1 195 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Hjälp ?
Vi har en tomt idag med ett äldre hus på samt att vi skall bygga nytt.
Till det nya skall vi dra in kommunalt va . till det gamla huset finns en brunn och eget vatten.
kan vi koppla in vatten och avlopp även på det huset eller måste vi betala jättemycket för det till kommunen.
husen kommer att ligga intill varandra så det bli inga avstånd.
kan man inte bara göra en avstickare på rören??
( kanske inte nämna det till kommunen?!? )
Till det nya skall vi dra in kommunalt va . till det gamla huset finns en brunn och eget vatten.
kan vi koppla in vatten och avlopp även på det huset eller måste vi betala jättemycket för det till kommunen.
husen kommer att ligga intill varandra så det bli inga avstånd.
kan man inte bara göra en avstickare på rören??
( kanske inte nämna det till kommunen?!? )
Finns det tillgång till kommunalt va så skall det väl anslutas vad jag vet.
Vad menar du med att inte anmäla till kommun? hade du tänkt att bygga ett hus som inte kommunen skall få reda på att ni bygger eller vadå? :-? Bygger ni ett hus som de vet om så fattar de la att ni måste ha va också
Vad menar du med att inte anmäla till kommun? hade du tänkt att bygga ett hus som inte kommunen skall få reda på att ni bygger eller vadå? :-? Bygger ni ett hus som de vet om så fattar de la att ni måste ha va också
A
Amarace
Medlem
· Dorotea (Lapplands Sydport)
· 405 inlägg
Amarace
Medlem
- Dorotea (Lapplands Sydport)
- 405 inlägg
Om du läser vad som skrivits så är det ju om man kan dra kommunalt även till det andra huset som det undras över.citactiva skrev:
På din egen tomt är de ju du själv som gräver antar jag, då är det ju ditt samvete om du drar en förbikoppling till det andra huset.
Men annars ska det väl inte vara något problem om du drar in i det nya huset och sedan drar vidare till det andra huset om du kopplar in det efter vattenmätaren.
Här är det en Grundavgift för anslutningen och sedan en avgift för varje lägenhet/hus.
Klicka här för att svara