oscarwww
oscarwww: Lånar tråden: Vår Cylinda tvättmaskin gnisslar på lågvarvshastighet, ej på högvarv. Kan det vara remmen tro?
1 svar · 1,7k läst
·
I
InsidersUnited: Jag har lagat läckage mellan cistern/stol med silikon. Ta av cisternen, ta bort all gammal packning och gör rent. Notera dock mentalt var gamla packningen låg. Dra en tjock sträng transparent/vit silikon. Sätt tillbaka cisternen i ett enda tryck, vingla inte runt alltså. Spänn fast. Torka allt som tryckts ut och är synligt. FYLL INTE cisternen förrän dagen efter. Fyller du samma dag
1 svar · 4,4k läst
E
eoo: Tack för hjälpen!
3 svar · 2,5k läst
·
E
3 svar · 2,5k läst
·
Robinfre
Robinfre: Hej! Köpte för cirka 6 månader sedan en villa från 2014. Nu senaste månaden har vår nibe f370 börjat strula. Det började med att det var ljummet vatten på morgnarna. Medan senare på dagen kom varmvattnet. Nu senaste 3 dagarna har vi inte haft något varmvatten alls då det blivit kallare ute. På pannan står det att vattnet är 55 grader. Funderar på om cirkulationspumpen är kass.
0 svar · 1,6k läst
H
hempularen: Det är nog standard, även om det säkert finns exklusiva varianter som avviker.
5 svar · 3,5k läst
·
S
Sackaros: Vi köpte en Grohe för ca 3000 och är nöjda. :)
7 svar · 4,1k läst
Krilleman
Krilleman: Hur menar du nu? Oväsen i vägg när du spolar efter blandarbyte? Var det innan också? Sitter allt fast korrekt med klammer i vägg?
5 svar · 5,3k läst
J
jonaserik: Är det i en BRF du bor. så kontaktar du styrelsen och framför detta. Det är fel i anslutningen av toaletten och det bekommer styrelsen och företaget att ordna upp sinsemellan, du ska vara skadelös.
6 svar · 2,7k läst
·
Prettuchaos
Prettuchaos: Funkade fint! Tusen tack för hjälp Anders
3 svar · 1,5k läst
·
Lars43
Lars43: [citat] Åsa, systemet har funkat under 6 år till för ett par dygn sedan! Däremot ska jag se till att dräneringspumpen får en egen jordfelsbrytare så att inte hela huset blir nedsläckt!
2 svar · 803 läst
john68
john68: När min vvb tank som satt i pannan började läcka så gjorde trycket att det trycktes ut i kallvattnet. Tex till toan.
3 svar · 1,0k läst
Krilleman
Krilleman: Jag antar att slangen har 15-gänga med lekande mutter... Kombinera dessa tre RSK-nummer. 8187017, 1946904, 1866112. Glöm inte stödhylsan i 8mm änden på ditt rör! Kan tex köpas här: https://www.vvsobygg.se/trio-perfekta-overgangsnippel-35223.html https://www.vvsobygg.se/vatette-klamringskoppling-fkr-dim-10x8-rak.html
1 svar · 461 läst
R
Roddare: Tack för svar o tips!
5 svar · 1,0k läst
·
L
lostinsweden: [citat] Det blir bra så.
6 svar · 4,4k läst
·
S
saltet: Allt annat vatten vi har använder vi som det är - förutom att vi har både järnfilter och en radonavskiljare
11 svar · 2,4k läst
S
sepani: Svaret kom....grannen rensar avlopp....
3 svar · 1,3k läst
·
Demmpa
Demmpa: [citat] Den ratten du ringade in är som sagt kallvattenavstängningen till beredaren. Säkerhetsventilen LK 514 har ett hack där ventilen stannar kvar i fullt öppet läge, om du kollar montageanvisningen som jag länkade till tidigare så står det i den hur man kan använda säkerhetsventilen som avtappningsventil, se saxat citat, ”Öppningsfunktionen i två steg gör det möjligt att
9 svar · 4,9k läst
·
J
JohanLun: Sorry för gammalt trådlyft. Försökt hitta nyare trådar i detta ämne, men har inte hittat vare sig bra trådar eller svar, så istället för att skapa ny tråd så hoppas jag få ett klarare svar på nedan frågor (har frågat liknande i en annan tråd, men denna var ännu mera rätt på vad jag undrar). [citat] Jag har putsat tak med trä under. Så skruvstift borde funka? Vad innebär
10 svar · 9,3k läst
·
Centano
Centano: [citat] Det blir ingen hitt att leda upp varm fuktig luft på vinden, särskilt inte under vintern.
4 svar · 995 läst
J
jonaserik: Beror helt på hur röret från spygatten kommer in i brunnen, syns röret i brunnen så kommer ett talesätt in """ Problem är uppfiningarnas moder """ Så klura på hur du kan få dit något som går ner under ytan i brunnen. Spelar ingen roll vad ta tar, bara resultatet räknas. Sen om det är estetiskt tilltalande är upp till er. Någon patentlösning finns inte.
1 svar · 1,1k läst
·
F
fb35523: Inte om de är otäta :) Då kan du kalla dem välventilerade om du vill, det är ju samma sak... Ska det bara vara i två veckor på vintern finns ingen risk för röta.
3 svar · 1,9k läst
·
D
Du och 19till: En dränkpump sitter i våran grop av samma anledning ev sitter det två st... Så visst funkar det.
1 svar · 1,4k läst
Morhua
Morhua: Hittade lösningen själv!
1 svar · 2,6k läst
·
Hejhejsson
Hejhejsson: Alltså att ansluta både uppifrån och underifrån
7 svar · 2,1k läst
E
etompau: Du får ett komplett set för 250 kr. Vet ej om det är för mycket. Mät dimensionerna på bef. rör och jämför med spec. https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/vatten-och-sanitet/avlopp/vattenlas-och-tillbehor/vattenlas-006238?gclid=EAIaIQobChMI7O7Cg-6b7QIVzueyCh26uADaEAQYASABEgIJkvD_BwE&gclsrc=aw.ds
1 svar · 1,4k läst
·
B
basseman: Efter byte av insatsen i blandaren så får vi inget larm längre, vi har Vatettes vattenfelsbrytare och det tog en stund att lokalisera felet:D
6 svar · 4,3k läst
Demmpa
Demmpa: [citat] När man går från stående till liggande eller vid liggande-liggande så blir det mjukare övergång med 2*45° (eller en mjuk 90°), vid skarp 90° så stoppas mycket av flödet upp.
7 svar · 6,0k läst
·
L
lordi: [citat] Japp, den är det. Sen behöver du en sådan här också, https://www.bauhaus.se/serviceverktyg-fm-mattsson Det kan funka att lossa lite försiktigt med en polygrip, men det finns en risk för att man pajar muttern.
49 svar · 12,6k läst
·
Y
yehor: [citat] Oj pinsamt ser nu att jag läste fel. Har ingen bild, men just nu ligger det en matta och vet att under ligger det råspont.
4 svar · 3,2k läst
J
jonaserik: Se och känn vikten på kaxet, kanske är det magnetiskt , bort med det då. När det borras så trycks kaxet upp och blåses till något ställe, samtidigt så trycks det ut i springor i berg som kan gå upp i grundvattnet och ge något till grävd brunn, värre med en borrad sådan.
1 svar · 1,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.