2 260 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Ang vattenpumpen
Bytte vattenpump i går då den gamla gått sönder. Nu blir det ingen stabilt tryck i ledningarna utan den bygger upp ett tryck sedan sjunker det och den går igång igen utan att man tar vatten och så håller den på ca en gång i minuten. Vad finns det för tänkbara orsaker till felet? Vi har börjat fundera på spricka i ledningarna och annat dyrt. Kan det vara så att inflödet är ojämt eller varvas med luft? Vad kan man själv kolla innan man ringer rörmokare?
Någon som har ngt tips?
Vattenpumpen vi bytt till är testad och funkar i annat hus. I mellan åt pumpar den ut vattnet i vågor liksom med.
Någon som har ngt tips?
Vattenpumpen vi bytt till är testad och funkar i annat hus. I mellan åt pumpar den ut vattnet i vågor liksom med.
Det är någon jetfunktion på den som gör att backventil inte behövs har jag för mig, eller har jag blandat ihop det? Men i alla fall det kan tydligen vara så att bottenventilen i brunnen är kass, skadad eller fastnat har jag förstått idag. Eller?tracker skrev:
Klicka här för att svara