Min brunnsborrfirma har installerat hydropressen i mitt hus. Problemet är att dom ställt hydropressen på golvet och anslutit en väldigt kort slang, vilket får till följd att den inte går att lyfta upp och installera till vattenslangen i huset. För att göra en lång historia kort så vill dom inte byta ut slangen för dom tycker att dom gjort sitt jobb. Det går inte att diskutera med dem utan jag kommer att byta ut slangen själv.
Frågan är: Vad heter slangen och vart i Stockholm kan jag köpa den? (Namnge gärna någon specifik butik)
Här kommer en bild:
Frågan är: Vad heter slangen och vart i Stockholm kan jag köpa den? (Namnge gärna någon specifik butik)
Här kommer en bild:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 031 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 031 inlägg
Den stålarmerade? Anslutningsslang är i så fall, med rätt storlek, det där ser ut att vara R25 (1") men jag kan se fel. Sen kan de specifika produkterna heta något annat, av utseendet att döma skulle det inte förvåna mig om det där är en Beulco Heatflex, men en Termopar (XL), Coolflex eller motsvarande från någon annan tillverkare skulle funka lika bra.
Borde gå att hitta hos valfri VVS-handlare, i byggvaruhus och köplador hittar du nog inte så stor dimension (kanske har de, men inte helt troligt att det finns på hyllan).
Sen fattar jag inte alls varför du inte justerar dragningen på andra sidan hydropressen istället för att byta ut just den där slangen, men det är ju du som bestämmer hur du vill ha det.
/U
Borde gå att hitta hos valfri VVS-handlare, i byggvaruhus och köplador hittar du nog inte så stor dimension (kanske har de, men inte helt troligt att det finns på hyllan).
Sen fattar jag inte alls varför du inte justerar dragningen på andra sidan hydropressen istället för att byta ut just den där slangen, men det är ju du som bestämmer hur du vill ha det.
/U
Tack för ditt svar. Har googlat lite och du verkar ha helt rätt ang. slang.ullberg skrev:Den stålarmerade? Anslutningsslang är i så fall, med rätt storlek, det där ser ut att vara R25 (1") men jag kan se fel. Sen kan de specifika produkterna heta något annat, av utseendet att döma skulle det inte förvåna mig om det där är en Beulco Heatflex, men en Termopar (XL), Coolflex eller motsvarande från någon annan tillverkare skulle funka lika bra.
/U
Förklara gärna hur du menar med att justera dragningen på andra sidan?
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 031 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 031 inlägg
Det är väl vid kulventilen (det röda handtaget till vänster på hydropresskopplet) du ska "ansluta huset" i så fall är det väl bara att sätta rätt utrustning på den sidan, kanske lite PEM-slang, en likadan anslutningsslang eller dyl. så att det passar.
Eller har det med den där vattenmätarkonsollen att göra? vill du bara ha den mellan hydropress och fördelningrören? (och varför har du ens en vattenmätarkonsoll när du har enskilt vatten, för framtiden eller har ni kommunalt avlopp och enskilt vatten?)
Eller har det med den där vattenmätarkonsollen att göra? vill du bara ha den mellan hydropress och fördelningrören? (och varför har du ens en vattenmätarkonsoll när du har enskilt vatten, för framtiden eller har ni kommunalt avlopp och enskilt vatten?)
Klicka här för att svara