpte rördelar (blandat koppar, mässing, svarta) för drygt 8000:-, och trots
att jag bytte plats på tryckkärlet och vände pannan 90grader mot originalplanen
så behövdes det bara 4 bilturer till rinkaby, och jag lämnade bara tillbaks ett 20 tal kopplingar, yay :)

/Daniel

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.