S
spekerök: Knepigt att det strular för dig, har inte stött på patrull med dubbelmuttern trots missbruk av denna utsökta produkt. Återkom om du lyckades få det tätt. Mvh
58 svar · 22,4k läst
·
AndersMalmgren
AndersMalmgren: 0,1mm fall? :D edit: Jag som borde gå och lägga mig Du har rätt
2 svar · 2,3k läst
·
Krilleman
Krilleman: Att man kan ta så fel på datumet! ;) För ett pa vecor sen skylldes det på fradags-drickan... Jag skyller på trötthet och svårighet att få dom två hjärncellerna att samarbeta!
21 svar · 11,9k läst
·
Anna1984
Anna1984: [citat] Tack för ditt utförliga svar. Det låter som att det kommer att bli ett grövre hål. :thumbup:
21 svar · 12,6k läst
M
mogge_73: Under 0,2 så är det inget problem, du måste ha micronizern om det ska fungera ordentligt. Annars måste du fylla på med luft manuellt med jämna mellanrum.
14 svar · 7,5k läst
E
Eld: Simsalabim! Inga problem alls. [bild]
12 svar · 3,1k läst
·
K
Kurtivan: Jag tror att funktionen är den samma, men att med en bädd har man höjt reningskraven.
3 svar · 1,5k läst
Anna1984
Anna1984: [citat] Installerades hydropressen av firman du köpte den av, eller tog du dit en extern VVS montör? Kostnad för installationen. Hur stor är en 120 L hydropress (diameter och höjd)?
20 svar · 20,2k läst
N
Nosseval: Tack för svar. Jag ska testa täckbrickan tror jag. :)
3 svar · 1,6k läst
K
Kittyhanö: Vilket material kan jag använda? Vill både kunna välja målning och våtrumsmatta på lådan. Bad rummet kommer att ha våtrumsmatta och golv innan inbyggnadscisternen installeras. Vi kan inte sätta cisternen i väggen.
0 svar · 828 läst
C
corre: Ah, dom sifforna är kanske inte applicerbara rakt av i ditt fall. Det är inte svårt att koppla in en hydroprepss själv heller. Om ni håller på att bygga justnu så är det kanske enklare att bara sätta en tappkran på brunnen och en manuell brytare. Då behöver du ingen hydropres förän vattensystemet i huset byggs och då kan en röris fixa det senare.
4 svar · 2,8k läst
·
S
spekerök: Välkommen till forumet! Dagen regler säger även att den skall skruvas fast i vägg uppe som nere för att inte punktera tätskiktet. När du väljer fixtur kika så nedre väggfäste följer med, har märkt att vissa fabrikat säljer dessa separat. Mvh
3 svar · 823 läst
A
ancientacid: Uppdatering hur bytet går. All bilning är klar. Tack och lov var inga delar limmade så gick lätt att få isär det gamla. Den muff jag anslöt mig på bytte jag åtminstone tätningsring på, exakt samma dimensioner i själva plasten så tryckte dit en ny ring från Uponor som satt som handen i handsken. Den uppbilade delen fram till grenen där övervåningen ansluter. Nytt avstick till
17 svar · 19,8k läst
·
K
Kapny: Vad tror ni det skulle kosta att installera en tank innan verket?
7 svar · 2,5k läst
M
mogge_73: 1,2 skulle nog jag säga är lite oekonomiskt att ha i sitt vatten. Men det finns ganska billiga järntest att köpa alt. Många enklare tester som många erbjuder gratis.
2 svar · 2,2k läst
haavard
haavard: Vattna gräsmattan? När var det nödvändigt senast? (Jag har för mig att det var 1981 eller -82...)
7 svar · 1,2k läst
Staffans2000
Staffans2000: Visst skall det fungera. jag eldar med ved själv. Har dock bara en slinga, men principen är densamma. Blandningsventiler är enna känsliga gynnare. De beckar ihop ganska fort. Motionera dem regelbundet genom att vrida tempratten fram och tillbaka. Hjälper inte det. Köp nya. Staffan
1 svar · 2,0k läst
·
pelpet
pelpet: Merkostnaden för att dra separata rör är ju väldigt liten, så i det här fallet hade jag gjort det. Jag hade också försökt lägga sammankopplingen utanför huset så att den blir hyfsat lätt åtkomlig om man vill separera på dem senare. Fördelen med det är att du får en avloppsflexibilitet. T.ex. så kan du dra toan till en septiktank och resten till ett annat avlopp om det skulle
3 svar · 3,0k läst
B
Micke64: [citat] Du kan ju ha en slamavskiljare, så funkar pumpen bra. Papper och skit löser ju upp sig så småningom.
19 svar · 3,3k läst
Anna1984
Anna1984: Tack för era svar! Låter som att en 60 l hydropress kommer att fungera bra.
7 svar · 18,8k läst
H
HenrikP: Snyggt! Tack för hjälp. Mailar dom och kollar om dom kan få fram FM Mattsson 500 också, så slipper jag kapa. Annars kör jag på den.
2 svar · 6,1k läst
mexitegel
mexitegel: @danso: Det där ska du JO-anmäla.
23 svar · 5,8k läst
C
corre: LK har visst lite avluftare också. http://www.lksystems.se/sv/LK-Systems-Sverige/Produkter--System/LK-Armatur/Produktkatalog/Avluftningsventiler/
3 svar · 2,7k läst
C
cem77: Om du ska anlägga 3-kammarbrunn med markbädd så räkna på att det kostar uppåt 50000 att göra via firma. Lägg sen till tank på det med dyra tömningskostnader. Vore det inte bättre då att försöka ha reningsverk ifall det är ett åretruntboende det gäller. Investeringen borde då inte bli allt för mycket dyrare och det du tjänat på att slippa tömningar av slutna tanken borde
11 svar · 3,4k läst
C
corre: Jag räknade lite snabbt på rinkabys hemsida och får en konventionell anläggning till ca 18k för en pump på 60m djup. Det med vanlig tryckbrytare och en 60l hydropress istället.
10 svar · 8,6k läst
·
A
angelikaj: Nu har vi bytt till FMM ,vilken skillnad inget tjut . Aldrig mer någon Tapwell blandare. Nu har vi bara andra delen av huset kvar.
24 svar · 13,0k läst
C
Carl-Johan Bauhn: Ja, du kan vänta nästan två år tills du gör något. Sen kan du "påbörja" det hela om du vill dröja några år till. Summan låter mycket rimlig. Till och med billigt. Vallentuna kommun tog 9050:- för avloppsanmälan.
1 svar · 1,2k läst
D
dasi: Lysande, tack för all hjälp alla! Nu känner jag mig helt trygg.
7 svar · 2,3k läst
fulingbusen
fulingbusen: Ok, tackar! Eftersom det breddar över ska jag börja med att försöka hitta och rensa hålet
4 svar · 4,7k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.