Ska inom kort ge mig i kast med att byta ut avloppsrör i källaren, samt dra om till- och från vattenrör.

Jag kommer förlita mig på en butik som har bra sortiment (det är gamla rör som kommer ligga kvar), så är Bauhaus ett alternativ? Eller Hornbach?

(Fredells är nog bra, men deras priser är väl högre?)

Andra alternativ?

Hornbach har många bra kvalitetsmärken i sortimentet, Bauhaus har lite mer importerat från tyskland och andra länder så man får vara lite mer uppmärksam på detaljerna.

Köp en stor omgång via någon näthandel och komplettera via lokala plåtladan är mitt tips!
Framförallt på kromat som väggbrickor och ventiler mm är näthandlen mkt billigare.

Hornbach är min favorit bland varuhusen, framförallt på VVS delar. Där kan man också beställa sådant som de inte har på lager, har det sagts mig. De tar då tydligen hem det från Dahls, så leveransen borde kunna vara väldigt snabb. Vet dock inte hur de gör med priset på specialbeställt.

• Gilla
corre
  • Laddar…
O
Fredells har inget jättesortiment på avlopps rör tycker jag...
Så dit skulle jag nog bara åka till om det var absolut nödvändigt...

Instämmer i Hornbach-kören. Bra kvalitet på mycket inom VVS, och ett bra sortiment.

Om det inte är några specialdelar du behöver har väl alla byggvaruhus de standardrördelar du behöver. Välj en som ligger nära så du kan komplettera om det behövs. Flertalet har väl öppet köp så det är bara att lassa på med delar och lämna tillbaka det som blir över. K-rauta brukade jag handla på så de borde ha bra pris i jämförelse. Om man inte är översnål och köper okända fabrikat. Dahls har ett brett sortiment, men kräver f-skattesedel om du ska handla.
Hornbach - nej jag står inte ut med deras jippiajjaj som trumpeteras ut i högtalarna hela tiden. Annars såg sortimentet ut att innehålla både de vanliga fabrikaten men också en del "underliga" grejer.

P
Bauhaus är helt OK.

Hornbach har väldigt brett utbud. Kolla med närmsta Beijer, XL bygg, k-rauta om de har någon ordning på hyllorna. Kan tycka att k-rauta i Bromma ser ut som ett slagfält medan Arninge har något bättre ordning.

Ekesiöö är en bortglömd butik också. Kan vara dyr men ibland så har de flera år gamla priser på sina varor. På VVS sidan så har de en del udda specialdelar och reservdelar.

O
En tanke som slog mig jag vet att Julas avloppsrör inte är godkända för ingjutning Kan det vara så illa för bygghandlarna åxå? Kan vara värt att kolla upp...

• Gilla
corre
  • Laddar…
Iaf för icke Wawin och Uponor delar...

Tack alla för svar ovan. Glädjande nog verkar det som om man inte sitter på pottkanten om något skulle "skita" sig vg inköp, jag tolkar att det finns flera som har bra sortiment i STHLM. I mitt fall misstänker jag att jag behöver lite udda-delar, så det blir Hornback Rissne, (trots deras Yippyiajjajyippyiyppyjaj!) ;-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.